فرید جواهرزاده در گفتوگو با ایسنا در خصوص ارزیابی خود از معرفی خراسان رضوی به جهان توسط اینفلوئنسرهای چینی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در گردشگری ورودی با چالشها و مشکلات بینالمللی مواجه هستیم، حضور اینفلوئنسرهای چینی برای معرفی استان دارای اهمیت زیادی است و از این جهت باید پیگیر بازارهای هدف باشیم و به نوعی بر روی بازارهای جدید کار کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه ایران از تنوع اقلیمی و ظرفیتهای فرهنگی خوبی برخوردار است این امر باعث شده تا کشور ما همواره مورد توجه و اقبال گردشگران چینی نیز قرار گیرد. چین یکی از کشورهایی است که در صدر کشورهای جهانگرد فرست دنیا قرار دارد و از این جهت ظرفیت بسیار خوبی را برای گردشگری ورودی ما به وجود میآورد.
رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران اضافه کرد: در واقع چینیها علاقهمند به پیشینههای گردشگری و فرهنگی کشور ما هستند و از این جهت مبدا بسیار خوبی برای جذب گردشگران بینالمللی ورودی به ایران نیز به شمار میرود. در حال حاضر غیر از گردشگران و یا زائران عربزبان و مسلمان که بخش عمدهای از گردشگران ورودی به ایران را تشکیل میدهند؛ بیشترین حجم گردشگران ورودی به کشور توریستها و گردشگران چینی هستند.
وی با بیان اینکه چین یکی از مهمترین بازارهای هدف جذب گردشگران بینالمللی برای ایران محسوب میشود، ادامه داد: یکی از راهکارهای تبلیغ و معرفی کشور نزد جوامع بینالمللی به نوعی استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی پر مخاطب است که کشورهای مختلف دنیا به عنوان مرجع از شبکههای مجازی استفاده میکنند.
جواهرزاده با اشاره به اینکه مفهوم اینفلوئنسر در معادل فارسی به معنای تاثیرگذاری است، تصریح کرد: در واقع اینفلوئنسر، افراد و یا شخصیتهایی هستند که به نوعی قدرت تاثیرگذاری بر افکار عمومی دارند و در فضای مجازی تلاش میکنند. در چنین فضایی رفتن به سمت اینفلوئنسرهای چینی اقدام درستی است و میتوانیم از طریق آنها مزیتهای گردشگری ایران را نزد جامعه چینی معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی اینفلوئنسر چینی وارد خراسان رضوی شدند که افراد تاثیرگذار شبکههای اجتماعی کشور خودشان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چین در رأس و بالاترین رتبه گردشگری برون مرزی دنیا قرار دارد، بیشترین گردشگر خارجی را به مرزهای خود اعزام میکند.
رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران اضافه کرد: بنابراین میتوان امیدوار بود که این گروه از اینفلوئنسرهای چینی با سفر در قالب یک تور آشناسازی بتوانند ظرفیتهای گردشگری کشور به ویژه خراسان رضوی تنوع اقلیمی، زیستبوم استان، جاذبههای گردشگری، تاریخی، فرهنگی و حتی طبیعتگردی را به جهان معرفی کنند.
جواهرزاده اظهار کرد: اینفلوئنسرهای چینی میتوانند با انتشار تولید محتواهای متناسب از طریق شبکههای اجتماعی خودشان بخشی از گردشگران بینالمللی چینی را به سمت کشور ما جذب کنند و قطعا میتوانیم امیدوار باشیم که در راستای تبلیغات و جذب تورهای بینالمللی این اقدام میتواند مفید باشد.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰