تجزیه و تحلیل – مصر به دنبال نتایج دیپلماتیک از میزبانی نشست اقلیم COP27 است

[ad_1] گفتگوهای آب و هوایی سازمان ملل در تفرجگاه شرم الشیخ دریای سرخ که از روز یکشنبه آغاز می شود، توجه رسانه های جهانی را به گونه ای معطوف خواهد کرد که مصر آخرین بار در جریان خیزش «بهار عربی» در سال 2011 دیده بود. از آن زمان، پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب تحت تأثیر آشفتگی

کد خبر : 277104
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
تجزیه و تحلیل – مصر به دنبال نتایج دیپلماتیک از میزبانی نشست اقلیم COP27 است

[ad_1]

گفتگوهای آب و هوایی سازمان ملل در تفرجگاه شرم الشیخ دریای سرخ که از روز یکشنبه آغاز می شود، توجه رسانه های جهانی را به گونه ای معطوف خواهد کرد که مصر آخرین بار در جریان خیزش «بهار عربی» در سال 2011 دیده بود.

از آن زمان، پرجمعیت‌ترین کشور جهان عرب تحت تأثیر آشفتگی سیاسی پس از قیام، تسلط نظامی به رهبری، سرکوب طولانی مخالفان و مجموعه‌ای از شوک‌های اقتصادی قرار گرفته است که نقش سنتی آن را به عنوان یک بازیگر دیپلماتیک در سراسر خاورمیانه و خاورمیانه کاهش داده است. در آفریقا.

رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی به تدریج به دنبال بازگرداندن مصر به صحنه جهانی است و با وجود تداوم بادهای معکوس اقتصادی که شاهد کاهش حدود 35 درصدی ارز در برابر دلار از ماه مارس بوده است، نوید یک دوره جدید با محوریت توسعه را برای این کشور می دهد.

حفصه حلاوا، محقق غیرمقیم در موسسه خاورمیانه، گفت: «مهم هر چیزی که در وهله اول برنامه آنها (COP27) را هدایت کرد، مشروعیت بین المللی است.

او گفت که مقامات می خواهند نشان دهند که “مصر یک کشور بی ربط نیست، که مصر از قدرت، نفوذ دیپلماتیک و قدرت و حضور امنیتی یک شخصیت محوری برخوردار است.”

در دیگر اقدامات با هدف بهبود وجهه بین المللی مصر، سیسی گفتگوی سیاسی محدودی را آغاز کرده است که قرار است به زودی پس از نشست اقلیم آغاز شود. دولت همچنین اقدامات متعددی را برای بهبود سابقه خود در زمینه حقوق بشر انجام داده است، اگرچه منتقدان این اقدامات را تا حد زیادی زیبایی رد کرده اند.

مذاکرات

ریاست COP27 توسط وزارت خارجه اداره می شود که دارای مجموعه ای از مذاکره کنندگان با تجربه است و دیپلمات های خارجی می گویند ظرفیت بسیار بهتری نسبت به سایر وزارتخانه های فعال در زمینه آب و هوا دارد.

امید است که از این تخصص برای کمک به دستیابی به پیشرفت در مذاکرات اقلیمی استفاده کند، علیرغم پس‌زمینه‌ای غیرمنتظره برای تعهدات کشورهای بزرگ یا منابع مالی بزرگ.

وائل ابوالمغد، یک دیپلمات کهنه کار مصری و نماینده ویژه برای COP27، روز جمعه به خبرنگاران گفت: «امیدواریم که این لحظه نقطه عطفی باشد».

همه از وخامت اوضاع و عظمت چالش آگاهند.»

مصر خود را به عنوان قهرمان آفریقا و جنوب جهانی معرفی می کند و بر اساس یک کارزار دیپلماتیک برای جلب حمایت آفریقا در مناقشه با اتیوپی بر سر سدی بر روی نیل آبی که قاهره آن را تهدیدی برای ذخایر آب خود می داند.

برای یک انتقال انرژی «عادلانه» که به کشورهای فقیر اجازه می دهد فضای اقتصادی توسعه پیدا کنند، کمک به تأمین مالی ارزان آب و هوا و پرداختن به تقاضاهای غرامت توسط دولت های آسیب پذیر برای خسارات ناشی از رویدادهای شدید آب و هوایی ناشی از آب و هوا، فشار آورده است.

رئیس جمهور منتخب COP27، مصر، “هدف ما بازگرداندن “معامله بزرگ” است … به موجب آن کشورهای در حال توسعه توافق کردند که تلاش های خود را برای مقابله با بحرانی که مسئولیت آن بسیار کمتر است، افزایش دهند. سامح شکری وزیر امور خارجه در نامه ای به احزاب و ناظران در این اجلاس نوشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.