تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری آذربایجان شرقی

هوشمند نیوز؛گروه استان ها – نزدیکی به اروپا و قفقاز، هم مرز بودن با چند کشور خارجی، برخورداری از ابنیه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، واحدهای متنوع پذیرایی، برخورداری از انواع غذاهای سنتی، طبیعت چهار فصل بکر و داشتن زیرساخت های به نسبت مناسب از جمله امکانات و عوامل لازم برای توسعه گردشگری شهری

کد خبر : 491701
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری آذربایجان شرقی



هوشمند نیوز؛گروه استان ها – نزدیکی به اروپا و قفقاز، هم مرز بودن با چند کشور خارجی، برخورداری از ابنیه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، واحدهای متنوع پذیرایی، برخورداری از انواع غذاهای سنتی، طبیعت چهار فصل بکر و داشتن زیرساخت های به نسبت مناسب از جمله امکانات و عوامل لازم برای توسعه گردشگری شهری در آذربایجان شرقی است که تاکنون اهتمام خاص و در خور شان این منطقه برای معرفی در سطح بین المللی صورت نگرفته است.
رسالت تمام نهادهای اجرایی، خدماتی در بخش دولتی، غیردولتی و عمومی برای رونق بخشی به گردشگری آذربایجان شرقی بسیار سنگین و خطیر است اما توسعه در این صنعت پردرآمد می تواند منجر به رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در منطقه شده و باری از دوش دولت در حوزه های معیشتی بردارد.
آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر دو هزار و ۷۰۰ روستای قابل سکونت در قالب ۲۱ شهرستان، با آب و هوای مساعد چهار فصل و برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی همراه با طبیعت زیبا و اماکن گردشگری فراوان از استان های مستعد برای توسعه بوم گردی در صنعت گردشگری است.
هر چند مدیریت ارشد آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان در سال های اخیر برای تقویت جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی کوشیده اند، اما ضرورت تلاش بیشتر به کمک مسوولان کشوری برای بهره برداری از این ظرفیت های وسیع ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آذربایجان‌شرقی در سطح بین‌المللی، ارتباط به رسانه ها را زمینه ساز و پیش نیاز تحقق این موضوع دانست و گفت: باید در این راستا اقدامات اصولی، مستمر و به موقع صورت بگیرد.
تراب محمدی توجه به تبلیغات برای حوزه گردشگری را عامل اصلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برشمرد و اظهار کرد: بهره مندی از تجارب کشورهای موفق در حوزه گردشگری باید سرلوحه فعالیت های متولیان این حوزه قرار بگیرد.
وی برپایی نمایشگاه های مختلف در آذربایجان شرقی و حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه های سایر کشورها و برپایی اینفوتورهای گوناگون برای اصحاب رسانه کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در این راستا تلاش های گسترده و مفیدی را در استان آغاز کنیم.
محمدی به برگزاری نمایشگاه گردشگری تبریز در مهر ماه امسال اشاره و بر اهمیت آن در معرفی بین‌المللی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز به عنوان یکی از رویدادهای مهم گردشگری در کشور، فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی منطقه به گردشگران خارجی به‌ ویژه از کشورهای همسایه فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده رویدادی کم‌نظیر در حوزه گردشگری کشور است، یادآور شد: باید در این نمایشگاه فعالان صنعت گردشگری و نهادهای مرتبط از داخل و خارج کشور حضوری قوی و بهتر از سال های قبل داشته باشند تا بستری مطلوب برای نمایش جاذبه‌های متنوع و امکانات گردشگری استان ایجاد کرده و توجه بازدیدکنندگان بین‌المللی را به خود جلب کند.
محمدی برگزاری نمایشگاه ها را دارای نقش مهم در معرفی فرهنگ و تاریخ غنی آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی برشمرد و افزود: میراث فرهنگی و تاریخی تبریز و آذربایجان تاکنون به‌ خوبی به نمایش گذاشته نشده است که چنین نمایشگاه هایی می تواند حلقه مفقوده تبلیغات را پر کند.
وی آشنایی بازدیدکنندگان با جنبه‌های مختلف فرهنگ و تمدن منطقه را یکی از مهمترین و بهترین ثمرات برگزاری نمایشگاه های گردشگری دانست که باعث افزایش علاقه گردشگران خارجی به ویژه کشورهای همسایه برای بازدید از آذربایجان‌شرقی و تجربه مستقیم فرهنگ و تمدن غنی این استان می‌شود.
محمدی فرصت‌های تجاری و اقتصادی ناشی از توسعه گردشگری آذربایجان شرقی را بسیار وسیع دانست و با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی نباید به زمان و محل خاصی محدود شود، یادآور شد: فعالان حوزه گردشگری به خصوص تورگردانان باید این فرصت های بی نظیر استفاده کنند.
وی تبادل نظر و توسعه همکاری های بین المللی بین آژانس‌های گردشگری و سرمایه‌گذاران خارجی، تبادل اطلاعات و تجربیات، توسعه مناسبات تجاری و 
تبلیغات را از آثار مهم تبلیغات در حوزه گردشگری عنوان و اضافه کرد: این مسایل می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری و تقویت روابط اقتصادی بین آذربایجان‌شرقی و کشورهای هدف گردشگری کمک کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.