تصمیم آمریکا برای تصویب قطعنامه خروج امن شهروندان خارجی و افغان

[ad_1]  واشنگتن در پی صدور قطعنامه ای است تا پس از پایان ضرب الاجل اعلامی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۳۱ اوت (۹ شهریور) که فردا به پایان می رسد،  شهروندان خارجی و افغان بتوانند به راحتی و امن از افغانستان خارج شوند. نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص افغانستان قرار است عصر امروز

کد خبر : 98131
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
تصمیم آمریکا برای تصویب قطعنامه خروج امن شهروندان خارجی و افغان

[ad_1]

 واشنگتن در پی صدور قطعنامه ای است تا پس از پایان ضرب الاجل اعلامی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۳۱ اوت (۹ شهریور) که فردا به پایان می رسد،  شهروندان خارجی و افغان بتوانند به راحتی و امن از افغانستان خارج شوند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص افغانستان قرار است عصر امروز به وقت محلی درباره آخرین تحولات افغانستان برگزار شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که طالبان در تماس‌های خصوصی و آشکار اخیر با ایالات متحده، متعهد شده است که حتی پس از مهلت ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان، به فراهم سازی امکان گذر امن شهروندان ادامه خواهد داد.

وی افزود: بعد از ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) اهرم‌های قابل توجهی در اختیار داریم که می‌توانیم طالبان را به تعهداتش برای گذر ایمن اتباع آمریکایی، دارندگان مجوز قانونی اقامت دائم در آمریکا و دارندگان روادید ویژه ملزم کنیم.

این عضو ارشد دولت بایدن تصریح کرد ما این اهرم‌ها را تا جایی که امکان داشته باشد به کار می‌گیریم و با جامعه جهانی همکاری می‌کنیم تا این اطمینان را به دست آوریم که طالبان این تعهدات را انجام می دهد.

آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای جهان روز گذشته اعلام کردند که طالبان موافقت کرده است همه اتباع خارجی و اتباع افغان که دارای مجوز سفر هستند قادر به ترک افغانستان خواهند بود.

به گزارش سی ان ان، در بخشی از بیانیه این کشورها آمده بود که همه ما متعهد هستیم که شهروندان و افرادی که با ما کار کرده اند و در معرض خطر هستند، بتوانند به سفر خود به خارج از افغانستان ادامه دهند.

طالبان اعلام کرده است بعد از پایان ضرب الاجل افراد تنها با دردست داشتن مدارک لازم و قانونی اجازه سفر خواهد داشت.

پیش از این، اعلام شده بود فرانسه و انگلیس به دنبال صدور قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل به منظور تصویب قطعنامه‌ای برای ایجاد منطقه امن در کابل هستند.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز یکشنبه به یک رسانه فرانسوی گفته بود قطعنامه پیشنهادی ما بر این اساس استوار است که یک منطقه امن در کابل تعریف شود تا امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه فراهم آید.

کارشناسان در تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه و انگلیس تردید دارند اما احتمال تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا را می دهند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پی انفجارهای روز پنجشنبه در کابل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه شده است.

به گفته ژنرال ویلیام هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا، بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۴۰۰ آمریکایی تا کنون از کابل خارج شدند.

مقامات پنتاگون می گویند پیش بینی آنها این است پس از تاریخ سی و یکم اوت، نیروهای نظامی آمریکا در روند خروج از افغانستان نقشی نخواهند داشت.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.