تاسیس یک فدراسیون ورزشی جدید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاسیس فدراسیون های جدید در ورزش ایران یکی از اتفاقات عجیب و غریبی است که همیشه رواج داشته. با وجود اینکه بدنه ورزش بسیار عریض و طویل است و کارشناسان و منتقدین اعتقاد دارند باید بدنه ورزش را چابک سازی کرد و نیازی به اینهمه فدراسیون متعدد نیست، باز هم متولی

کد خبر : 501887
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
تاسیس یک فدراسیون ورزشی جدید!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاسیس فدراسیون های جدید در ورزش ایران یکی از اتفاقات عجیب و غریبی است که همیشه رواج داشته. با وجود اینکه بدنه ورزش بسیار عریض و طویل است و کارشناسان و منتقدین اعتقاد دارند باید بدنه ورزش را چابک سازی کرد و نیازی به اینهمه فدراسیون متعدد نیست، باز هم متولی ورزش ایران یعنی وزارت ورزش و جوانان و پیش از آن سازمان تربیت بدنی بنا به ملاحظات و سلیقه های شخصی به تاسیس فدراسیون های جدید اقدام می کنند. فدراسیون هایی که معمولا نیازی به تاسیس آنها نیست و کارکرد ویژه ای ندارد.

همین چند وقت پیش بود که در دوره حمید سجادی و با نظر شخص وزیر وقت 3 فدراسیون بادبانی، ورزش های ساحلی و راگبی تاسیس شد و چند ماهی هم فعالیت کرد اما پس از جدایی سجادی از وزارت، در دوره کیومرث هاشمی هر 3 فدراسیون منحل شد.

در دوره دنیامالی نیز به نظر می رسد قرار است این رسم قدیمی ادامه داشته باشد. احمد دنیامالی که بیش از یک دهه پیش رئیس فدراسیون قایقرانی بوده و در این رشته یک متخصص و کارشناس محسوب می شود و از همان دوره نایب رئیس و عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیایی و جهانی کانوئینگ است، اعتقاد دارد که فدراسیون قایقرانی باید تخصصی تر اداره شده و رشته روئینگ باید از ذیل فدراسیون خارج شده و مستقل شود. این دکترین دنیامالی از دوران حضورش در ریاست فدراسیون قایقرانی مطرح بود و حالا که وزیر شده، می خواهد این دکترین را اجرایی کند.

فدراسیون قایقرانی ایرانی پیش از این شامل سه رشته بادبانی، روئینگ و آب‌های آرام بود و در زمان وزارت حمید سجادی، رشته بادبانی از این فدراسیون جدا و تبدیل به یک فدراسیون مستقل شد. اگرچه فدراسیون بادبانی هم از زمانی که کیومرث هاشمی وزیر ورزش بود، منحل شد. قرار است احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان روئینگ را فدراسیون قایقرانی جدا و آن را به یک فدراسیون مستقل تبدیل کند. همچنین تا هفته آینده احتمالا محسن شادی قهرمان سابق بازی‌های آسیایی و رئیس سابق هیئت قایقرانی آذربایجان‌غربی به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون معرفی خواهد شد.

شادی: در همه کشورها این فدراسیون قایقرانی و روئینگ از هم جدا است

محسن شادی در خصوص احتمال حضورش به عنوان سرپرست در فدراسیون جدید روئینگ گفت: برای حضور در فدراسیون روئینگ با من صحبت‌هایی شده و دوشنبه یا سه شنبه حکم من ابلاغ می‌شود. قبلا به عنوان ورزشکار و الان به عنوان رئیس هیئت کنار این رشته بودم و اگر این اتفاق بیفتد و در فدراسیون روئینگ باشم، تلاش می‌کنم با دعای مردم و تلاش بچه ها پرچم کشور را در مسابقات برافراشته کنیم و شرمنده مردم و وزیر نشویم.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا این فدراسیون ها از هم جدا هستند به غیر از ایران که ۵ تا ۶ فدراسیون زیر مجموعه هم هستند. وزیر ورزش و جوانان قبلا نیز این نظر را داشته است و معتقد بود روئینگ باید مستقل شود. تیم های ضعیف آسیایی نیز فدراسیون جدا دارند و شکل استاندارد آن به شکل جداگانه است. ان شالله با مستقل شدن این رشته شاهد پیشرفت آن باشیم و مانند گذشته در این رشته خدمت کنیم.

وی در خصوص صحبت فرزام مبنی بر جدایی از تیم ملی روئینگ پس از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: باید بنشینیم و صحبت کنیم و برنامه ریزی کنیم. ابتدا باید ساختار تشکیلاتی ساخته شود. ما یک فدراسیون آماده را تحویل نمی‌گیریم و باید صحبت شود. فرزام سال‌ها برای روئینگ زحمت کشیده و قطعا باید از ظرفیت او استفاده شود و نتایج اخیر روئینگ حاصل تلاش او بوده است.

سهرابیان: تفکیک روئینگ از قایقرانی یک اتفاق مناسب است

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی درباره مسئله جدایی رشته روئینگ از رشته‌های زیرمجموعه‌های فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: رشته روئینگ برای من پُرمدال نبود؛ بلکه متعلق به فدراسیونی بوده که نیاز به تفکیک شدن داشت. وقتی دبیر فدراسیون بودم، قرار بر این بود چنین کاری انجام شود که این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به موافقت احمد دنیامالی با این اقدام تصریح کرد: کار به زمانی موکول شد که وزیر ورزش، ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشت و به دنبال جداسازی بود. جداسازی یک اتفاق مناسب است؛ چون تمرکز رئیس فدراسیون و پرسنل روی موفقیت خواهد بود. نمی‌گویم این رشته لطمه می‌خورد، اما تفکیک نیاز به زیرساخت دارد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه خاطرنشان کرد: محل تمرین و سیستم کانوئینگ، بادبانی و روئینگ باید از هم جدا شود تا تمرکز همه روی موفقیت باشد. اگر این اتفاق بیفتد، مدال‌های بیشتری خواهید دید.

سهرابیان با بیان اینکه جلسه‌ای در این راستا با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده، گفت: قرار بر این شد فضای مجزایی در نظر گرفته شود تا تمرین ورزشکاران با هماهنگی وزیر نیرو، به پشت سد منتقل شود و پیست استانداردی که تاکنون نداشتیم، طراحی شود. اگر این کار با پشتکار صورت بگیرد، نوید می‌دهد که برای کسب عناوین مختلف در مسابقات بین‌المللی رقابت خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه همچنان با جدایی فرزام مخالف است، بیان کرد: اگر روئینگ از فدراسیون قایقرانی جدا شود یا خیر، تلاش می‌کنیم ورزشکاران و مربیان بتوانند تحصیلات خود را دنبال کنند و علمی‌تر به کار خود بنگرند. فرزام با عشق به روئینگ، به کار خود ادامه می‌دهد و باعث افتخار ما در میادین مختلف خواهد بود.

اسبقیان: جدایی روئینگ از قایقرانی بهترین تصمیم است

محمد شروین معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی و مستقل شدن آن گفت: بدون تعارف می‌گویم دنیا مالی از مدیران کاربلد و موفق در حوزه‌های مختلف بوده است. او مدیر ورزشی بوده و در قایقرانی نیز از مدیران موفق بود. وی متوجه قایقرانی است و این تصمیم برای قایقرانی یک فرصت و ظرفیت است. دنیامالی قایقرانی را مانند یک فرزند بزرگ کرده و زحمات زیادی برای این رشته کشیده و اطلاعات کامل از این رشته دارد. وی در قایقرانی صاحب‌نظر و دارای کرسی جهانی است‌. بر اساس قانون 11 دستورالعمل وظایف، وزارت ورزش می‌تواند یک فدراسیون را منحل یا تاسیس کند. مطمئن باشید این بهترین تصمیم است؛ چون روئینگ در دنیا یک فدراسیون مجزا است.

اسبقیان در پایان گفت: دنیامالی از 12 سال پیش معتقد بود باید روئینگ مستقل شود. وی با وزیر نیرو صحبت کرد تا تمرینات قایقرانی پشت سدها باشد. وزیر تاکید کرد تشکیلات روئینگ باید مستقل شود و این موضوع را دنبال می‌کند. فعالیت بادبانی به عنوان یک انجمن مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. اعتقاد دارم با جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی، سهرابیان موفق‌تر عمل خواهد کرد و روی کانوئینگ تمرکز می‌کند و قول دادند در بازی‌های آسیایی ناگویا اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند.

فرزام: جدایی رویینگ از فدراسیون قایقرانی مفید است

افشین فرزام سرمربی تیم ملی رویینگ در مورد جدایی رویینگ از فدراسیون قایقرانی بیان کرد: بحث جداسازی از سال‌های پیش مطرح و آقای دنیا مالی پیگیر بود. او معتقد بود بادبانی، رویینگ و آبهای آرام سه فدراسیون مجزا باشند. او در مسند وزارت ورزش قرار گرفت و تصمیم جدی دارد تا فدراسیون‌ها جدا شوند. فکر می‌کنم الزامات کار به درستی پیش برود و برای هر دو فدراسیون مفید باشد. احتمالا نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این دو فدراسیون به صورت مستقل است تا بودجه جدا بگیرند.

او در مورد مشکلات زیرساخت رویینگ از جمله نبود پیست استاندارد گفت: بحث مشکلات زیرساخت از زمانی که رویینگ وارد ایران شد، وجود داشته است. تلاش زیادی شد در نقاط مختلف کشور مانند بوشهر و بندر انزلی پیست ساخته شود اما متاسفانه به سرانجام نرسید. پیستی در آذربایجان غربی در حال احداث است که امیدوارم به سرانجام برسد.‌

فرزام در مورد محل احداث کمپ جدید تیم ملی رویینگ گفت: به هر حال جدا سازی باید انجام شود. تا جایی که می‌دانم می‌خواهند فعلا کمپ‌های تیم ملی در پشت سدها باشد تا بعدا این بستر را فراهم کنند تا کمپ مناسب برای رویینگ احداث شود.

253 258



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.