تجزیه و تحلیل فنی: پشتیبانی و مقاومت

حمایت و مقاومت محبوب ترین و مورد استفاده ترین مفهوم تحلیل تکنیکال است. بر اساس این واقعیت است که قیمت به سطوح خاصی واکنش نشان می دهد و همان سطوح را می توان با رد شدن قیمت معامله کرد. بنابراین، اگر معامله‌گران انتظار داشته باشند سطحی حفظ شود، آن سطح را معامله می‌کنند و همه

کد خبر : 188511
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تجزیه و تحلیل فنی: پشتیبانی و مقاومت


حمایت و مقاومت محبوب ترین و مورد استفاده ترین مفهوم تحلیل تکنیکال است. بر اساس این واقعیت است که قیمت به سطوح خاصی واکنش نشان می دهد و همان سطوح را می توان با رد شدن قیمت معامله کرد.

بنابراین، اگر معامله‌گران انتظار داشته باشند سطحی حفظ شود، آن سطح را معامله می‌کنند و همه این فرآیند را به نوعی یک پیش‌گویی خودشکوفایی می‌کنند. وقتی سطحی را می فروشید به آن مقاومت می گویند و وقتی سطحی را خریداری می کنید به آن حمایت می گویند.

از آنجایی که سایر معامله گران به این مفهوم توجه می کنند، آن را به ابزاری ارزشمند تبدیل می کند، اما ابتدا باید یک دیدگاه جهت گیری بنیادی داشته باشید زیرا اگر بازار به دلایل روشنی برای فروش یک ارز خاص در یک روند نزولی قرار گیرد، سطوح حمایت ممکن است فقط فراهم شود. یک واکنش سودآور اگر اصلاً بی فایده نباشد، در حالی که از سطوح مقاومت برای فروش ارز برای ادامه روند استفاده می شود.

محبوب ترین راه برای ترسیم حمایت و مقاومت در نمودار، شناسایی سطوحی است که قیمت در آن بیشترین واکنش را نشان داده است.

با این حال، همانطور که بارها خواهید دید، معامله گران مختلف سطوح متفاوتی دارند، این به این دلیل است که بسیار ذهنی است، به همین دلیل راه بهتر این است که به این سطوح به عنوان مناطق مورد علاقه فکر کنید تا سطوح قیمت دقیق.

تا

یکی دیگر از راه های کاربردی و مفیدتر این است که فقط به دنبال آخرین سطوح بگردید، گویی که جریان را دنبال می کنید، درست مانند تحلیل بنیادی که اخبار قدیمی بی ربط می شوند، برای تحلیل تکنیکال، داده های قدیمی کارآمدتر می شوند. در تحلیل تکنیکال، یک روند صعودی به عنوان مجموعه ای از اوج های بالاتر و پایین تر تعریف می شود در حالی که یک روند نزولی مجموعه ای از سطوح پایین تر و اوج های پایین تر است.

تا

این یک الگوی رایج بازار است، شما اغلب می بینید که قیمت در یک جهت حرکت می کند، سپس متوقف می شود یا اصلاح می شود و در نهایت به روند در جهت اصلی ادامه می دهد. در تحلیل تکنیکال این حرکات را تکانه ها و اصلاحات می نامند. یک ضربه زمانی است که قیمت به طور قاطع در یک جهت حرکت می کند، در حالی که یک اصلاح زمانی است که قیمت دوباره دنبال می شود. بنابراین، با بازگشت به مثال ما در مورد استفاده از نوسانات به عنوان حمایت و مقاومت، می توانید در نمودار زیر ببینید که چگونه قیمت فقط در یک جهت با عقب نشینی در طول مسیر حرکت می کند.

تا

به یاد داشته باشید که تحلیل تکنیکال باید به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک استفاده شود. اگر از آن به عنوان تنها دلیل خود برای گرفتن موقعیت در بازار استفاده کنید، در دراز مدت زمان سختی خواهید داشت. هنگامی که دیدگاه بنیادی خود را پیدا کردید، می توانید تجارت خود را با تحلیل تکنیکال ساختار دهید، اگر آن چیزی است که شما نیاز دارید و از سطوح برای محدود کردن ریسک خود استفاده کنید و اگر آنطور که انتظار داشتید از معامله خارج شوید.

این مقاله توسط جوزپه دلاموتا نوشته شده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.