تجزیه و تحلیل بنیادی در مقابل تحلیل فنی – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 22 فوریه 2023

چه زمانی از تجزیه و تحلیل بنیادی در مقابل تکنیکال استفاده کنیم؟ تحلیل تکنیکال روش قابل اعتماد تری نسبت به تحلیل بنیادی برای پیش بینی حرکات آتی قیمت است، حداقل زمانی که برای روند / حرکت اعمال می شود. پیش‌بینی صحیح تغییرات در سیاست‌های بانک مرکزی ممکن است قدرتمندتر باشد، اما اجرای آن بسیار سخت

کد خبر : 323456
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
تجزیه و تحلیل بنیادی در مقابل تحلیل فنی – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 22 فوریه 2023


چه زمانی از تجزیه و تحلیل بنیادی در مقابل تکنیکال استفاده کنیم؟

تحلیل تکنیکال روش قابل اعتماد تری نسبت به تحلیل بنیادی برای پیش بینی حرکات آتی قیمت است، حداقل زمانی که برای روند / حرکت اعمال می شود. پیش‌بینی صحیح تغییرات در سیاست‌های بانک مرکزی ممکن است قدرتمندتر باشد، اما اجرای آن بسیار سخت است. به عنوان مثال، هر کسی که حداقل تجربه خواندن نمودار را داشته باشد، می‌تواند به نمودار قیمت نگاه کند و بگوید که آیا قیمت طی شش ماه گذشته افزایش یافته است، و آیا به شدت یا ضعیف بوده است. دستیابی به یک کنترل خوب در مورد تأثیر متقابل بین نقاط داده اقتصادی و سیاست های بانک مرکزی به عنوان داده ها بسیار پیچیده تر است. متأسفانه، به بسیاری از معامله‌گران مبتدی آموزش داده می‌شود که تسلط بر تحلیل بنیادی مهم است، اما تنها رابطه ساده بین قیمت و داده‌های بنیادی در نرخ بهره است و از لحاظ تاریخی در فارکس کمتر از حرکت قیمت در ارزهای اصلی پیش‌بینی شده است. مانند دلار آمریکا یا یورو.

با گفتن آن، تحلیل بنیادی می تواند به عنوان یک فیلتر عالی عمل کند. این بدان معنی است که تجزیه و تحلیل تکنیکال در قالب اندیکاتورهای حرکت می تواند یک سیستم موثر برای ورود به تجارت به شما ارائه دهد، اما شما می توانید در معاملاتی که تحلیل بنیادی شما با تحلیل تکنیکال موافق است، ریسک بیشتری داشته باشید.

تعداد بی نهایتی از رویکردها و ترکیب های تحلیل تکنیکال وجود دارد که می توان از آنها برای معامله استفاده کرد و شروع با یک پایه خوب از ابزارهای فنی به هر معامله گر کمک می کند تا سبک معاملاتی شخصی خود را پیدا کند. سبک من از تحلیل تکنیکال ترکیبی از اقدام قیمت و حداکثر یک یا دو اندیکاتور مومنتوم برای بازه های زمانی بالاتر در جفت ارزهای اصلی فارکس اعمال می شود، اما هر معامله گر پس از یک دوره تحقیق و آزمایش عملی بهترین گزینه را پیدا می کند. استفاده من از تحلیل تکنیکال اول و تحلیل فاندامنتال در مرحله دوم تنها یک راه برای استفاده از این دو روش است. هیچ «اندازه‌ای متناسب با همه» یا قوانین ثابتی در مورد اینکه چه زمانی باید استفاده شود وجود ندارد، اما مهم است که هدف و مفروضات پشت روش‌هایی را که می‌خواهید به کار ببرید، درک کنید.

چگونه تحلیل بنیادی را یاد بگیریم؟

بهترین راه برای یادگیری نحوه استفاده از تحلیل فاندامنتال در فارکس به شرح زیر است:

  1. یک صفحه گسترده اکسل از داده های کلیدی اقتصادی و بانک مرکزی با تاثیر بالا برای هر ارز تهیه کنید شما علاقه مند به تحلیل هستید داده های مهمی که باید شامل شوند عبارتند از:

    1. نرخ بهره

    2. نرخ تورم

    3. تولید ناخالص ملی

    4. پیش بینی بانک مرکزی

    5. هر نقطه داده دیگری که برای ارز بسیار مهم است

  2. هر نقطه داده باید فضایی برای دو ورودی داشته باشد: پیش‌بینی اجماع و داده‌های واقعی. شما باید بتوانید هر دو را از تقویم های اقتصادی خوب برای یک دوره تاریخی نسبتا طولانی بدست آورید.

  3. افزودن ورودی های اضافی: تغییر قیمت از سبد ارز پس از انتشار اطلاعات در ماه آینده، و این که آیا داده‌ها بیش از حد عملکرد پیش‌بینی‌شده داشتند یا کمتر.

  4. صفحه گسترده را اجرا کنید و ببینید آیا متوجه آن شده اید یا خیر الگوها. به عنوان مثال، زمانی که نقاط داده بالاتر از پیش‌بینی‌شده قرار می‌گیرند، آیا قیمت افزایش یافته است؟

  5. خواندن به همان اندازه تفسیر با کیفیت بالا در مورد انتشار داده های عمده اقتصادی فارکس همانطور که می توانید و لحن کلی این موارد را با نحوه عملکرد قیمت مقایسه کنید.

همانطور که قبلاً گفتم، یادگیری تحلیل تکنیکال بسیار ساده‌تر و آسان‌تر از تحلیل بنیادی است، که اغلب بیشتر یک هنر است تا یک علم. نکته کلیدی که باید مراقب آن بود، یک شگفتی است، به خصوص زمانی که بانک های مرکزی مجبور به تغییر ناگهانی رویکرد می شوند. اینها می توانند باعث شروع تغییرات عمده روند شوند و به شما این اطمینان را می دهند که شاخص های فنی را در همان جهت دنبال کنید و سعی کنید برای بلندمدت ادامه دهید. وقتی این کار با موفقیت انجام شود، می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد.

نحوه تجارت با تحلیل تکنیکال و بنیادی

در زیر برخی از آنها آورده شده است نمونه هایی از هر سه رویکرد انفرادی یا ترکیبی ممکن نشان می دهد که چگونه می توان با روش های تحلیل تکنیکی یا بنیادی یا ترکیبی از هر دو معامله کرد.

مثال معاملاتی تحلیل تکنیکال

نمودار قیمت زیر یک تنظیم تحلیل تکنیکی متوسط ​​و در عین حال موثر را با استفاده از آن نشان می دهد خطوط روند، SMA و RSI. پیوستن به اوج و پایین ها با استفاده از خطوط روند برجسته، راهی عالی برای سنجش روند کلی بازار و همچنین معکوس های احتمالی (که با رنگ آبی مشخص شده اند) است.

RSI برای نشان دادن هرگونه سوگیری شدید در بازار استفاده می شود و به ترتیب با مناطق سبز و قرمز روی RSI مشخص می شود. در نهایت، من دو SMA (50 و 100) را گنجانده ام. SMA یک شاخص چند منظوره است که می تواند به ارزیابی یا حمایت از جهت روند کمک کند – اگر قیمت ها بالاتر از SMA ها باشد، یک سوگیری صعودی مورد علاقه است و بالعکس. علاوه بر این، کراس اوورهای متوسط ​​متحرک (با رنگ زرد مشخص شده است) می تواند نشان دهنده یک حرکت صعودی یا نزولی آتی باشد – زمانی که SMA کوتاه مدت (قرمز) از SMA بلندمدت (مشکی) عبور می کند و همان منطق در جهت دیگر اعمال می شود، صعودی است. سطوح کلیدی روانشناختی و مناطق تلاقی نقش مهمی در روانشناسی معامله گر ایفا می کنند، این مورد از این مثال حذف شده است، اما نباید در کاربرد دنیای واقعی نادیده گرفته شود.

مثال معاملاتی تحلیل بنیادی

یکی از محرک های اساسی نرخ های فارکس، تفاوت نرخ بهره بین دو ارز است. نمودار ماهانه NZD/USD زیر نشان می دهد که زمانی که بانک مرکزی نیوزلند در آوریل 2015 شروع به کاهش سیاست های پولی خود کرد، در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده مدت کوتاهی پس از آن شروع به افزایش نرخ کرد، نشان دهنده آغاز حرکت نزولی قیمت در ارز NZD/USD بود. جفت

نتیجه کاهش ارزش NZD در برابر دلار بود زیرا جذابیت نرخ بهره بالاتر سرمایه گذاران را به سمت دارایی های ایالات متحده کشاند و تقاضا برای USD را افزایش داد. این مثال ساده از پویایی نرخ بهره، تأثیر تئوری اقتصادی را بر بازار فارکس نشان می‌دهد و اینکه چگونه دنبال کردن تفاوت‌های نرخ بهره می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا مزیت بیشتری کسب کنند.

مثال معاملاتی بنیادی با تحلیل تکنیکال

مثال آخر من نشان می دهد که چگونه یک معامله گر می تواند همزمان از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده کند. این یک سناریوی پیچیده‌تر است، اما در تجربه من ثابت شده است که زمان‌بندی صحیح معامله از نظر اساسی و فنی بسیار مؤثر است. نمودار قیمت هفتگی شاخص دلار (DXY) در زیر شامل اقدامات قیمت، خطوط روند، الگوهای شمعدانی، شاخص ها و دانش بنیادی.

در طول دوره منتهی به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو که روی نمودار نشان داده شده است، بازارها با پیروی از اظهارات قبلی مقامات فدرال رزرو و قیمت‌گذاری بازار پول تمایل به افزایش نرخ آتی داشتند – بیشتر این اطلاعات از طریق رسانه‌های مالی بزرگ قابل دسترسی است. وب سایت های تجارت رایگان

شمعدان هفتگی در زمان اعلام فدرال رزرو حول عدد گرد روانی کلیدی 95.00 همراه با خط حمایت پایینی علامت گاو نر (که با رنگ زرد مشخص شده است) و SMA 50 روزه معلق بود. این شاخص های فنی شروع به اشاره به حرکت صعودی قیمت در آینده کردند. از این نقطه، یک معامله‌گر می‌تواند منتظر بسته شدن کندل هفتگی (به رنگ آبی سایه‌دار) باشد که یک سیگنال صعودی اضافی توسط فتیله بلند پایینی کندل ارائه می‌دهد.

تجربه معاملاتی من این را به من می گوید هرچه تعداد عوامل/علائم به نفع یک جهت خاص بیشتر باشد، شانس یک معامله موفق بیشتر است. در صورتی که معامله برخلاف جهت مورد نظر حرکت کند، استفاده از داده‌های اقدام قیمت مانند نوسان پایین و اوج می‌تواند به قرار دادن ضررهای توقف مناسب برای به حداقل رساندن ریسک و به حداکثر رساندن پتانسیل کمک کند. نسبت پاداش به ریسک، که برای سودآوری کلی معاملات بسیار مهم است.

مزایا و معایب تحلیل بنیادی در مقابل تکنیکال

مزایای

معایب

فنی

  • شناسایی روند
  • تنظیم توقف ها و محدودیت ها
  • یافتن نقاط ورود تجارت مناسب
  • از ترکیب بی نهایت سبک های معاملاتی پشتیبانی می کند
  • می تواند برای هر طبقه ابزار تجاری / دارایی اعمال شود
  • مناسب برای هر افق زمانی تجاری
  • وابسته به داده های دقیق
  • عوامل بازار خارجی مانند ژئوپلیتیک یا رویدادهای قو سیاه می توانند به سرعت تحلیل تکنیکال را بی فایده کنند

اساسی

  • به شناسایی روندهای بلند مدت کمک می کند
  • عواملی غیر از داده های قیمت را در نظر می گیرد
  • می تواند دید جامع تری ارائه دهد
  • برای تجارت بلندمدت مناسب تر است
  • درک مفاهیم مالی زمان بیشتری می برد
  • منبع داده ها می تواند دشوار باشد
  • زمان بر

افکار نهایی

هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما اگر از من خواسته شود که به هر معامله‌گری توصیه کنم که ابتدا روی کدام یک تمرکز کند، آن تحلیل تکنیکال خواهد بود. این به این دلیل است که اگرچه تحلیل بنیادی می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد، اما بسیار چالش برانگیز است و معمولاً به استفاده از تحلیل تکنیکال برای زمان‌بندی ورود و خروج تجارت نیاز دارد. کسب درآمد تنها با تحلیل تکنیکال امکان پذیر است، اما انجام این کار تنها با تحلیل فاندامنتال بسیار سخت است.

برخی احساس می کنند که تحلیل تکنیکال بی اعتبار شده است، یا حداقل نام بدی دارد. این به این دلیل است که بسیاری از معامله گران با استفاده از اندیکاتورها دیوانه می شوند و بیش از حد نگران اندیکاتورها و تنظیماتی هستند که استفاده می کنند. روش‌های ساده برای تعیین جهت و قدرت تکانه در فریم‌های زمانی متعدد، احتمالاً تمام آنالیز تکنیکی مورد نیاز شما هستند، شاید علاوه بر یک روش خوب برای تعیین احتمالات حمایت و مقاومت سطوح

تحلیل بنیادی می تواند یک فیلتر تجاری عالی باشد. برای مثال، اگر استراتژی معاملاتی شما تعریفی از الف داشته باشد شکست، ممکن است تعیین کنید که چه عوامل اساسی به شما می گوید و فقط آن معاملات شکست را انجام دهید که توسط تحلیل بنیادی شما پشتیبانی می شود. روش دیگر این است که ریسک بیشتری در معاملاتی نسبت به شکست هایی که توسط تحلیل بنیادی شما پشتیبانی نمی شوند، انجام دهید.

موثرترین عناصر تحلیل بنیادی در معاملات فارکس، سیاست های پولی بانک مرکزی، به ویژه نرخ بهره و تورم است. از آنجایی که بازار فارکس عمدتاً توسط دلار آمریکا هدایت می شود که چیزی حدود 80 درصد از فارکس در سطح جهان را تشکیل می دهد، جلسات FOMC معمولاً مهمترین رویداد اساسی در تقویم فارکس برای تماشا هستند.

مطالب سایت Dailyforex استفاده شده است

معاملات خود را با روبات ها و ابزارهای ما به صورت خودکار انجام دهید

اسکالپر ICE CUBE MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77108
اسکالپر ICE CUBE MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77697

EA بلند مدت MT4 https://www.mql5.com/fa/market/product/92865
EA بلند مدت Mt5 https://www.mql5.com/fa/market/product/92877

سودمند ⚒

EasyTradePad MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72256
EasyTradePad MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72454

مدیر ریسک MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72214
مدیر ریسک MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72414

شاخص ها 📈

نشانگر 3 در 1 iPump MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72257
نشانگر 3 در 1 iPump MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72442

ذخیره انرژی MT4- https://www.mql5.com/fa/market/product/72392
ذخیره انرژی MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72410



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.