تقاضای جهانی سوخت جت تحت فشار Omicron، محدودیت های مرزی
طبق گزارش آژانس بینالمللی انرژی در گزارش 16 نوامبر، پیشبینی میشود تقاضای سوخت جت – بزرگترین عقبمانده در مجتمع نفتی – قویترین رشد 550000 بشکهای در روز به 5.9 میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم را داشته باشد. اما اکنون Omicron بیشترین خطر را برای مصرف سوخت جت دارد. هنگ کنگ ممنوعیت ورود
طبق گزارش آژانس بینالمللی انرژی در گزارش 16 نوامبر، پیشبینی میشود تقاضای سوخت جت – بزرگترین عقبمانده در مجتمع نفتی – قویترین رشد 550000 بشکهای در روز به 5.9 میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم را داشته باشد.
اما اکنون Omicron بیشترین خطر را برای مصرف سوخت جت دارد. هنگ کنگ ممنوعیت ورود افراد غیر مقیم از چندین کشور را گسترش داد، که آخرین موردی است که محدودیت های سفر را پس از اینکه اسرائیل و ژاپن از قبل بسته شدن مرزها را برای همه مسافران خارجی اعلام کردند، گسترش داد.
بریتانیا و استرالیا در پاسخ به نوع جدید قوانین را برای همه مسافران تشدید کردهاند، در حالی که صدها و هزاران مسافر احتمالی اکنون در نظر دارند سفرهای خود را در پاسخ به محدودیتهای مجدد لغو یا به تاخیر بیاندازند.
شرکت مشاوره انرژی FGE در یادداشتی گفت: “خطر واقعی از نوع جدید … اعمال مجدد محدودیت های پروازی گسترده تر در طول زمستان و دوباره کاهش تقاضای فعلی سوخت جت در جهان به میزان قابل توجهی حدود 6 میلیون بشکه در روز است.”
گرافیک: قیمت سوخت جت آسیا https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/ce/akpezmdyxvr/Pasted%20image%201638249448721.png
حاشیه سود پالایش سوخت هواپیماهای آسیایی در روز دوشنبه به کمترین میزان در بیش از دو ماه گذشته رسید و به 6.92 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بازه زمانی ماه اول برای سوخت هواپیما در سنگاپور برای اولین بار از پایان سپتامبر به کانتانگو تبدیل شد.
تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی در 26 نوامبر گفتند: «سطح تقاضای فعلی جت فقط 1 میلیون بشکه در روز بالاتر از زمستان گذشته است، زمانی که موارد و بستری شدن در بیمارستان بسیار بالاتر و قبل از هر گونه واکسیناسیون گسترده بود».
“در حالی که بدترین نتیجه ممکن است بازگشت به سطوح زمستان گذشته باشد، 0.5 میلیون بشکه در روز کاهش نسبت به مورد پایه فعلی ما تا سه ماهه دوم سال 22، با توجه به آنچه در حال حاضر می دانیم، یک فرض محافظه کارانه خواهد بود.”
گرافیک: حاشیه های پالایش آسیا از بالاترین سطح 2 سال گذشته کاهش یافت https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/ce/egpbkardzvq/Pasted%20image%201638159705598.png
خطوط هوایی جهانی، که بیشتر آنها از زمان کاهش سفرهای هوایی در سال گذشته به دلیل توقف اکثر پروازهای بینالمللی در مسافت طولانی با مشکل مواجه شدهاند، اکنون در تلاش هستند تا تأثیر آخرین نوع را بر شبکههای خود محدود کنند.
شرکت داده های هوانوردی OAG گفت: «در مجموع، 2.4 درصد از ظرفیت برنامه ریزی شده (ایرلاین های جهانی) برای چهار ماه آینده حذف شده است.
اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این به دلیل تقاضای کمی ضعیفتر از حد انتظار است یا واکنش زودهنگام برخی شرکتهای هواپیمایی به چشمانداز نوع Omicron ویروس COVID-19 که باعث بازگشت به محدودیتهای مرزی برای سفرهای هوایی بینالمللی میشود. ”
منابع تجاری گفتند که نوع جدید امیدهای کوتاه مدت برای هر گونه بهبود قابل توجه تقاضا را کاهش داده است.
حالا مثل بازی رومیزی مار و نردبان است. یک تاجر سوخت جت مستقر در سنگاپور گفت: من فکر می کنم خطوط سفر واکسینه شده (VTL) برای حفظ شتاب در صنعت هوانوردی مهم است.
قطعاً هیچ امیدی برای بهبودی سریع وجود ندارد، چیزی که قبل از این نوع Omicron انتظار میرفت.
(گزارش کوستاو سامانتا؛ ویرایش فلورانس تان و راشمی آیچ)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰