تورم ژاپن به 3.5 درصد افزایش یافت زیرا فرماندار جدید BOJ فرمان را در دست گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] این هفته، اداره آمار ژاپن آخرین گزارش شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) را برای این کشور منتشر کرد که نشان دهنده افزایش به 3.5٪ است. این رقم برای تحلیلگرانی که 2.9 درصد کمتر را برای پایان سه ماهه پیش بینی کرده بودند، تعجب آور است. شایان ذکر است که تورم ژاپن از ژوئن

کد خبر : 352797
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۰۰
تورم ژاپن به 3.5 درصد افزایش یافت زیرا فرماندار جدید BOJ فرمان را در دست گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

این هفته، اداره آمار ژاپن آخرین گزارش شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) را برای این کشور منتشر کرد که نشان دهنده افزایش به 3.5٪ است. این رقم برای تحلیلگرانی که 2.9 درصد کمتر را برای پایان سه ماهه پیش بینی کرده بودند، تعجب آور است. شایان ذکر است که تورم ژاپن از ژوئن 2021 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. زمان این افزایش نیز قابل توجه است، زیرا کازوئو اوئدا اخیراً نقش سی و دومین رئیس بانک ژاپن را بر عهده گرفته است.

رئیس کل جدید بانک مرکزی با افزایش تورم مواجه است، بانک مرکزی بازنگری اقدامات سیاست پولی را انجام می دهد

در ماه آوریل، ژاپن افزایش نرخ تورم سالانه خود را – به استثنای قیمت مواد غذایی تازه و انرژی – تجربه کرد که به 3.5٪ افزایش یافت. این بدتر شدن نرخ تورم برای بانک ژاپن (BOJ) نگران کننده است، که قصد دارد مانند چندین بانک مرکزی در سراسر جهان، نرخ را به محدوده 2 درصد بازگرداند. با این حال، اقتصاد این کشور با چالش‌های مهمی از جمله پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ مواجه است که منجر به اقدامات محرک و سیاست‌های قرنطینه شد.

علاوه بر این، ژاپن با کاهش نیروی کار دست و پنجه نرم می کند که می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی این کشور برای حفظ رشد اقتصادی تأثیر بگذارد. این چالش‌ها با این واقعیت تشدید می‌شوند که BOJ یک فرماندار جدید به نام Kazuo Ueda دارد که در اولین نشست‌های سیاست پولی خود در 27 و 28 آوریل سخنرانی کرد. ژاپن از سال 2016 برگزار کرده است.

تورم ژاپن به 3.5 درصد افزایش یافت زیرا رئیس جدید BOJ فرمان را در دست گرفت.

“آخرین و نهایی منبع نقدینگی مازاد”

اخبار اخیر احتمالاً فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای رسیدگی به نرخ تورم در حال شتاب در کشور را افزایش خواهد داد. با این حال، بانک مرکزی اعلام کرد که «تصمیم گرفته است که بازنگری گسترده‌ای از اقدامات سیاست پولی خود انجام دهد، که نشان می‌دهد ممکن است رویکردهای جدیدی برای ثبات اقتصاد بررسی کند. همانطور که BOJ با این چالش ها دست و پنجه نرم می کند، باید دید که چگونه آینده اقتصادی ژاپن را هدایت خواهد کرد.

در بیانیه BOJ اشاره شده است: «با عدم اطمینان بسیار زیاد پیرامون اقتصادها و بازارهای مالی در داخل و خارج، بانک با صبر و حوصله به تسهیل پولی ادامه می‌دهد و در عین حال به تحولات فعالیت اقتصادی و قیمت‌ها و همچنین شرایط مالی واکنش نشان می‌دهد.» با انجام این کار، هدف آن دستیابی به هدف ثبات قیمت 2 درصدی به شیوه ای پایدار و باثبات همراه با افزایش دستمزدها خواهد بود.

به طور کلی، گزارش اخیر CPI این کشور چالش‌هایی را که اقتصاد ژاپن با آن مواجه است، نشان می‌دهد. روز جمعه، هیرومی یامائوکا، یکی از مقامات سابق BOJ، به CNBC “Squawk Box Asia” گفت: “در اقتصاد واقعی ژاپن ابهامی وجود دارد، اما در عین حال، فشارهای تورمی قریب الوقوع تر می شوند.”

گراهام سامرز، MBA در Phoenix Capital Research، بر این باور است که ژاپن ممکن است از نظر نقدینگی آخرین نیش باشد. سامرز در روز جمعه نوشت: «با افزایش تورم در ژاپن، بانک مرکزی ژاپن به زودی مجبور خواهد شد به چاپ پول خود پایان دهد، به این معنی که سیستم مالی آخرین و آخرین منبع نقدینگی مازاد خود را از دست خواهد داد.»

برچسب ها در این داستان

BOJ، شاخص قیمت مصرف کننده، اقتصاد، فرماندار، تورم، نرخ بهره، ژاپن، سیاست پولی، بیماری همه گیر، ثبات قیمت، افزایش، نیروی کار

فکر می‌کنید بازنگری گسترده بانک مرکزی آمریکا در مورد اقدامات سیاست پولی خود چه چیزی را در پی خواهد داشت و فکر می‌کنید چه تأثیری بر آینده اقتصادی ژاپن خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 7000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.