ترفند ساده برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی

ما در این مقاله می خواهیم طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی را بیاموزانیم. در واقع شما با 2 نوع روش کاملا متفاوت و رعایت نکات ریز و مهم می توانید مانع کپک زدن رب گوجه فرنگی و تیرگی رب گوجه خانگی‌تان شوید. با ما همراه باشید. رب گوجه فرنگی خانگی

کد خبر : 491392
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۵۵
ترفند ساده برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی


ما در این مقاله می خواهیم طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی را بیاموزانیم. در واقع شما با 2 نوع روش کاملا متفاوت و رعایت نکات ریز و مهم می توانید مانع کپک زدن رب گوجه فرنگی و تیرگی رب گوجه خانگی‌تان شوید. با ما همراه باشید.

رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی

رب گوجه فرنگی خانگی بدون کپک و تیرگی

مواد لازم:
گوجه فرنگی درشت و آبدار 10 کیلوگرم
نمک یک پنجم از یک کیسه نمک
روغن مایع یا روغن زیتون 100 گرم

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی به روش سنتی

برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی به روش سنتی ابتدا باید گوجه ها را بشویید، صبر کنید خشک شوند. سپس آن ها را به چهار یا هشت قاچ کنید و درون یک تشت بزرگ بریزید. حالا روی گوجه ها نمک بپاشید و تشت را برای 24 تا 48 ساعت زیر نور مستقیم آفتاب بگذارید. حتما هر چند ساعت یک بار گوجه ها را هم بزنید تا کپک نزنند و یک رب گوجه خوشرنگ داشته باشید. تا زمانی که پوست گوجه ها جدا شوند و خوب آب بیندازند، همچنان تشت را زیر نورد خورشید نگهدارید و روی آن یک پارچه توری تمیز پهن کنید.

در این مرحله وقتی دیدید که پوست گوجه ها کامل جدا شده اند، یک صافی بردارید، تخم و پوست گوجه ها را از آب آن جدا کنید. این کار را یک بار با صافی ریز نیز انجام دهید. به خوبی گوجه ها را فشار دهید و چنگ بزنید تا آب گوجه از پوست و دانه های آن جدا شود.

حالا آب گوجه صاف شده را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. 3 تا 4 ساعت نیاز دارید تا رب کامل بپزد اما در این مرحله به طور مرتب رب را هم بزنید تا ته نگیرد. رب گوجه را آنقدر حرارت دهید تا به غلظت مناسب برسد و آب آن کامل تبخیر شود.

درست کردن رب گوجه فرنگی در فر

برای درست کردن رب گوجه فرنگی خانگی در فر باید ابتدا گوجه ها را با مخلوط کن پوره کنید و از صافی رد کنید. سپس فر را با دمای 150 درجه سانتی گراد روشن کنید و پوره گوجه فرنگی را روی سینی فر بریزید. بعد سینی را به مدت 3 ساعت درون فر قرار دهید تا کامل بپزد. هر نیم ساعت یک بار درب فر را باز کنید و رب را هم بزنید و دوباره روی سینی پهن کنید تا آب اضافی آن کامل تبخیر شود.

سپس وقتی مطمئن شدید که حجم رب به نصف رسید، دمای فر را به 120 درجه سانتی گراد برسانید و دوباره چند بار رب را هم بزنید و صبر کنید تا به قوام و غلظت مناسب برسد. پس از این مدت رب گوجه فرنگی تان آماده است.

نکته مهم برای جلوگیری از تیرگی و کپک زدن رب گوجه فرنگی

  • وقتی رب گوجه شروع به قل زدن کرد و حباب های بزرگ را مشاهده کردید، همچنان به هم زدن ادامه دهید تا علاوه این که ته نگیرد، رب تلخ نیز نشود.
  • برای تهیه رب گوجه مرغوب حتما از گوجه های رسیده استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از کپک زدن رب گوجه روی هر شیشه یا سطل رب یک لایه روغن مایع یا روغن زیتون بریزید. با این کار رب هرگز کپک نخواهد زد. سپس هر بار که از رب استفاده می کنید، با قاشق روغن را کنار بزنید و مقدار رب مورد نیازتان را بردارید. موقع پر کردن شیشه، هر کدام را تقریبا 4 انگشت خالی بگذارید. بعد از این که رب کامل سرد شد، روی آن روغن زیتون بریزید و درب شیشه را محکم ببندید و در جای خنک و خشک نگهداری کنید.
  • یکی دیگر از شیوه هایی که مانع کپک زدن رب گوجه می شود، استفاده از نمک است. اگر به رب تان نمک بیشتری بزنید، رب دیگر کپک نخواهد زد. سعی کنید رب را در شیشه ها یا قوطی های پلاستیکی کوچک بریزید، به طوری که با هر بار استفاده شیشه رب تمام شود.
  • همچنین شما می توانید با فریز کردن رب گوجه، از کپک زدن آن جلوگیری کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.