تحلیل- با عقب نشینی بانک مرکزی توسط رویترز، فرانک سوئیس به بالاترین حد شش ساله رسید

© رویترز. عکس فایل: تابلویی بر روی بانک ملی سوئیس (SNB) در برن، سوئیس، 11 اکتبر 2021 تصویر شده است. رویترز/دنیس بالیبوزه توسط جان رویل زوریخ (رویترز) – طبق داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه، با توجه به افزایش نرخ ارز امن به بالاترین میزان خود در برابر یورو در سال گذشته، بانک ملی سوئیس

کد خبر : 136002
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
تحلیل- با عقب نشینی بانک مرکزی توسط رویترز، فرانک سوئیس به بالاترین حد شش ساله رسید



© رویترز. عکس فایل: تابلویی بر روی بانک ملی سوئیس (SNB) در برن، سوئیس، 11 اکتبر 2021 تصویر شده است. رویترز/دنیس بالیبوزه

توسط جان رویل

زوریخ (رویترز) – طبق داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه، با توجه به افزایش نرخ ارز امن به بالاترین میزان خود در برابر یورو در سال گذشته، بانک ملی سوئیس دیگر مانع افزایش فرانک نمی‌شود. بیش از شش سال

موضع آشکار بانک مرکزی باعث سردرگمی سرمایه‌گذارانی خواهد شد که به شعار SNB عادت کرده‌اند مبنی بر اینکه بانک مرکزی با نرخ‌های بهره منفی و خرید ارز خارجی مبارزه می‌کند تا مانع از آن شود.

روز دوشنبه، فرانک در برابر یورو به 1.0426 رسید – بالاترین سطح آن از ژوئیه 2015 – به دلیل ظهور نوع جدید COVID-19، تورم پایین سوئیس و ضعف یورو.

سطح 1:1 در برابر یورو که فرانک برای مدت کوتاهی پس از آخرین تغییر سیاست SNB در ژانویه 2015 به آن رسید، فاصله زیادی ندارد.

اما آخرین داده‌های سپرده دیداری – یک نماینده برای مداخلات SNB – در هفته گذشته تنها 94 میلیون فرانک افزایش یافت که کسری از خریدهای فارکس در سال گذشته بود.

اقتصاددانان می گویند که یکی از عوامل افزایش اندک می تواند برداشت پول نقد توسط مشتریان بانک باشد که هر سال در آستانه کریسمس اتفاق می افتد و میزان پول نقدی که بانک ها در مقابل SNB نگه می دارند را کاهش می دهد.

کارستن جونیوس، اقتصاددان J.Safra Sarasin گفت: «با این حال، افزایش کمتر از 100 میلیون فرانک نشان می دهد که SNB تصمیم گرفته از سطح 1.05 دفاع نکند.

این توسعه می تواند به این معنا باشد که SNB به دلیل تورم خوش خیم سوئیس و اقتصاد قوی این کشور، از محدود کردن فرانک در سطح فعلی خود دست کشیده است.

اقتصاددانان می گویند، در عوض، بانک مرکزی ممکن است قدرت آتش خود را برای جلوگیری از افزایش سریع و در مقیاس بزرگ به جای آن ذخیره کند.

SNB از اظهار نظر در مورد داده های روز دوشنبه و واکنش اقتصاددانان به آن خودداری کرد.

توماس استاکی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در St Galler Kantonalbank و مدیر سابق بانک مرکزی می گوید: «اگر فرانک در این سطح حدود 1.05، کمی بالاتر، کمی پایین تر باقی بماند، SNB کار زیادی انجام نخواهد داد. ذخایر ارز خارجی SNB.

برابری در 2-3 سال آینده مشاهده می شود

وی افزود: آنها از حرکت زیر 1.04 تا 1.03 جلوگیری خواهند کرد. سپس آنها مداخلات را افزایش خواهند داد.»

استوکی اضافه کرد که فرانک در مسیری قرار داشت که در نهایت به برابری برسد.

وی گفت: از رشد تورم در اروپا و سوئیس واضح است که فرانک در طول زمان گرانتر خواهد شد. ما انتظار نداریم که در سال آینده برابری حاصل شود، اما فکر می کنیم در دو تا سه سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

در آخر هفته، عضو هیئت مدیره آندریا ماکلر گفت که SNB سطح فرانک را زیر نظر دارد، اگرچه بانک مرکزی نرخ خاصی را هدف قرار نداده است.

تورم سوئیس در 1.2 درصد به خوبی در تعریف SNB از ثبات قیمت است و نیاز به اقدام را کاهش می دهد.

الساندرو بی، اقتصاددان UBS، گفت: “سیاست بلندمدت SNB همچنان پابرجاست: با افزایش ارزش گذاری شدید فرانک سوئیس مبارزه کنید. با این حال، سوال این است که ارزش بیش از حد قوی به چه معناست.”

او گفت که به دلیل تورم بسیار قوی تر در منطقه یورو نسبت به سوئیس، ارزش منصفانه فرانک از 1.20 در سال گذشته به 1.11 در برابر یورو افزایش یافته است.

Bee گفت: از این منظر در 1.05 فرانک دیگر به شدت بیش از حد ارزش گذاری نمی شود. این امر آستانه مداخله کمتری را برای SNB تضمین می کند، حتی در این مرحله مشخص نیست که این آستانه جدید دقیقاً کجاست.

موضع SNB در روزهای آینده مورد آزمایش قرار خواهد گرفت، به ویژه اگر نوع Omicron ویروس کرونا تقاضا برای فرانک را افزایش دهد.

شارلوت دو مونپلیه، اقتصاددان ING، گفت: اکنون وضعیت برای SNB پیچیده تر می شود. خطر پرواز مجدد به سمت امن و تقویت ارزهایی که به عنوان پناهگاه های امن در نظر گرفته می شوند و بنابراین فرانک سوئیس وجود دارد.

Junius، اقتصاددان J Safra Sarasin، گفت که تا به حال، SNB کار درستی انجام داده است که پول زیادی را برای دفاع از فرانک هدر نداده است.

او گفت: “من فکر می کنم آنها تلاش خواهند کرد تا هر گونه افزایش قیمت را در 1.03 متوقف کنند. این آخرین خط دفاعی قبل از برابری خواهد بود.”



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.