تصمیم نرخ بهره RBA چه زمانی است و چگونه می تواند AUD/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟

[ad_1] پس از اعلام هفت افزایش متوالی نرخ بهره، بانک مرکزی استرالیا (RBA) علیرغم اینکه اخیراً در جریان تصمیم گیری نرخ بهره برنامه ریزی شده در حوالی ساعت 03:30 بامداد به وقت گرینویچ روز سه شنبه به وقت گرینویچ برگزار شد، به دنبال یک نتیجه دیگر سیاست پولی تندروانه است، علیرغم اینکه اخیراً کبوترها را

کد خبر : 290215
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۵
تصمیم نرخ بهره RBA چه زمانی است و چگونه می تواند AUD/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟

[ad_1]

پس از اعلام هفت افزایش متوالی نرخ بهره، بانک مرکزی استرالیا (RBA) علیرغم اینکه اخیراً در جریان تصمیم گیری نرخ بهره برنامه ریزی شده در حوالی ساعت 03:30 بامداد به وقت گرینویچ روز سه شنبه به وقت گرینویچ برگزار شد، به دنبال یک نتیجه دیگر سیاست پولی تندروانه است، علیرغم اینکه اخیراً کبوترها را اذیت کردند.

انتظار می‌رود RBA مسیر افزایش نرخ را با افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) به ۳.۱۰ درصد، عمدتاً برای مبارزه با تورم و مطابقت با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ، کند کند. با توجه به اظهارات اخیر مقامات RBA، معامله گران AUD/USD علاقه بیشتری به شنیدن در مورد پایان مسیر افزایش نرخ خواهند داشت.

پیش از این رویداد Westpac گفت:

RBA در پاسخ به چالش تورمی قابل توجه و تنگ‌ترین بازار کار در 50 سال اخیر، به سرعت نرخ‌های بهره را افزایش داده است. نرخ ها از پایین ترین نرخ 0.1 درصدی در ابتدای ماه می، با حرکت در هر جلسه ماهانه هیئت مدیره، از جمله افزایش 50 واحدی در ثانیه برای چهار جلسه از جولای تا سپتامبر، افزایش یافته است. RBA سرعت انقباض را در جلسه اکتبر کاهش داد و به افزایش 25 واحدی بازگشت، با این سیاست احتمالاً به سمت منطقه انقباضی حرکت می کند. تورم هنوز خیلی بالاست و از نظر ما باید کار بیشتری انجام شود. انتظار می رود تورم کل سالانه در سه ماهه دسامبر به مرز 8 درصد برسد و در پایان سال 2023 همچنان بالای باند هدف 2-3 باشد (حدود 4 درصد).

در همین راستا، دهوانی مهتا از FXStreet گفت:

بازارها انتظار دارند که RBA کاهش فشارهای تورمی را مورد توجه قرار دهد، و اکنون همه نگاه ها به هرگونه تغییر در این بیانیه متمرکز شده است – “هیئت مدیره انتظار دارد نرخ های بهره را در دوره پیش رو افزایش دهد.”

تصمیم RBA چگونه می تواند بر AUD/USD تاثیر بگذارد؟

AUD/USD در بحبوحه خوش بینی محتاطانه بازار در اوایل روز سه شنبه، قیمت ها را برای افزایش قیمت روزانه در حدود 0.6720 افزایش داد. بهبود اخیر قیمت‌ها سرنخ‌هایی را از سرفصل‌های خوش‌بینی پیرامون شرایط کووید در چین و انتظارات تورمی آسان اخیر ایالات متحده که تعصب جنگ‌طلب در مورد فدرال رزرو (فدرال رزرو) را به چالش می‌کشد، به‌ویژه پس از گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، به‌دست می‌آورد.

طبق آخرین داده‌های استرالیا، تورم به بالاترین حد طی چند سال اخیر جهش کرد، اما نگرانی‌های اقتصادی نیز افزایش یافت زیرا بازارها بر سر حرکت‌های بعدی بانک‌های مرکزی تقسیم می‌شوند. مشکل بازار مسکن همچنین شاهین های RBA را به چالش می کشد و سوگیری صعودی پیرامون AUD/USD را کمرنگ می کند.

لازم به ذکر است که فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی بانک مرکزی اخیراً اعلام کرد که تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ شیب، منعکس کننده تاخیر سیاست پولی است.

همانطور که گفته شد، به نظر می رسد افزایش 0.25 درصدی از قبل قیمت گذاری شده است و ممکن است یک واکنش تند و سریع ارائه دهد، که به نوبه خود سرعت خرید اوراق قرضه و سیگنال افزایش نرخ بعدی RBA را به عنوان کاتالیزورهای کلیدی نشان می دهد.

اگر RBA آمادگی توقف مسیر افزایش نرخ بهره را از جلسه بعدی، که برای فوریه برنامه ریزی شده است نشان دهد، AUD/USD ممکن است روند صعودی بیشتری داشته باشد. با این حال، نیاز به افزایش نرخ بیشتر می تواند خریداران جفت استرالیایی را به چالش بکشد.

از نظر فنی، چرخش UD/USD جفت AUD/USD از سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی رکود ژوئن تا اکتبر آن، در حدود 0.6860، به تلاقی خرسی قریب الوقوع در MACD و RSI (14) عقب نشینی می کند تا خرس ها را اذیت کند. با این حال، خط حمایت پنج هفته ای کانال روند صعودی، حداکثر نزدیک به 0.6765، فروشندگان جفت را پیش از رویداد کلیدی به چالش می کشد. در صورتی که این جفت از شکل‌گیری نمودار صعودی اعلام شده سرپیچی کند، احتمال اینکه شاهد حرکت جنوبی به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% نزدیک 0.6595 و سپس اوج اکتبر نزدیک به 0.655 باشیم را نمی‌توان رد کرد.

از طرف دیگر، صعود جفت AUD/USD فراتر از سطح اصلاحی فیبوناچی فوق الذکر در اطراف 0.6860، که به عنوان نسبت طلایی نیز شناخته می شود، در به چالش کشیدن مانع 200-DMA نزدیک به 0.6925 تردیدی نخواهد داشت. به دنبال آن، بالاترین حد اواخر آگوست در حدود 0.7010 و خط بالای کانال اعلام شده نزدیک به 0.7120 در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

نقل قول های کلیدی

پیش نمایش بانک رزرو استرالیا: به پایان چرخه افزایش نرخ خود اشاره می کنید؟

پیش بینی AUD/USD: کاهش بیشتر در شکست به زیر 0.6685 انتظار می رود

درباره تصمیم نرخ بهره RBA

تصمیم نرخ بهره RBA توسط بانک مرکزی استرالیا اعلام می شود. اگر RBA نسبت به دورنمای تورمی اقتصاد بدبین باشد و نرخ بهره را افزایش دهد، برای دلار استرالیا مثبت یا صعودی است. به همین ترتیب، اگر RBA دیدگاه بدی نسبت به اقتصاد استرالیا داشته باشد و نرخ بهره جاری را حفظ کند یا نرخ بهره را کاهش دهد، منفی یا نزولی تلقی می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.