تجزیه و تحلیل – قرص های سقط جنین بدون نسخه؟ کارشناسان موانع بزرگی را در گسترش دسترسی ایالات متحده می بینند

[ad_1] دولت بایدن در حال بررسی چندین گزینه برای افزایش دسترسی به سقط جنین دارویی است که می تواند در خانه انجام شود، تا به زنان در بسیاری از ایالت های ایالات متحده کمک کند که انتظار می رود پس از حکم دادگاه عالی آینده به شدت سقط جنین را محدود یا کاملاً ممنوع کنند.

کد خبر : 220519
تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۸
تجزیه و تحلیل – قرص های سقط جنین بدون نسخه؟  کارشناسان موانع بزرگی را در گسترش دسترسی ایالات متحده می بینند

[ad_1]

دولت بایدن در حال بررسی چندین گزینه برای افزایش دسترسی به سقط جنین دارویی است که می تواند در خانه انجام شود، تا به زنان در بسیاری از ایالت های ایالات متحده کمک کند که انتظار می رود پس از حکم دادگاه عالی آینده به شدت سقط جنین را محدود یا کاملاً ممنوع کنند.

این قرص، میفپریستون، در ترکیب با داروی دوم به نام میزوپروستول برای القای سقط جنین تا هفته 10 بارداری استفاده می شود و به شدت محدود است – فقط از طریق نسخه پزشک مجاز در دسترس است. فعالان حقوق سقط جنین فراخوان ها را افزایش داده اند تا آن را در دسترس همه قرار دهند تا بتوانند بدون نسخه از داروخانه ها خرید کنند.

کارشناسان پزشکی و مقرراتی که رویترز با آنها مصاحبه کرده است می گویند که این روند ممکن است سال ها طول بکشد. داروسازان باید مطالعات جدیدی را انجام دهند که نشان دهد مصرف‌کننده می‌تواند با خیال راحت از محصول بر اساس دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی آن، بدون راهنمایی پزشک یا ارائه‌دهنده دیگر استفاده کند.

دو شرکت سازنده این قرص برای بازار ایالات متحده هیچ علاقه ای به این کار نشان نداده اند. آنها می گویند که اگر آنها انجام این تحقیق را انتخاب کنند، هر گونه تاییدیه از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به هدف شکایت مخالفان سقط جنین تبدیل می شود که می تواند اجرای آن را برای سال ها به تاخیر بیندازد.

سوزان وود، دستیار پیشین کمیسر سلامت زنان در FDA، گفت: “بخش سختی که من می بینم این است که شواهد یا موافقت نامه ای مبنی بر اینکه اصلاً به هیچ نسخه ای نیاز نیست.”

وود، که اکنون مدیر موسسه بهداشت زنان جاکوبز دانشگاه جورج واشنگتن است، گفت: “من شخصاً نمی بینم که این اتفاق در چند سال آینده رخ دهد.”

دادگاه عالی قرار است در مورد پرونده جدیدی تصمیم گیری کند که می تواند حکم برجسته Roe v. Wade را که در سال 1973 سقط جنین را در کشور قانونی می کند، لغو کند. ماه گذشته، پیش نویس حکمی که فاش شد، پیشنهاد کرد که اکثریت قضات از تصمیم خود عقب نشینی کنند. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود که تقریباً نیمی از 50 ایالت آمریکا این روش را ممنوع یا به شدت محدود کنند – که دسترسی میلیون‌ها زن را به‌طور چشمگیری محدود می‌کند.

نبرد بعدی

انتظار می رود دسترسی به قرص های سقط جنین به نبرد بزرگ بعدی تبدیل شود، زیرا ردیابی استفاده از آنها دشوارتر است. FDA قبلاً با کاهش برخی محدودیت‌ها، تجویز قرص‌ها را برای پزشکان دارای گواهی آسان‌تر کرده است.

این آژانس اکنون به پزشکانی که مجوز تجویز میفپریستون را دارند این امکان را می دهد که پس از ویزیت از راه دور به جای حضوری و بیماران می توانند آن را از طریق پست دریافت کنند، این کار را برای زنان در ایالت های ایالات متحده که قبلاً استفاده از آن را محدود کرده اند آسان می کند.

کاخ سفید قبلاً در نظر گرفته است که قرص‌های سقط جنین را به صورت آنلاین و از داروخانه‌های خارج از کشور با نسخه در دسترس قرار دهد. با این حال، امکان واردات قبلاً توسط کنگره در قوانین گسترده تر در مورد مقررات دارویی محدود شده است.

نامگذاری بدون نسخه، دسترسی زنان باردار به قرص ها را در ایالت هایی که به دنبال محدود کردن استفاده از آنها هستند، بسیار آسان تر می کند. به عنوان مثال، آنها می توانند به راحتی از یک دوست یا حامی در ایالتی که ممنوع نیستند برای یک بیمار پست شوند.

یکی از سخنگویان FDA از اظهار نظر در مورد اینکه آیا استفاده بدون نسخه از قرص های سقط جنین در نظر گرفته شده است یا خیر، خودداری کرد. سخنگوی لابراتوار دانکو، تولیدکننده مایفپریستون، گفت که قصد ندارد به دنبال تاییدیه بدون نسخه باشد. GenBioPro، دومین سازنده mifepristone برای بازار ایالات متحده، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آیا آنها ایمن هستند؟

سقط جنین دارویی شامل دو دارو است که یک یا دو روز مصرف می شود. اولین مورد، میفپریستون، هورمون پروژسترون را مسدود می کند. دومی، میزوپروستول، باعث انقباضات رحمی می شود.

وقتی قرص‌ها با هم مصرف شوند، بارداری را متوقف می‌کنند و باعث گرفتگی و خونریزی برای تخلیه رحم می‌شوند، روندی شبیه به سقط جنین.

فعالان حقوق سقط جنین می گویند که این قرص ها سابقه طولانی ایمن و موثر بودن دارند و خطر مصرف بیش از حد یا اعتیاد ندارند. در چندین کشور، از جمله هند و مکزیک، زنان می‌توانند بدون نسخه میفپریستون و میزوپروستول را برای القای سقط بخرند.

آنتونیا بیگز، دانشیار بخش مامایی، زنان و زایمان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: “سقط جنین دارویی واقعاً تمام معیارهای FDA را برای یک سوئیچ بدون نسخه مطابقت دارد.”

مطالعه ای توسط بیگز و همکارانش نشان داد که اکثر شرکت کنندگان برچسب سقط جنین بدون نسخه را درک می کنند. بیگز گفت که در مورد تحقیقات خود با داروسازان مذاکره نمی کند.

موسسه شارلوت لوزیر و سوزان بی آنتونی لیست، که از سقط جنین حمایت می کنند، گفته اند که تصمیم FDA برای کاهش محدودیت ها در مورد میفپریستون، داده های مربوط به عوارض را نادیده گرفته و زنان را در معرض خطر قرار می دهد.

برخی دیگر به مبارزه قانونی ده ساله برای طرح B بدون نسخه، نوعی پیشگیری اضطراری از بارداری که طی چند روز پس از آمیزش جنسی برای جلوگیری از بارداری انجام می شود، اشاره می کنند. تأییدیه برای زنان 18 سال و بالاتر در سال 2006 و برای استفاده توسط زنان در تمام سنین در سال 2013 اعطا شد.

وود که در سال 2005 به دلیل تأخیر از FDA استعفا داد، گفت: «حمایت بسیار قوی وجود داشت که شما نیازی به نسخه‌نویس ندارید.

«همه زیر آفتاب موافق بودند، به جز گروه کوچکی از مردم که به نحوی نفوذ سیاسی زیادی داشتند.»

(گزارش توسط احمد ابولنین؛ ویرایش توسط میشل گرشبرگ و آرورا الیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.