تعداد دقیق موشک‌های اسرائیل در حمله به ایران چقدر بود؟

هوشمند نیوز – آتنا صمیمی؛ در حالی که منابع اسرائیلی مدعی شدند ارتش این رژیم برای حمله به خاک ایران با ۱۰۰ جنگنده وارد آسمان ایران شده، منابع کشورمان این دعا را کذب دانسته و آن را رد کردند. طبق اعلام ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی حملات روز ۵ آبان را از

کد خبر : 514053
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
تعداد دقیق موشک‌های اسرائیل در حمله به ایران چقدر بود؟



هوشمند نیوز – آتنا صمیمی؛ در حالی که منابع اسرائیلی مدعی شدند ارتش این رژیم برای حمله به خاک ایران با ۱۰۰ جنگنده وارد آسمان ایران شده، منابع کشورمان این دعا را کذب دانسته و آن را رد کردند. طبق اعلام ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی حملات روز ۵ آبان را از با استفاده از فضای در اختیار ارتش آمریکا در عراق در یکصد کیلومتری مرزهای ایران و از راه دور با تعدادی موشک دور برد هواپایه با سر جنگی سبک انجام داده است.

اما تعداد این موشک‌ها چقدر بوده است؟ ظهر امروز امیر سرتیپ مختاری، جانشین سابق قرارگاه جنوب غرب ارتش گفت رژیم صهیونیستی ۶۰۰ موشک به سمت ایران پرتاب کرده که با مقاومت پدافند هوایی ایران همراه شده است. این سخنان ساعتی بعد توسط سرتیپ دوم سید حسن ابوترابی، معاون روابط‌ عمومی و رسانه ارتش جمهوری اسلامی ایران تکذیب شد و ابوترابی این آمار را نادرست خواند.

معاون روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: «سرتیپ دوم مختاری چند سال پیش از مجموعه نیروی زمینی ارتش بازنشسته شده و هم‌اکنون هیچ مسئولیتی در ارتش نداشته و فاقد دسترسی به اطلاعات است، بنابراین اظهارات ایشان مورد تأیید نیست.»
در عین حال یعقوب رضازاده، عضو هیئت ریسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمار دیگری از تعداد موشک‌های شلیک شده ارائه داده است.
این نماینده مجلس مدعی شده که اسرائیل حدود ۳۰ موشک به سمت اهدافی در ایران پرتاب کرده که از این تعداد ۱۰ الی ۱۲ موشک به پایگاه‌های پدافندی و سامانه‌های راداری ایران اصابت کرده است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: خسارت وارده شده در حمله اسرائیل به ایران جزئی بوده و تنها ۴ نفر از پرسنل ما به شهادت رسیدند.
رضازاده همچنین تأکید کرد که سامانه پدافندی ایران به طور مؤثری عمل کرده و  اجازه ورود جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی کشور را نداده است. وی افزود:  اسرائیل به دلیل توانمندی‌های دفاعی ایران، نتوانسته عملیاتی در مقیاس “وعده صادق ۲ ” انجام دهد.
هنوز ارتش جمهوری اسلامی ایران یا ستاد کل نیروهای مسلح به سخنان این نماینده مجلس واکنش نشان نداده و آن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند و برای مشخص شدن اطلاعات دقیق در این خصوص باید منتظر بیانیه‌های منابع رسمی ماند.

اسرائیل به چند هدف حمله کرد؟

روزنامه ایندیا تودی در روز حمله اسرائیل به ایران مدعی شد که رژیم اشغالگر در مجموع به ۲۰ نقطه در ایران شامل تاسیسات موشکی و پهپادی حمله کرده است. این ادعا مورد تکذیب منابع ایرانی قرار گفت.

یک منبع مطلع به خبرگزاری تسنیم گفت: ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن ۲۰ نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.

این منبع مطلع گفت: اخباری که می‌گوید ۱۰۰ هواپیمای نظامی اسرائیل در این حمله نقش داشتند نیز کاملاً دروغ است و اسرائیل به دنبال بزرگنمایی حمله ضعیف خود است.

واکنش ایران به حملات اسرائیل

تاکنون مقامات کشورمان در خصوص تعداد موشک‌های شلیک شده گزارشی ارائه نکرده‌اند اما طبق گزارش قرارگاه پدافند هوایی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، عمده موشک‌های شلیک شده ردگیری و رهگیری شده‌اند. جمهوی اسلامی ایران اعلام کرده که حق ایران برای پاسخ دادن به تجاوزگری رژیم اسرائیل محفوظ است و به گفته محمدباقر قالیباف، پاسخ ایران به حملات اسرائیل قطعی است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.