تاکید لبنان بر لزوم حمایت از یونیفیل و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مشورت با رؤسای مجلس نمایندگان و وزرای لبنان، از نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) تشکر کرده و قدردانی عمیق خود را از نقش این نیروها از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۸،

کد خبر : 511163
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
تاکید لبنان بر لزوم حمایت از یونیفیل و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مشورت با رؤسای مجلس نمایندگان و وزرای لبنان، از نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) تشکر کرده و قدردانی عمیق خود را از نقش این نیروها از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۸، چه از لحاظ نظامی و اداری، در حفظ امنیت و صلح در جنوب لبنان و کمک به توسعه در جوامع محلی، اعلام می‌دارد. این اقدامات به ایجاد ثبات در منطقه و پایداری مردم در سرزمین خودشان کمک می‌کند.

این وزارتخانه همچنین از دولت‌های دوست که در این نیروها مشارکت دارند، به دلیل حمایت‌های لجستیکی و مادی لازم برای تضمین موفقیت مأموریت یونیفل قدردانی کرده و اعلام کرد که این دولت‌ها با لبنان در اعتقاد به اصول سازمان ملل و نقش آن در تقویت صلح و امنیت جهانی مشترک هستند.

وزارت امور خارجه لبنان، با شدیدترین الفاظ، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌ها و کارکنان یونیفل را محکوم کرد و خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه این رژیم شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که این حملات تنها نیروهای بین‌المللی را هدف نمی‌گیرند، بلکه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی بوده و حتی می‌توانند به عنوان جنایت جنگی تلقی شوند. این اقدامات همچنین بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن اجرای قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل، به‌ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ است.

در پایان، وزارت امور خارجه لبنان از جامعه بین‌المللی خواست که موضعی قاطع برای حمایت از نیروهای یونیفل اتخاذ کرده و اطمینان حاصل کند که این نیروها به فعالیت‌های خود ادامه دهند و امنیت و سلامت آنها تهدید نشود. همچنین خواستار محکومیت این رژیم و الزام آن به توقف فوری اقدامات خصمانه علیه یونیفل شدند.

نیروهای یونیفل نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از یک بولدوزر، عمداً برج دیده‌بانی و حصاری اطراف یکی از پایگاه‌های سازمان ملل در منطقه مروحین را تخریب کرده است.

حمایت‌های بی‌وقفه آمریکا از تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نیروهای بین‌المللی، یکی از دلایل اصلی ادامه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است.

حمایت‌های نظامی و سیاسی آمریکا به رژیم صهیونیستی این اجازه را داده است که به حملات خود علیه نیروهای یونیفل و پایگاه‌های آن در جنوب لبنان ادامه دهد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.