ترکیه پیمان محدود کردن کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه را اجرا می‌کند

استانبول (رویترز) – ترکیه، عضو ناتو، لفاظی خود را تغییر داد و روز یکشنبه حمله روسیه به اوکراین را “جنگ” خواند و متعهد شد بخش‌هایی از یک پیمان بین‌المللی را اجرا کند که به طور بالقوه ترانزیت کشتی‌های جنگی روسیه از مدیترانه به دریای سیاه را محدود می‌کند. کیف از آنکارا درخواست کرده بود که

کد خبر : 172074
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
ترکیه پیمان محدود کردن کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه را اجرا می‌کند


استانبول (رویترز) – ترکیه، عضو ناتو، لفاظی خود را تغییر داد و روز یکشنبه حمله روسیه به اوکراین را “جنگ” خواند و متعهد شد بخش‌هایی از یک پیمان بین‌المللی را اجرا کند که به طور بالقوه ترانزیت کشتی‌های جنگی روسیه از مدیترانه به دریای سیاه را محدود می‌کند.

کیف از آنکارا درخواست کرده بود که مانع از ورود کشتی‌های روسیه به دریای سیاه شود، زیرا مسکو از آنجا به سواحل جنوبی اوکراین حمله کرد. حداقل شش کشتی جنگی روسیه و یک زیردریایی در این ماه از تنگه های ترکیه عبور کردند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک گفت: «الان دو حمله هوایی نیست، وضعیت در اوکراین رسما یک جنگ است… ما کنوانسیون مونترو را اجرا خواهیم کرد».

آنکارا با متعادل کردن تعهدات غربی و روابط نزدیک خود با مسکو، در روزهای اخیر حمله روسیه را غیرقابل قبول خوانده است، اما تا روز یکشنبه وضعیت اوکراین را به عنوان یک جنگ توصیف نکرده بود.

این تغییر لفاظی به ترکیه اجازه می دهد تا مواد کنوانسیون 1936 مونترو را تصویب کند که به آن اجازه می دهد ترانزیت دریایی از تنگه های داردانل و بسفر خود را در زمان جنگ یا در صورت تهدید محدود کند.

با این حال چاووش اوغلو بار دیگر تاکید کرد که ترکیه نمی تواند تمام کشتی های جنگی روسیه را که به دریای سیاه دسترسی دارند، مسدود کند، زیرا بند این معاهده مستثنی است کسانی که به پایگاه ثبت شده خود بازگردند.

«نباید هیچ گونه سوء استفاده ای از این معافیت صورت گیرد. چاووش اوغلو گفت: کشتی‌هایی که اعلام می‌کنند به پایگاه‌های خود باز می‌گردند و از تنگه‌ها می‌گذرند، نباید درگیر جنگ شوند.

ترکیه روابط خوبی با روسیه و اوکراین دارد. حتی در شرایطی که اعضای ناتو مسکو را تحریم کرده اند، هر گامی بیش از حد از سوی آنکارا می تواند به واردات سنگین انرژی روسیه، تجارت و بخش گردشگری روسیه در زمان آشفتگی اقتصادی داخلی آسیب برساند.

چاووش اوغلو همچنین گفت که با همتایان اوکراینی و روسیه صحبت کرده و از شنیدن مذاکرات دو کشور خوشحال است.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، روز یکشنبه گفت: در چهارمین روز از جنگ اوکراین، ما درخواست رئیس جمهور اردوغان برای توقف فوری حملات روسیه و آغاز مذاکرات آتش بس را تکرار می کنیم.

(گزارش توسط Ezgi Erkoyun و Tuvan Gumrukcu؛ نویسنده: Jonathan Spicer؛ ویرایش توسط Alison Williams)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.