تجزیه و تحلیل- بازدید پاپ از نورافکن های شهر ایتالیا نیاز به قوانینی در مورد پاپ های سابق دارد

لاکویلا محل دفن سلستین پنجم است که در سال 1294 پس از تنها پنج ماه از مقام پاپ استعفا داد تا به زندگی خود به عنوان یک گوشه نشین بازگردد و حق امتیاز پاپ را ایجاد کند. پاپ بندیکت شانزدهم که در سال 2013 به عنوان اولین پاپ در حدود 600 سال استعفا کرد، چهار

کد خبر : 245031
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
تجزیه و تحلیل- بازدید پاپ از نورافکن های شهر ایتالیا نیاز به قوانینی در مورد پاپ های سابق دارد


لاکویلا محل دفن سلستین پنجم است که در سال 1294 پس از تنها پنج ماه از مقام پاپ استعفا داد تا به زندگی خود به عنوان یک گوشه نشین بازگردد و حق امتیاز پاپ را ایجاد کند. پاپ بندیکت شانزدهم که در سال 2013 به عنوان اولین پاپ در حدود 600 سال استعفا کرد، چهار سال قبل از کناره گیری از لاکویلا بازدید کرد.

هنگامی که واتیکان در ژوئن سفر 28 اوت فرانسیس به لاکویلا – برای شرکت در “جشن بخشش” سالانه را اعلام کرد – این گمانه زنی را برانگیخت که مجموعه ای از رویدادها – از جمله معرفی کاردینال های جدید یک روز قبل از بازدید و جلسات با یک روز پس از قانون اساسی جدید واتیکان – می تواند یک اعلامیه استعفا را پیش بینی کند.

با این حال، در مصاحبه ای اختصاصی با رویترز در تاریخ 2 ژوئیه، فرانسیس 85 ساله این ایده را خندید و گفت: “این هرگز به ذهن من خطور نکرده است”، در حالی که احتمال کناره گیری او به دلایل سلامتی در آینده ای دور را باز می گذارد.

قانون کلیسا می گوید که پاپ می تواند استعفا دهد، مشروط بر اینکه این کار را با میل و میل انجام دهد و تحت فشار نباشد، اما قوانین خاصی در مورد وضعیت، عنوان و تعهدات او پس از آن ندارد.

قبل از اینکه بندیکت در 28 فوریه 2013 از سلطنت کناره‌گیری کند، قوانین خود را تنظیم کرد و عنوان پاپ ممتاز را به خود اختصاص داد و تصمیم گرفت همچنان لباس سفید بپوشد و در واتیکان زندگی کند.

اما حضور او باعث ایجاد سردرگمی در میان مؤمنان شده است، به طوری که برخی از محافظه کاران دست راستی هنوز از به رسمیت شناختن فرانسیس به عنوان پاپ خودداری می کنند.

فرانسیس می‌خواهد قوانینی را برای پاپ‌های سابق در قانون شرعی (کلیسا) وضع کند. اما به گفته یک منبع ارشد واتیکان، زمانی که بندیکت، 95 ساله، هنوز زنده است، از انجام این کار متنفر است، زیرا ممکن است آن را بی احساس تلقی کنند.

بندیکت از زمان کناره‌گیری، گهگاه اجازه می‌دهد نظراتش در مورد موضوعات خاص در خارج از واتیکان پخش شود، تا برخی از محافظه‌کاران همکارشان که از آن‌ها به عنوان مهمات برای مخالفت با نگرش بازتر و فراگیرتر جانشین او استفاده کرده‌اند، در خارج از واتیکان پخش شود.

استعفا دیگر غیر قابل تصور است

در حال حاضر که استعفای پاپ دیگر غیرقابل تصور است، توافق جهانی تقریباً بین رهبران کلیسای 1.3 میلیارد نفری در مورد نیاز به پروتکل وجود دارد.

کاردینال جورج پل، محافظه‌کار برجسته نزدیک به بندیکت، می‌گوید در حالی که یک پاپ بازنشسته می‌تواند عنوان «پاپ ممتاز» را حفظ کند، باید به کاردینال بودن بازگردد و به عنوان «کاردینال (نام خانوادگی)، پاپ بازنشسته» شناخته شود.

پل همچنین می گوید که یک پاپ سابق نباید مانند بندیکت روسری سفید پاپ را بپوشد. او در مصاحبه ای در سال 2020 به رویترز گفت: برای کاتولیک ها مهم است که روشن باشند که “تنها یک پاپ وجود دارد”.

دانشگاهیان و حقوقدانان دانشگاه بولونیای ایتالیا می گویند که کلیسا نمی تواند حتی ظاهر داشتن “دو سر یا دو پادشاه” را به خطر بیندازد و مجموعه ای از قوانین را پیشنهاد کرده اند.

آنها می گویند که پاپی که استعفا می دهد نباید آنطور که پل پیشنهاد می کند به کاردینال بازگردد، بلکه به عنوان «اسقف بازنشسته رم» شناخته شود. آنها می گویند که او می تواند “در حضورهای عمومی” سفید بپوشد.

در این پیشنهاد آمده است که او می‌تواند در هر جایی زندگی کند، اما باید از نوشته‌ها یا اظهاراتی که به نظر می‌رسد «در رقابت» با جانشین او است، خودداری کند.

هر سند پاپ احتمالاً به شکل قانون اساسی حواری است که تغییراتی در قوانین کلیسا صادر می کند.

فرانسیس می گوید که اگر به دلایل سلامتی استعفا دهد، می خواهد به عنوان اسقف بازنشسته رم شناخته شود. او در پایتخت ایتالیا زندگی می کند زیرا “این اسقف نشین من است” و به زادگاهش آرژانتین باز نمی گردد.

او می‌خواهد در اقامتگاهی برای کشیش‌های بازنشسته و نزدیک به کلیسایی که بتواند در آن اعتراف‌ها را بشنود، با متانت زندگی کند.

فرانسیس در مصاحبه با رویترز در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است چنین باشد، فرانسیس گفت: «ما نمی دانیم. خدا خواهد گفت.»

(گزارش توسط فیلیپ پوللا؛ ویرایش توسط گرت جونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.