تورم آلمان کاهش می یابد اما تورم قیمت انرژی دوباره شعله ور می شود

در تقویم اقتصادی اروپا روز نسبتاً آرامی است. با این حال، ارقام نهایی تورم آلمان در ماه آوریل مورد توجه قرار گرفت. بر اساس گزارش نهایی CPI آلمان، نرخ تورم سالانه آلمان در ماه آوریل از 7.4 درصد به 7.2 درصد کاهش یافت که نسبت به رقم اولیه تغییری نداشت. به طور قابل توجهی، شاخص

کد خبر : 357591
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
تورم آلمان کاهش می یابد اما تورم قیمت انرژی دوباره شعله ور می شود


در تقویم اقتصادی اروپا روز نسبتاً آرامی است. با این حال، ارقام نهایی تورم آلمان در ماه آوریل مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس گزارش نهایی CPI آلمان، نرخ تورم سالانه آلمان در ماه آوریل از 7.4 درصد به 7.2 درصد کاهش یافت که نسبت به رقم اولیه تغییری نداشت. به طور قابل توجهی، شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP) نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد در مقابل 7.8 درصد در ماه مارس افزایش یافت.

به گفته Destatis،

  • قیمت انرژی در آوریل شتاب گرفت و پس از افزایش 3.5 درصدی در ماه مارس، 6.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
  • قیمت انرژی خانوارها (کل) 21.1 درصد در مقایسه با آوریل 2022 افزایش یافت. قیمت گاز طبیعی (+33.8٪) و قیمت هیزم، گلوله های چوب و سایر سوخت های جامد (+29.8٪) فشار قیمت انرژی را دوباره برانگیخت.
  • تورم قیمت مواد غذایی در ماه آوریل از 22.3 درصد به 17.2 درصد کاهش یافت اما همچنان بالا بود.
  • نرخ تورم بدون احتساب انرژی و مواد غذایی به 5.8 درصد رسید که منعکس کننده تأثیر قیمت مواد غذایی و انرژی بر تورم کل و مصرف کنندگان است.

تورم موضوع داغ هفته بانک مرکزی است. اعضای بانک مرکزی اروپا در این هفته بر تورم تمرکز کردند و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد و ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی، سخنرانی های جنگ طلبانه داشتند.

روز سه‌شنبه، ایزابل اشنابل همچنان متعصب باقی ماند و به بازارها هشدار داد که تا زمانی که تورم اصلی کاهش یابد، نرخ‌های بهره را افزایش دهند. اشنابل این را برای گفتن داشت،

بر اساس داده‌های امروزی، شکی نیست که باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا به موقع تورم را به هدف ۲ درصدی خود برگردانیم. ما نرخ ها را قاطعانه افزایش خواهیم داد تا زمانی که مشخص شود که تورم اصلی نیز به طور مداوم در حال کاهش است.

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه به تورم اشاره کرد و گفت:

امسال کاهش تورم زیادی وجود دارد (اما) هنوز کاملاً نیست. ما هنوز در حال (مشاهده) شتاب زیادی در تورم هستیم… هنوز در غذا و تورم اصلی حرکت وجود دارد.”

واکنش EUR/USD به تورم آلمان

قبل از ارقام تورم آلمان، یورو/دلار آمریکا به پایین ترین سطح اولیه 1.09457 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح قبل از آمار 1.09775 دلار رسید.

با این حال، در پاسخ به ارقام تورم، یورو/دلار آمریکا به بالاترین سطح پس از آمار 1.09686 دلار رسید و به پایین ترین سطح 1.09644 دلار سقوط کرد.

امروز صبح، EUR/USD با 0.05 درصد افزایش به 1.09661 دلار رسید.

نمودار ساعتی 100523 EURUSD

تا بعدی

امروز هیچ شاخص اقتصادی دیگری برای سرمایه گذاران منطقه یورو وجود ندارد. سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را با توجه به حساسیت به تورم نظارت کنند.

با این حال، گفتگوی اعضای بانک مرکزی اروپا با رسانه ها نیاز به نظارت دارد، بدون اینکه اعضای بانک مرکزی اروپا در تقویم امروز صحبت کنند.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش بسیار مهم CPI ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. جای تعجب نیست که سرمایه گذاران در پیشبرد گزارش امروز محتاطانه عمل کرده اند. تورم در سایر اقتصادها همچنان ثابت است و فدرال رزرو ممکن است با مشکل مشابهی روبرو شود.

اعداد تورمی داغ‌تر از حد انتظار، به شرط‌بندی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ژوئن دامن می‌زند. به طور قابل توجهی، بازارها انتظارات کاهش نرخ بهره را به تاخیر می اندازند.

با توجه به موضوع داغ تورم، ما انتظار داریم که نظرات اعضای FOMC صفحه را جابجا کند. روز سه شنبه، جان ویلیامز، نایب رئیس FOMC نظرات خود را در مورد چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی به اشتراک گذاشت و گفت:

«اول از همه، ما نگفته‌ایم که افزایش نرخ‌ها را تمام کرده‌ایم. ما مطمئن می‌شویم که به اهدافمان می‌رسیم، و آنچه را که در اقتصادمان اتفاق می‌افتد ارزیابی می‌کنیم و بر اساس آن داده‌ها تصمیم می‌گیریم.»

ویلیامز همچنین گفت که در پیش بینی پایه خود کاهش نرخ بهره نداشته است و در صورت لزوم می تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی، سقف بدهی ایالات متحده و درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.