تشریفات درگذشت بندیکت می تواند الگویی برای پاپ های سابق آینده باشد

گرگوری دو سال قبل در سال 1415 کناره گیری کرده بود و روزهای باقی مانده خود را در ابهام مجازی صدها مایل دورتر از رم گذراند. او بی سر و صدا در Recanati، شهری در نزدیکی ساحل شمالی آدریاتیک به خاک سپرده شد. با درگذشت بندیکت 95 ساله بیمار، که واتیکان گفته است پس از

کد خبر : 299879
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تشریفات درگذشت بندیکت می تواند الگویی برای پاپ های سابق آینده باشد


گرگوری دو سال قبل در سال 1415 کناره گیری کرده بود و روزهای باقی مانده خود را در ابهام مجازی صدها مایل دورتر از رم گذراند. او بی سر و صدا در Recanati، شهری در نزدیکی ساحل شمالی آدریاتیک به خاک سپرده شد.

با درگذشت بندیکت 95 ساله بیمار، که واتیکان گفته است پس از وخامت ناگهانی وضعیت سلامتی خود در کریسمس در وضعیت وخیمی اما با ثبات است، وضعیت بسیار متفاوت خواهد بود.

واتیکان برای آنچه پس از مرگ پاپ حاکم اتفاق می‌افتد، تشریفات مفصلی دارد، اما برای پاپ سابق هیچ تشریفاتی که عموماً شناخته شده است، وجود ندارد.

پس از مرگ بندیکت، واتیکان حداقل تا حدی در حال نوشتن پروتکل های جدید خواهد بود. منابع واتیکان می گویند که آنها می توانند الگویی برای پاپ های دیگری باشند که به جای حکومت مادام العمر، از جمله خود پاپ فرانسیس، استعفا می دهند.

قانون اساسی 30 صفحه‌ای به نام «Universi Dominici Gregis»، «چوپان کل گله خداوند» و «Ordo Exsequiarum Romani Pontificis» (آیین تشییع جنازه پاپ رومی) از جمله قانون اساسی 30 صفحه‌ای است. بیش از 400 صفحه که شامل دعا، موسیقی و نیایش است.

این قوانین می گوید که خاکسپاری پاپ باید بین چهار تا شش روز پس از مرگ او به عنوان بخشی از یک دوره 9 روزه سوگواری موسوم به Novendiale انجام شود.

مقامات واتیکان که نخواستند نامشان فاش شود، به دلیل اینکه مجاز به گفتگو در مورد چنین موضوعاتی نیستند، گفتند که فیلمنامه درگذشت بندیکت به دو عنصر کلیدی بستگی دارد: اگر خود بندیکت هر دستورالعمل و تصمیمی را که توسط پاپ فرانسیس اتخاذ می شود را ترک کند.

خداحافظی رسمی

یکی از مقامات واتیکان گفت که فرانسیس غالباً سلف خود را به عنوان یک پاپ بزرگ که شجاعت استعفا را داشت تمجید کرده است، بنابراین او احتمالاً مایل است که تا حد ممکن رسمی ترین وداع با بندیکت را انجام دهد، شاید حتی کل آثار.

آخرین پاپی که درگذشت، ژان پل دوم، در 8 آوریل 2005، شش روز پس از مرگش به خاک سپرده شد. جسد او ابتدا در سالن نقاشی دیواری کلمنتین برای کارکنان واتیکان گذاشته شد و سپس برای بازدید عموم به کلیسای سنت پیتر منتقل شد.

میلیون‌ها نفر برای دیدن او ساعت‌ها در صف ایستادند، شاید بزرگترین رویداد تاریخ واتیکان باشد و پادشاهان و روسای جمهور در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردند.

او ابتدا در دخمه های زیر کلیسای سنت پیتر دفن شد و در سال 2011 به کلیسای کوچکی در سطح اصلی بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت منتقل شد.

به گفته منابع، بسیاری از مردم مایلند به بندیکت، که در سال 2005 جانشین جان پل شد و در سال 2013 استعفا داد، ادای احترام کنند.

در سال 2020، پیتر سیوالد، زندگینامه نویس مجاز بندیکت، به روزنامه باواریایی Passauer Neue Presse گفت که پاپ بازنشسته وصیت نامه ای روحانی تهیه کرده است که در آن بیان شده بود که می خواهد در همان دخمه ای که ژان پل دوم در ابتدا در آنجا آرام گرفته بود، دفن شود.

بندیکت، به عنوان کاردینال جوزف راتزینگر، ریاست مراسم تشییع جنازه جان پل در سال 2005 در میدان سنت پیتر را بر عهده داشت و انتظار می رود فرانسیس ریاست در بندیکت را بر عهده بگیرد.

پس از مرگ یک پاپ حاکم، مسئول امور عادی واتیکان تا انتخاب پاپ جدید، کامرلنگو یا اتاق نشین است.

این سمت در حال حاضر در اختیار کاردینال آمریکایی ایرلندی-آمریکایی کوین فارل است، اما از آنجایی که کلیسا یک پاپ دارد و جلسه ای برای انتخاب دیگری برگزار نخواهد شد، فارل هیچ نقشی نخواهد داشت.

بیشتر کارها، از جمله نگارش فیلمنامه یک رویداد بی سابقه در تاریخ واتیکان، به دست مونسینور دیگو راولی، رئیس تشریفات پاپ خواهد رسید.

(گزارش توسط Philip Pullella؛ ویرایش توسط Tomasz Janowski)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.