تاثیر بانک های مرکزی بر بازار فارکس

[ad_1] نقش بانک های مرکزی در بازار فارکس بانک های مرکزی مسئول حفظ تورم به نفع رشد اقتصادی پایدار و در عین حال کمک به ثبات کلی سیستم مالی هستند. هنگامی که بانک های مرکزی لازم بداند در بازارهای مالی مطابق با “چارچوب سیاست پولی” تعریف شده مداخله خواهند کرد. اجرای چنین سیاستی توسط معامله

کد خبر : 101693
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۳۰
تاثیر بانک های مرکزی بر بازار فارکس

[ad_1]

بانک مرکزی برای ثبات بازار فارکس حیاتی است

نقش بانک های مرکزی در بازار فارکس

بانک های مرکزی مسئول حفظ تورم به نفع رشد اقتصادی پایدار و در عین حال کمک به ثبات کلی سیستم مالی هستند. هنگامی که بانک های مرکزی لازم بداند در بازارهای مالی مطابق با “چارچوب سیاست پولی” تعریف شده مداخله خواهند کرد. اجرای چنین سیاستی توسط معامله گران فارکس که به دنبال استفاده از حرکات ارزی ناشی از آن هستند ، بسیار نظارت و پیش بینی می شود.

این مقاله بر نقش بانک های مرکزی اصلی و چگونگی تأثیر سیاست های آنها بر بازار فارکس جهانی متمرکز است.

بانک مرکزی چیست؟

بانکهای مرکزی موسسات مستقلی هستند که توسط کشورهای مختلف در مدیریت صنعت بانکداری تجاری خود ، تعیین نرخ بهره بانک مرکزی و ارتقای ثبات مالی در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

بانک های مرکزی با استفاده از موارد زیر در بازار مالی مداخله می کنند:

  • عملیات بازار باز: عملیات بازار آزاد (OMO) فرایندی را توصیف می کند که طی آن دولت ها اوراق بهادار دولتی (اوراق قرضه) را در بازار آزاد خرید و فروش می کنند ، با هدف گسترش یا انعقاد مقدار پول در سیستم بانکی.
  • نرخ بانک مرکزی: نرخ بانک مرکزی ، که اغلب به آن نرخ تخفیف یا صندوق های فدرال گفته می شود ، توسط کمیته سیاست پولی با هدف افزایش یا کاهش فعالیت اقتصادی تعیین می شود. این ممکن است غیرحقیقی به نظر برسد ، اما داغ شدن بیش از حد اقتصاد منجر به تورم می شود و این همان چیزی است که بانک های مرکزی قصد دارند آن را در سطح متوسط ​​حفظ کنند.

بانک های مرکزی نیز به عنوان وام دهنده آخرین راه عمل می کنند. اگر یک دولت بدهی متوسطی نسبت به تولید ناخالص ملی نسبت بدهد و نتواند از طریق حراج اوراق بهادار جمع آوری کند ، بانک مرکزی می تواند به دولت وام بدهد تا کمبود نقدینگی موقت خود را برطرف کند.

داشتن بانک مرکزی به عنوان آخرین وام دهنده اعتماد سرمایه گذاران را افزایش می دهد. سرمایه گذاران نسبت به تعهدات بدهی خود راحت تر هستند و این امر به کاهش هزینه های استقراض دولت کمک می کند.

معامله گران FX می توانند مانیتور اطلاعیه های بانک مرکزی از طریق تقویم بانک مرکزی

بانکهای مرکزی اصلی

بانک فدرال رزرو (ایالات متحده)

پرچم آمریکا نماینده بانک مرکزی آمریکا

این بانک فدرال رزرو یا “فدرال رزرو” بر اساس نظرسنجی سه ساله بانک مرکزی ، 2016 بیشترین ارز مورد معامله در جهان را رهبری می کند. اقدامات فدرال رزرو نه تنها برای دلار آمریکا اما برای سایر ارزها نیز به همین دلیل است که اقدامات بانک با علاقه زیادی مشاهده می شود. هدف فدرال رزرو قیمتهای پایدار ، حداکثر اشتغال پایدار و نرخ بهره متوسط ​​درازمدت است.

بانک مرکزی اروپا (اتحادیه اروپا)

پرچم اتحادیه اروپا نماینده بانک مرکزی اروپا

این بانک مرکزی اروپا (ECB) مانند هیچ بانک دیگری به عنوان بانک مرکزی برای همه کشورهای عضو در اتحادیه اروپا عمل نمی کندبه بانک مرکزی اروپا حفظ ارزش یورو و حفظ ثبات قیمت را در اولویت قرار می دهد. یورو دومین واحد پول رایج در جهان است و بنابراین ، مورد توجه معامله گران فارکس قرار می گیرد.

بانک انگلستان

پرچم انگلیس نماینده بانک انگلستان

این بانک انگلستان به عنوان بانک مرکزی انگلستان عمل می کند و دو هدف دارد: ثبات پولی و ثبات مالی. انگلستان هنگام تنظیم صنعت مالی با استفاده از یک مدل Twin Peaks عمل می کند که یکی از “قله ها” مقام رفتار مالی (FCA) و دیگری مقام تنظیم مقررات احتیاطی (PRA) است. بانک انگلستان با احتیاط خدمات مالی را ملزم می کند که از چنین شرکت هایی بخواهند سرمایه کافی داشته و کنترل ریسک کافی را در نظر بگیرند.

بانک ژاپن

پرچم ژاپن نماینده بانک ژاپن

این بانک ژاپن ثبات قیمت و عملکرد پایدار سیستم های پرداخت و تسویه را در اولویت قرار داده است. بانک ژاپن در تلاش جدی برای احیای اقتصاد ، نرخ های بهره را زیر صفر (نرخ سود منفی) نگه داشته است. نرخ سود منفی به افراد اجازه می دهد تا برای دریافت وام پول دریافت کنند ، اما سرمایه گذاران تمایلی به واریز وجوه ندارند زیرا این امر هزینه ای را متحمل می شود.

مسئولیت های بانک مرکزی

بانکهای مرکزی برای انجام یک وظیفه به منظور خدمت به منافع عمومی ایجاد شده اند. در حالی که مسئولیت ها ممکن است بین کشورها متفاوت باشد ، مسئولیت های اصلی شامل موارد زیر است:

1) دستیابی به ثبات قیمت و حفظ آن: بانک های مرکزی وظیفه دارند از ارزش پول خود محافظت کنند. این امر با حفظ سطح متوسط ​​تورم در اقتصاد انجام می شود.

2) ارتقاء ثبات سیستم مالی: بانکهای مرکزی بانکهای تجاری را برای کاهش ریسک سیستمیک در بخش مالی تحت آزمایش استرس قرار می دهند.

3) تقویت رشد متوازن و پایدار در یک اقتصاد: به طور کلی ، دو راه اصلی وجود دارد که یک کشور می تواند اقتصاد خود را تحریک کند. اینها از طریق سیاست مالی (هزینه های دولت) یا سیاست پولی (مداخله بانک مرکزی) وقتی دولت بودجه خود را به اتمام رساند ، بانک های مرکزی هنوز می توانند سیاست پولی را در جهت تحریک اقتصاد آغاز کنند.

4) نظارت و تنظیم موسسات مالی: بانکهای مرکزی وظیفه تنظیم و نظارت بر بانکهای تجاری در جهت منافع عمومی را بر عهده دارند.

5) بیکاری را به حداقل برسانید: جدا از ثبات قیمت و رشد پایدار ، بانک های مرکزی ممکن است در به حداقل رساندن بیکاری منافع داشته باشند. این یکی از اهداف فدرال رزرو است.

بانک های مرکزی و نرخ بهره

بانک های مرکزی نرخ بهره بانک مرکزی را تعیین می کنند و سایر نرخ های بهره که افراد در وام های شخصی ، وام های مسکن ، کارت های اعتباری و غیره تجربه می کنند از این نرخ پایه ناشی می شود. نرخ سود بانک مرکزی ، نرخ بهره ای است که به بانک های تجاری تعلق می گیرد که به دنبال دریافت وام از بانک مرکزی به صورت یک شبه هستند.

این تأثیر نرخ های بهره بانک مرکزی در زیر نشان داده شده است که بانک های تجاری نرخ بالاتری را برای افراد از نرخ هایی که می توانند با بانک مرکزی تأمین کنند ، وضع می کنند.

نرخ های مبادله ارزی بانک مرکزی سیستم را فیلتر می کند

بانکهای تجاری برای تطبیق با نوع مدرن بانکداری به نام بانکداری ذخیره کسری ، باید از بانک مرکزی وام بگیرند. بانک ها سپرده ها را می پذیرند و وام می دهند به این معنی که باید اطمینان حاصل کنند که پول نقد کافی برای ارائه برداشت های روزانه وجود دارد ، در حالی که مابقی پول سپرده گذاران را به مشاغل و دیگر سرمایه گذاران که نیاز به پول نقد دارند وام می دهند. این بانک از طریق این فرآیند با وضع نرخ بهره بالاتر از وام ها و پرداخت نرخ های پایین تر به سپرده گذاران ، درآمد ایجاد می کند.

بانک های مرکزی درصد خاصی از همه وجوه سپرده گذاران (ذخیره) را که بانک ها موظف به کنار گذاشتن آن هستند ، تعیین می کنند و در صورت کوتاهی این بانک ، می تواند از بانک مرکزی با نرخ یک شبه ، که بر اساس سالانه است ، وام بگیرد. نرخ سود بانک مرکزی

معامله گران بازار ارز نرخ های بانک مرکزی را از نزدیک تحت نظر دارند زیرا می توانند تأثیر قابل توجهی بر بازار فارکس داشته باشند. م Institسسات و سرمایه گذاران تمایل دارند که بازدهی (نرخ بهره) را دنبال کنند و بنابراین ، تغییر در این نرخ ها باعث می شود تا معامله گران سرمایه گذاری را به سمت کشورهایی با نرخ بهره بالاتر هدایت کنند.

تاثیر بانک های مرکزی بر بازار فارکس

معامله گران فارکس اغلب زبانی را که رئیس بانک مرکزی استفاده می کند ارزیابی می کنند تا به دنبال سرنخ هایی در مورد افزایش یا کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی باشند. به زبانی که تفسیر می شود افزایش/کاهش نرخ را پیشنهاد می کند ، گفته می شود هاوکیش/دوویشبه از این سرنخ های ظریف به عنوان “راهنمای آینده” یاد می شود و پتانسیل حرکت بازار فارکس را دارد.

معامله گران که معتقدند بانک مرکزی در حال آغاز چرخه افزایش نرخ بهره است ، تجارت طولانی مدت را به نفع آن ارز انجام می دهند ، در حالی که معامله گران که انتظار دارند بانک مرکزی مواضع متقلبی داشته باشد ، به دنبال کوتاه آمدن این ارز است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این مکانیسم ، مقاله را بخوانید “نرخ بهره و بازار فارکس

حرکت در نرخ سود بانک مرکزی به معامله گران فرصت می دهد تا بر اساس تفاوت نرخ بهره بین ارزهای دو کشور از طریق تجارت انجام دهیدبه معامله گران حامل به دنبال سود یک شبه برای مبادله ارز با بازدهی بالا در برابر ارز کم بازده هستند.

در مورد اصول اولیه فارکس بیشتر بدانید

  • DailyFX اختصاصی ارائه می دهد تقویم بانک مرکزی همه اعلان های برنامه ریزی شده نرخ بانک مرکزی برای بانک های مرکزی اصلی را نشان می دهد.
  • از اطلاعیه های مهم بانک مرکزی یا انتشار داده هایی که این هفته از طریق این رویداد اتفاق می افتد مطلع شوید ما تقویم اقتصادیبه
  • انتشار داده ها می تواند حرکت قابل توجهی را در بازار ارز انجام دهد ، اما با افزایش نوسانات ، مهم است ریسک خود را مدیریت کنید بر این اساس با یادگیری چگونه می توان اخبار را معامله کردبه
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت فارکس و ورود به تجارت موفق ، ما را به صورت رایگان بارگیری کنید جدید در راهنمای فارکسبه



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.