تعداد خانه‌های لوکس ایران اعلام شد/ این خانه‌ها بیشتر از 35 میلیارد تومان می‌ارزند

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، خودروهای میلیاری و لوکس به عنوان یکی از مهم‌ترین بندهای قانونی در کشور  به شمار می‌رود که در سه سال گذشته از سوی مجلس تصویب شده است. با تصویب این مصوبات مقرر شده بود که‌  از واحدهای مسکونی که توسط سوداگران و دلالان احتکار شده

کد خبر : 509663
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
تعداد خانه‌های لوکس ایران اعلام شد/ این خانه‌ها بیشتر از 35 میلیارد تومان می‌ارزند



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، خودروهای میلیاری و لوکس به عنوان یکی از مهم‌ترین بندهای قانونی در کشور  به شمار می‌رود که در سه سال گذشته از سوی مجلس تصویب شده است.

با تصویب این مصوبات مقرر شده بود که‌  از واحدهای مسکونی که توسط سوداگران و دلالان احتکار شده و همچنین خودروهای لوکسی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور با افزایش قیمت روبرو شده اند مالیات اخذ شود، اما طبق آخرین آمارهای که سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کرده است متاسفانه شاهد آن هستیم که سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از  این دو بخش موفق نبوده است.

بیش از ۵۶۶ هزار خودرو لوکس مشمول مالیات شده است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در طی سه سال گذشته از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ از مجموع ۷۸۲ هزار و ۳۲۳ خودرو شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به ۷ همت شده است.

از طرف دیگر از مجموع تعداد ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات شده، تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده اند که مبلغ ۲/۵ همت (۴۲ درصد) وصول شده است. با این حال ۴۲ هزار و ۷ مالک خودرو نیز به مالیات تعیین شده به مبلغ حدود یک همت اعتراض کرده اند که در حال بررسی و ادامه مراحل قانونی است.

گفتنی است، با توجه به آنکه مالیات بر خودروهای لوکس پایه مالیاتی جدیدی است فرهنگ سازی آن نیاز به گذشت زمان  دارد هر چند در همین زمان اندک نیز حدود ۵۰ درصد از مالیات خودروهای لوکس توسط سازمان وصول شده است.

۱۳۵ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی لوکس مشمول مالیات شده اند

در خصوص واحدهای مسکونی لوکس و خانه‌های خالی هم طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت موضوع بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه، در سال ۱۴۰۲ از بین واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گزارش شده توسط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری‌ها به سازمان امور مالیاتی، در مجموع ۱۳۵ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شده که رقمی بالغ بر ۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان تعیین و به مالکان آنها از طریق پیامک اعلام شده است.

حد نصاب اعلام شده برای مشمولین مالیات بر خانه های لوکس در سال ۱۴۰۳ براساس قانون بودجه، مبلغی معادل ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. یعنی تمامی واحدهای مسکونی و باغ ویلاها، به شرط آنکه ارزش عرصه و اعیان آن ها بیشتر از ۳۵ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این مبلغ باید مالیات پرداخت کند.

بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، تاکنون مالکان ۵ هزار و ۹۹۳ واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول، حدود ۹۴ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند و مابقی نیز در فرآیند وصول و اجرا است که اطلاعات لازم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده و از طریق پیامک نیز به مالکان آنها اطلاع رسانی شده است.

223223



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.