به گزارش ایسنا، فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیاو بناها، بافتها و محوطههای تاریخی و دبیر شورای فنی معاونت میراث فرهنگی درباره تصمیمها و مصوبههای این شورا توضیح داد: در مهرماه جاری پس از اطلاع از احداث فاز دو خط دو مترو شیراز در امتداد بلوار آزادی و صدور دستور رسمی توقف عملیات احداث خط ۲ مترو توسط معاونت میراث فرهنگی، روز شنبه ۲۴ آذر گزارشهای ارزیابی فنی پروژه خط ۲ مترو شیراز در جلسه شورای فنی معاونت بررسی شد.
او ادامه داد: در این جلسه پس از بررسی گزارش مطالعات و تمهیدات انجام شده توسط شهرداری شیراز برای حذف اثرات ارتعاشی حین احداث تونلهای فاز دو خط ۲ مترو شیراز و گزارش ارزیابی و بازدید پژوهشگاه میراث فرهنگی، در شورا مصوب شد شهرداری شیراز با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی علاوهبر اعلام رسمی «تمهیدات پیشبینی شده در حین احداث و در دوره فعالیت خط مترو برای عدم ورود آسیبهای ارتعاشی و سایر عوامل آسیبرسان به آثار تاریخی همجوار»، به رعایت تمام ملاحظات فنی اعلامی میراثفرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی متعهد شود.
دبیر شورای فنی معاونت میراث فرهنگی همچنین گفت: ضرورت انجام مطالعات فرهنگیتاریخی بهویژه مطالعات باستانشناسی و تمهیدات لازم برای حفاظت از آثار تاریخی موجود شناسایی شده با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت و به مدیران شهرداری شیراز اعلام شد. شهرداری شیراز همچنین مکلف شد نسبت به تهیه پیوست میراث فرهنگی در محدوده اجرای خط ۲ مترو و سایر خطوط ریلی شهر اقدام کند.
داوری افزود: با توجه به اهمیت نظارت فنی، علمی و اجرایی بر مراحل ساخت تونل مترو و ارزیابی تاثیرات فنی آن، در شورا مقرر شد با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، ناظر ذیصلاح در قالب عامل چهارم و ناظر فنی از بین مشاوران ذیصلاح در کنار پژوهشگاه میراث فرهنگی بر مراحل احداث خط، نظارت کرده و ارزیابی پروژه از منظر حفاظت از آثار و میراث فرهنگی انجام شود.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰