تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

[ad_1] چشم انداز دلار استرالیا: نرخ‌های AUD/JPY به بالاترین سطح خود از ژوئن 2015 رسیده است و طرز فکر «خرید پایین» را حفظ کرده است. نرخ‌های AUD/USD در روزهای اخیر ضعیف‌تر بوده‌اند، اما بازگشت امروز در مقاومت سابق که به حمایت تبدیل شده نشان می‌دهد که سودهای بیشتری در پیش است. بر اساس شاخص احساسات

کد خبر : 196130
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۴۸
تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

[ad_1]

چشم انداز دلار استرالیا:

  • نرخ‌های AUD/JPY به بالاترین سطح خود از ژوئن 2015 رسیده است و طرز فکر «خرید پایین» را حفظ کرده است.
  • نرخ‌های AUD/USD در روزهای اخیر ضعیف‌تر بوده‌اند، اما بازگشت امروز در مقاومت سابق که به حمایت تبدیل شده نشان می‌دهد که سودهای بیشتری در پیش است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGAUD/JPY دارای سوگیری نزولی است در حالی که AUD/USD دارای سوگیری خنثی است.

استرالیا هنوز موقعیت خوبی دارد

بهبود ریسک پذیری در بازارهای مالی جهانی، اگر چه اندک باشد، به افزایش ارزش دلار استرالیا پس از چندین روز نتایج نسبتا ضعیف تر معاملاتی کمک می کند. قیمت فلزات اساسی دوباره در حال افزایش است و با کاهش اقدامات نوسانات، بازارهای سهام ایالات متحده علیرغم نتایج ضعیف‌تر برخی از شرکت‌های فناوری برجسته، شروع به صعود از پایین‌ترین سطح ماهانه خود کرده‌اند. و با توجه به اینکه بانک مرکزی استرالیا هنوز نرخ بهره را افزایش نداده است – اما انتظار می رود این کار به سرعت پس از برگزاری انتخابات فدرال در ماه آینده انجام شود – بهترین روزها ممکن است هنوز برای دلار استرالیا در پیش باشد.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ AUD/USD: نمودار روزانه (فوریه 2021 تا آوریل 2022) (نمودار 1)

تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

نرخ‌های AUD/USD بیش از -4% از بالاترین قیمت ماهانه خود به پایین‌ترین حد خود در این هفته قبل از بازگشت در دو روز گذشته کاهش یافته بود. اما پس از بازگشت به مقاومت سابق در دو الگوی تکنیکی چند ماهه – کانال موازی نزولی که از پایان ژوئن 2021 برقرار است و خط روند نزولی از اوج‌های فوریه 2021 و مه 2021 – نرخ‌های AUD/USD به طور معنی‌داری بازگشته است. با توجه به اینکه مقاومت سابق در حال حاضر پشتیبانی می‌شود و نرخ‌های AUD/USD به بالاتر از 21-EMA روزانه خود بازگشته است، دلیل بر این است که پایین‌ترین سطح آوریل پیدا شده است. اولین هدف صعودی، اصلاح فیبوناچی 76.4 درصدی محدوده پایین ترین/بالای 2018/2020 در 0.7502 است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ AUD/USD (20 آوریل 2022) (نمودار 2)

تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

AUD/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروش نشان می‌دهد که 55.17 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.23 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 3.98 درصد بیشتر از دیروز و 7.91 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های AUD/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری ترکیبی AUD/USD می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ AUD/JPY: نمودار روزانه (دسامبر 2020 تا آوریل 2022) (نمودار 3)

تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

برخلاف همتای AUD/USD، نرخ‌های AUD/JPY در ماه آوریل به دلیل تداوم ضعف ین ژاپن، کاهشی را تجربه نکردند. نرخ‌های AUD/JPY با رسیدن به بالاترین سطح جدید در سال 2022 و بالاترین سطح خود از ژوئن 2015، وضعیت فنی صعودی را حفظ می‌کنند که ذهنیت «خروج خرید» را برای آینده قابل پیش‌بینی تضمین می‌کند. تیاو این جفت در بالای پاکت روزانه 5-، 8-، 13- و 21-EMA باقی می ماند که به ترتیب ترتیبی کامل صعودی است. Daily MACD بالاتر از خط سیگنال خود است و در آستانه انتشار یک کراس اوور جدید صعودی است، در حالی که روزانه Slow Stochastics دوباره وارد محدوده خرید بیش از حد شده است. سطح قابل توجه بعدی بالاتر، بالاترین سطح می 2015 در 97.03 است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ AUD/JPY (20 آوریل 2022) (نمودار 4)

تحلیل تکنیکال دلار استرالیا: چشم انداز نرخ AUD/JPY، AUD/USD

AUD/JPY: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 33.79 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.96 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران خالص-شورت بدون تغییر نسبت به دیروز و 3.94 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های AUD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته کمتر کوتاهی می کنند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که علیرغم این واقعیت که معامله گران به صورت خالص کوتاه می مانند، روند فعلی قیمت AUD/JPY ممکن است به زودی کاهش یابد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.