تهدید کلاهبرداری های رمزنگاری و نحوه محافظت CoinGate از کاربران خود

CoinGate بیش از 10 سال است که یک بازیکن قابل اعتماد در صنعت کریپتو بوده است و در طول این مدت، ما با تلاش های متعددی از سوی کلاهبرداران برای کلاهبرداری از ما و کاربرانمان مواجه شده ایم. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، تنها در سال 2023 24.2 میلیارد دلار ارز

کد خبر : 503957
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۳۴
تهدید کلاهبرداری های رمزنگاری و نحوه محافظت CoinGate از کاربران خود


CoinGate بیش از 10 سال است که یک بازیکن قابل اعتماد در صنعت کریپتو بوده است و در طول این مدت، ما با تلاش های متعددی از سوی کلاهبرداران برای کلاهبرداری از ما و کاربرانمان مواجه شده ایم.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، تنها در سال 2023 24.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال به آدرس های غیرقانونی ارسال شده است – رقمی هشدار دهنده که نشان می دهد بازیگران کلاهبردار بی وقفه برای به دست آوردن ارز دیجیتالی که متعلق به آنها نیست، تلاش می کنند.

به‌عنوان یک پلت‌فرم شناخته‌شده، مدت‌ها پیش نیز به هدف اصلی کلاهبرداران تبدیل شده‌ایم، به طوری که برخی از ما در رسانه‌های اجتماعی جعل هویت می‌کنند، مبادلات جعلی تحت نام ما ایجاد می‌کنند و موارد دیگر.

علی‌رغم این تلاش‌ها، ما در مبارزه با این تهدیدات هوشیار باقی می‌مانیم – و شما را تشویق می‌کنیم که همین کار را انجام دهید.

در این مقاله، رایج‌ترین انواع کلاهبرداری‌های رمزنگاری را که کلاهبرداری در هنگام استفاده از CoinGate غیرممکن است، و اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای محافظت از شما و تراکنش‌هایتان در برابر کلاهبرداران انجام می‌دهیم، بررسی خواهیم کرد.

رایج ترین انواع کلاهبرداری های رمزنگاری شده

در حالی که کلاهبرداری های فیشینگ و هدایا به طور گسترده ای شناخته شده است، در اینجا برخی از انواع رایج دیگر از کلاهبرداری های رمزنگاری وجود دارد که ممکن است در فضای کریپتو با آنها روبرو شوید:

  • پلتفرم های سرمایه گذاری جعلی: کلاهبرداران اغلب پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جعلی ایجاد می‌کنند که نوید بازدهی بالایی از تجارت یا استخراج ارزهای دیجیتال را می‌دهند. گاهی اوقات، آنها حتی موفق می‌شوند درگاه‌های پرداخت را یکپارچه کنند و حس کاذبی از مشروعیت ایجاد کنند. هنگامی که کاربران وجوه را واریز می کنند، این کلاهبرداران ناپدید می شوند.
  • ICO ها/IDO های جعلی: کلاهبرداران کاربران را به خرید توکن های پیش فروش برای پروژه های بلاک چین جعلی فریب می دهند و ادعا می کنند که آنها سرمایه گذاران اولیه در سرمایه گذاری بزرگ بعدی ارزهای دیجیتال هستند. آنها ممکن است از خدمات پرداخت استفاده کنند تا با وجود تقلبی بودن پروژه، کلاهبرداری را معتبرتر جلوه دهند.
  • قالیچه می کشد: در این طرح، کلاهبرداران یک پروژه رمزنگاری می‌سازند، سرمایه‌گذاری را جذب می‌کنند و سپس به طور ناگهانی تمام نقدینگی را خارج می‌کنند و سرمایه‌گذاران را با توکن‌های بی‌ارزش رها می‌کنند. این کلاهبرداری‌ها ممکن است از درگاه‌های پرداخت برای خریدهای اولیه استفاده کنند که باعث می‌شود کلاهبرداری قانونی به نظر برسد.
  • خدمات استخراج بیت کوین جعلی: این کلاهبرداری ها خدمات ماینینگ ابری را ارائه می دهند و ادعا می کنند که کاربران می توانند با پرداخت هزینه ماینینگ بیت کوین کسب کنند. کلاهبرداران ممکن است از پلتفرم‌های پرداخت کریپتو برای جمع‌آوری پرداخت‌ها قبل از ناپدید شدن بدون ارائه خدمات واقعی استفاده کنند.
  • طرح های پمپ و تخلیه: کلاهبرداران ارزش یک سکه با ارزش بازار پایین را افزایش می دهند و دیگران را متقاعد به سرمایه گذاری می کنند. هنگامی که قیمت به اوج می رسد، آنها دارایی های خود را می فروشند و قیمت را پایین می آورند. در حالی که CoinGate تجارت رمزنگاری را تسهیل نمی‌کند، ممکن است کلاهبرداران سعی کنند با استفاده از پلتفرم ما، فرآیند پرداخت را قانونی جلوه دهند.
  • حساب‌های در معرض خطر و تعویض سیم‌کارت: مهاجمان اغلب با استفاده از تعویض سیم کارت یا بدافزار کنترل حساب های کاربران را به دست می آورند. سپس می توانند کیف پول های رمزنگاری مرتبط با درگاه های پرداخت را تخلیه کنند. اگرچه خود CoinGate امن است، اما حساب‌های شخصی در معرض خطر خارج از پلتفرم ما آسیب‌پذیر هستند.

    متخصص انطباق ما، Egidijus Gudeikis، به اشتراک می گذارد: «کلاهبرداران رمزارز همیشه راه های جدیدی برای سرقت از کیف پول دیگران پیدا می کنند. برای ایمن ماندن، انتقادی فکر کنید، تمام جزئیات را زیر سوال ببرید و مراقب حفاظت از اطلاعات شخصی و کیف پول خود باشید. به طور خلاصه، با یک ذهنیت تیز در فضای رمزنگاری حرکت کنید، همانطور که در این نقل قول بی انتها آمده است: “هر چیزی را که می شنوید، و فقط نیمی از آنچه را می بینید باور نکنید.”

به یاد داشته باشید – همیشه می توانید کارهای بیشتری برای محافظت از دارایی های رمزنگاری خود انجام دهید. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند از رمزنگاری خود بهتر محافظت کنید.

کلاهبرداری هایی که در CoinGate با آنها روبرو نخواهید شد

خوشبختانه، برخی از انواع کلاهبرداری در هنگام استفاده از پلتفرم CoinGate غیرممکن است:

  • صرافی های جعلی کریپتو: CoinGate یک صرافی رمزنگاری نیست، بنابراین کاربران نمی توانند به طور مستقیم با ارزهای دیجیتال معامله کنند. این به این معنی است که کلاهبرداری های مربوط به مبادلات جعلی یا دستکاری معاملات برای کاربران ما اعمال نمی شود.
  • طرح های پونزی و هرمی: از آنجایی که CoinGate به شدت یک پردازشگر پرداخت است، ما در هیچ برنامه سرمایه گذاری مستمری شرکت نداریم. طرح‌های پونزی که بر جریان مداوم سرمایه‌گذاران جدید متکی هستند، از طریق CoinGate امکان‌پذیر نیستند.
  • کلاهبرداری های ICO/IDO که از CoinGate سرچشمه می گیرند: در حالی که کلاهبرداران ممکن است از CoinGate برای جمع‌آوری پرداخت‌ها استفاده کنند، پلتفرم ما فروش مستقیم ICO یا توکن را تسهیل نمی‌کند و قرار گرفتن ما در معرض چنین طرح‌هایی را کاهش می‌دهد. ICO ها و IDO ها معمولاً در پلتفرم ها یا صرافی های تخصصی بلاک چین رخ می دهند.

چگونه CoinGate از کاربران خود در برابر کلاهبرداری محافظت می کند

ما اقدامات گسترده ای را برای محافظت از کاربران خود در برابر کلاهبرداری های احتمالی انجام می دهیم. در اینجا نحوه محافظت از تجار و مصرف کنندگان آمده است:

  • فرآیند بررسی بازرگانان: ما به شدت مشاغل و بازرگانی را که از CoinGate استفاده می کنند برای اطمینان از مشروعیت تأیید می کنیم. این بررسی این احتمال را کاهش می دهد که شرکت های کلاهبردار بتوانند از پلت فرم ما برای کلاهبرداری از کاربران استفاده کنند. تیم ما بررسی های پیشینه را انجام می دهد و از انطباق با مقررات مربوطه اطمینان حاصل می کند.
  • مطابقت با KYC/AML: CoinGate به شدت به قوانین خود را بشناسید (KYC) و ضد پولشویی (AML) پایبند است. با الزام تاجران و مشتریان به تأیید هویت خود با کمک فناوری تأیید هویت Onfido، از فعالیت ناشناس بازیگران بد در پلت فرم خود جلوگیری می کنیم.
  • رمزگذاری پیشرفته و زیرساخت امن: CoinGate از پیشرفته ترین تکنیک های رمزگذاری برای محافظت از تمام انتقال داده ها و تعاملات روی پلت فرم استفاده می کند. این امر امنیت و حریم خصوصی اطلاعات کاربر را همیشه تضمین می کند. علاوه بر این، ما به طور مرتب زیرساخت های خود را برای دفاع در برابر آخرین تهدیدات امنیت سایبری به روز می کنیم و از هک ها یا نقض های احتمالی محافظت می کنیم.
  • درگاه پرداخت امن: ما از پروتکل های امنیتی پیشرفته از جمله رمزگذاری SSL و کیف پول های چند امضایی برای محافظت از داده ها و تراکنش های کاربر استفاده می کنیم. این از هک حساب، رهگیری اطلاعات حساس و دسترسی غیرمجاز به وجوه جلوگیری می کند.
  • احراز هویت دو مرحله ای (2FA): ما 2FA را برای همه حساب‌های کاربری اجباری می‌کنیم و یک لایه امنیتی اضافی اضافه می‌کنیم. حتی اگر کلاهبرداران اعتبار ورود به سیستم را دریافت کنند، بدون روش احراز هویت ثانویه نمی توانند به حساب ها دسترسی داشته باشند.
  • نظارت بر معاملات برای کشف تقلب: سیستم ما به طور مداوم تراکنش ها را برای فعالیت مشکوک با استفاده از تجزیه و تحلیل بلاک چین و ابزارهای انطباق رمزنگاری مانند Elliptic رصد می کند. الگوهای غیرمعمول، مانند تراکنش‌های مکرر از یک منبع، برای بررسی پرچم‌گذاری می‌شوند و به ما کمک می‌کنند تا اقدامات متقلبانه را قبل از تشدید آنها متوقف کنیم.
  • منابع آموزشی و هشدارها: ما معتقدیم آموزش کلیدی برای جلوگیری از کلاهبرداری است. CoinGate منابع و هشدارهایی را برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد تاکتیک های رایج کلاهبرداری، مانند پلتفرم های سرمایه گذاری جعلی و طرح های فیشینگ فراهم می کند. این به کاربران کمک می کند تا پرچم های قرمز را تشخیص دهند و هوشیار بمانند.
  • تبدیل امن پرداخت های رمزنگاری شده: پلت فرم ما به بازرگانان این امکان را می دهد که پرداخت های رمزنگاری شده را به صورت خودکار به فیات یا سایر دارایی های دیجیتال تبدیل کنند. این کار با ارائه یک گزینه تبدیل پایدار، کاربران را از طرح‌های دستکاری قیمت مانند پمپ و تخلیه یا کشیدن فرش محافظت می‌کند.
  • سیستم شهرت بازرگان: بازرگانی که تراکنش‌های قابل اعتماد را حفظ می‌کنند، می‌توانند شهرت مثبتی در پلتفرم ما ایجاد کنند. این به کاربران کمک می کند تا مشاغل قانونی را شناسایی کنند و از بازیگران بد دوری کنند.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانیم از یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای پردازش پرداخت‌های رمزنگاری و رسیدگی به وجوه اطمینان حاصل کنیم و به طور موثر به کاربران کمک کنیم از تعداد فزاینده کلاهبرداری‌ها در صنعت جلوگیری کنند.

چه یک تاجر یا یک مصرف کننده باشید، دانستن این که این کلاهبرداری ها چگونه کار می کنند و چگونه می توانید از خود محافظت کنید، بسیار مفید خواهد بود. ایمن بمان!

و اگر به فکر پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال در کسب و کار خود هستید، حتما این کار را انجام دهید برای یک حساب CoinGate ثبت نام کنید.

نوشته شده توسط:

ویلیوس بارباراویچیوس

Vilius یک کپی‌رایتر باتجربه و علاقه‌مند به بیت کوین است که در موضوعات بلاک چین و ارزهای دیجیتال تخصص دارد. او از سال 2018 با CoinGate کار می کند و وبلاگ می نویسد، محتوای رسانه های اجتماعی، مواد فروش، خبرنامه، پرسش های متداول و غیره می نویسد. او در پیگیری دانش و درک بهتر صنعت کریپتو بی وقفه است، که به او کمک می کند هر روز محتوای معنادار و جذاب ایجاد کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.