محمود مادرشاهیان در گفتوگو با ایسنا در خصوص میزان شکایتهای واصله از هتلهای مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که برای زائران قائل شدهایم و پایگاههایی که در ۴ نقطه از خراسان رضوی قرار داده و تعداد بازرسان را به ۲ تا ۳ برابر افزایش دادهایم، شکایتها از هتلها یک یا ۲ درصد بوده است. این میزان شکایت نیز در صورت نارضایتی زائر بلافاصله رسیدگی و برطرف میشد. اگر وجه اضافهای از زائران دریافت شده بود، رسیدگی و عودت داده میشد.
وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته تقریبا هیچ شکایتی از واحدهای اقامتی، به خصوص هتلها نداشتهایم. ضمن اینکه تمام اعضای جامعه هتلداران نیز پای کار بودند تا رضایت زائران را کسب کنند.
رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در خصوص استقبال زائران از طرح ۱۰ روز اقامت و ۳۰ درصد تخفیف بیان کرد: این طرح با استقبال خوب زائران مواجه شده است. تخفیفات دیگری نیز به زائران میدادیم تا ماندگاری زائر را افزایش داده و زائران بیشتری جذب کنیم.
مادرشاهیان اضافه کرد: یکی از مواردی که در این طرح به خوبی جواب داده، افزایش ماندگاری زائر در مشهد است. با تخفیفهای ویژهای که در نوروز برای زائران در نظر گرفتیم، ماندگاری زائران در مشهد افزایش یافته است. در حال حاضر با تمدید مدت زمان اقامت زائران مواجه هستیم.
وی در خصوص وضعیت اشغال هتلهای مشهد تصریح کرد: تا امروز صبح با ریزش زیادی مواجه نبودیم. ۱۰ تا ۱۵ درصد در اشغال هتلها ریزش داشتیم. مطابق آخرین آمار، شب گذشته و صبح امروز هتلهای مشهد بیش از ۷۰ درصد تکمیل بودهاند.
رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی گفت: میانگین ظرفیت اشغال هتلهای مشهد از ابتدای طرح نوروزی ۷۶ درصد بوده است. پیشبینی ما این است هتلهای مشهد در شبهای قدر بیش از ۸۰ درصد و در تعطیلات عید فطر بیش از ۹۰ درصد اشغال باشند.
مادرشاهیان با اشاره به تاثیر ظرفیت محدود ناوگان هوایی و ریلی مشهد در ظرفیت اشغال هتلهای مشهد عنوان کرد: اگر در ظرفیت ناوگان هوایی، ریلی و زمینی ناوگان فوقالعاده اختصاص دهند میتوانیم با افزایش قابل توجهی از زائران در مشهد روبرو باشیم. یکی از مشکلات زائران کمبود ناوگان هوایی و زمینی است.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰