تئوری نولان‌ورس چیست یا چگونه Tenet، Inception و Interstellar به هم متصل‌ هستند؟

یک تئوری روایت شده در فضای مجازی حاکی از آن است که سه فیلم از نولان Tenet، Inception و Interstellar با هم ارتباط دارند و جهانی درهم‌تنیده خارج از سه‌گانه شوالیه تاریکی این کارگردان به وجود می‌آورند. نولان به تزریق تئوری‌های علمی مرتبط به زمان و فضا در کارهایش علاقه دارد و این سه فیلم

کد خبر : 52370
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۳
تئوری نولان‌ورس چیست یا چگونه Tenet، Inception و Interstellar به هم متصل‌ هستند؟


یک تئوری روایت شده در فضای مجازی حاکی از آن است که سه فیلم از نولان Tenet، Inception و Interstellar با هم ارتباط دارند و جهانی درهم‌تنیده خارج از سه‌گانه شوالیه تاریکی این کارگردان به وجود می‌آورند.

نولان به تزریق تئوری‌های علمی مرتبط به زمان و فضا در کارهایش علاقه دارد و این سه فیلم به طرز چشمگیری با این مضامین آمیخته‌شده‌اند.

Inception، Interstellar و Tenet در ارائه راه حل‌های پیچیده برای بشریت با هم مشترک‌اند، درنتیجه معرفی تئوری نولان‌ورس روشی هوشمندانه برای به نمایش گذاشتن سختی‌های ساختگی جهانی بشریت به‌صورت سلسله‌وار است.

در فیلم Inception (2010)، لئوناردو دیکاپریو در نقش دام کاب بازی می‌کند. دزدی که به همراه تیمش اطلاعات لازم را برای خریداران خود از ناخودآگاه قربانیان می‌رباید.

در فیلم Interstellar (2014)، متیو مک‌کانهی در نقش کوپر بازی می‌کند. کوپر به همراه سایر فضانوردان باید یک سیاره قابل زندگی برای بشریت پیدا کنند تا آنها از شر زمین آخرالزمانی نجات دهند.

در فیلم Tenet (2020)؛ آخرین فیلم نولان، جان دیوید واشنگتن در نقش پروتاگونیست بازی می‌کند. مأموری که مسئول دست‌کاری آنتروپی زمان می‌شود تا از حمله‌ای توسط اشرار آینده بر بشریت زمان حال جلوگیری کند.

یک تئوری جالب در رابطه با نولان‌ورس وجود دارد و فرزندان کاب در Inception را به سازمان Tenet و Interstellar را آینده پاد آرمانی که اولین شخصیت‌های معکوس شده Tenet و تکنولوژی آنتروپی ازآنجا می‌آیند عنوان می‌کند.

اولین بخش تئوری نولان‌ورس عقیده دارد که شخصیت‌های تنت، نیل – مسئول پرونده پروتاگونیست – و باربارا، دانشمندی که اولین بار آنتروپی زمان اشیای آینده را توضیح می‌دهد، فرزندان دام کاب از فیلم تلقین هستند که بزرگ‌شده‌اند.

فرزندان کاب در طول فیلم تلقین کم سن و سال هستند اما دختر او چند سال بزرگ‌تر از پسر اوست که با کم سن تر بودن نیل از باربارا مطابقت دارد.

این دو شخصیت نیز در هر دو فیلم رنگ موی قهوه‌ای روشن دارند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در مشخصات درج‌شده برای استخدام بازیگران فیلم تنت به رنگ موی قهوه‌ای روشن تاکید شده است. (رابرت پتینسون موهای خود را برای بازی در این نقش رنگ کرد)

این ارتباط با فرانسوی بودن باربارا (شخصیت او توسط بازیگر فرانسوی کلمانس پوئزی بازی می‌شود) و مادر این دو کودک، مالوری، که فرانسوی بود عمیق‌تر می‌شود.

اثبات ارتباط میان تنت و تلقین اندکی دشوار است مگر آنکه آن دو کودک نام‌های خود را تغییر داده باشند زیرا آنها در فیلم تلقین فیلیپا و جیمز کاب و در فیلم تنت باربارا و نیل نام دارند.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که به این دو شخصیت اسم‌فامیلی تعلق نگرفته، احتمال دارد که آنها پس از مرگ مادرشان و ناپدید شدن احتمالی دام در یک رؤیا اسم خود را تغییر داده‌اند.

مورد دیگر لهجه دو شخصیت باربارا و نیل است. باربارا در فیلم لهجه فرانسوی مادرش را دارد درحالی‌که نیل لهجه بریتانیایی دارد که برخلاف لهجه آمریکایی پدرش است. این رو ارتباط میان تنت و تلقین چندان محکم نیست مگر آنکه آن دو از هم جداشده و در کشورهای متفاوت بزرگ‌شده باشند.

ارتباط میان تنت و اینتراستلار بیشتر روی داستان هر دو فیلم سوار است. در این تئوری آمده است که بستر آخرالزمانی زمین در اینتراستلار در حقیقت آینده تنت است که در آن بمب زمان خلق‌شده تا زمین و بشریت را از میان بردارد زیرا در آینده به سیاره‌ای غیرقابل‌سکونت تبدیل‌شده است.

ازآنجایی‌که بمب زمان تنت نابود شد، آینده زمین باز هم به‌سوی غیرقابل‌سکونت بودن آن پیش می‌رود که دقیقاً سرنوشت زمین در فیلم اینتراستلار است.

احتمال دارد که قهرمان داستان از آینده تصمیم گرفته که «تنت» را خلق کند و بمب زمان ساتور (نقش منفی فیلم تنت) را متوقف کند زیرا او می‌داند سازمان‌های دولتی اینتراستلار مانند ناسا مشغول پیدا کردن راه‌هایی برای انتقال مردم از زمین به سیاره‌ای دیگر هستند.

باتوجه به اینکه نولان مضمون بحران انسانی را در داستان‌هایش به نمایش می‌گذارد، فیلم‌های تنت و اینتراستلار (و تا حدی تلقین) شاید در عوض ارتباط میان جهانی حقیقی تنها مضمون پایان بشریت و واکنش‌های مختلف به آن را با یکدیگر به اشتراک داشته باشند.

قهرمانان فیلم‌های تنت (شخصیت اصلی بدون نام و نیل) و اینتراستلار (کوپر، برند و مورف) همگی دیدگاه‌هایی مثبت‌تر از سایرین دارند که در آن با به‌کارگیری علوم پیچیده بشریت را از یک زمین در حال مرگ نجات می‌دهند.

آنها هر دو به تقابل دشمنان در مأموریت های تقریباً غیرممکن خود می‌روند. ساتور در تنت همه‌چیز را در کنترل خود گرفته تا بتواند بمب زمان را خلق کند و بشریت را از میان بردارد در حالی که در اینتراستلار پروفسور برند و دکترمان مردمان ساکن کره زمین را رها کرده و برنامه نجات آنها را خراب می‌کنند.

بینندگان برای تأیید یا رد ارتباط میان فیلم‌های نولان‌ورس باید تا زمان ساخت و عرضه فیلم بعدی عملی-تخیلی نولان صبر پیشه کنند و یا باید منتظر اظهار نظر رسمی خود این کارگردان باشند.


بهترین فیلم‌های اکشن از نگاه ویجیاتو را بشناسید:

  • برترین فیلم‌های زامبی محور که احتمالاً با آن‌ها آشنا نیستید
  • بهترین فیلم‌های مهیج روان‌شناختی تمام دوران کدام است؟
  • بهترین فیلم‌های اکشن بین‌المللی یک دهه اخیر کدام است؟
منبع: اسکرین رنت
برچسب‌هاتنتکریستوفر نولان
کپی شد

https://vgto.ir/9qf



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.