تأثیرات آب و هوا در حال تغییر: ده داستان برتر آب و هوای کانادا در سال 2021

[ad_1] 16 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو امروز، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا بیست و ششمین نسخه سالانه 10 داستان برتر آب و هوا در کانادا را ارائه کرد. داستان‌های امسال به وضوح نشان می‌دهند که کانادایی‌ها در سراسر کشور آب و هوای شدید بی‌سابقه‌ای را به شکل سیل ویرانگر، آتش‌سوزی‌های گسترده،

کد خبر : 143522
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲:۰۸
تأثیرات آب و هوا در حال تغییر: ده داستان برتر آب و هوای کانادا در سال 2021

[ad_1]

16 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو

امروز، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا بیست و ششمین نسخه سالانه 10 داستان برتر آب و هوا در کانادا را ارائه کرد.

داستان‌های امسال به وضوح نشان می‌دهند که کانادایی‌ها در سراسر کشور آب و هوای شدید بی‌سابقه‌ای را به شکل سیل ویرانگر، آتش‌سوزی‌های گسترده، موج‌های گرما بی‌امان و گردبادهای قدرتمند تجربه می‌کنند. دانشمندان ارتباط واضحی بین تغییرات آب و هوایی و رویدادهای آب و هوایی مکرر و شدید ایجاد کرده‌اند، به همین دلیل است که دولت متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای کمک به جلوگیری از اثرات تغییرات آب و هوا و سرمایه‌گذاری برای افزایش انعطاف‌پذیری است.

غرب کانادا به ویژه تحت تأثیر آب و هوای شدید امسال قرار گرفت و دو رویداد برتر در بریتیش کلمبیا متمرکز شدند. در صدر فهرست ECCC در سال 2021، “Record Heat Under the Dome” است، درباره موج گرمایی که در ماه ژوئن استان را درنوردید و به عنوان مرگبارترین رویداد آب و هوایی در تاریخ کانادا شناخته شده است. در 29 ژوئن، دمای بالای 49.6 درجه سانتیگراد در لیتون، بریتیش کلمبیا ثبت شد. تنها یک روز بعد، 90 درصد از روستا در آتش سوزی از بین رفت که منجر به کشته شدن دو نفر و آواره شدن 1200 نفر از ساکنان شد.

در رتبه دوم «سیل سیل‌های بریتیش کلمبیا» قرار دارد. در 13 نوامبر، در حالی که نزدیک به 200 کشور با پیمان آب و هوای گلاسکو در COP26 موافقت کردند، طوفان عظیمی سواحل جنوبی بریتیش کلمبیا را درنوردید. مجموع هفت رودخانه جوی یا «رودخانه‌های آسمان» و سه «بمب هواشناسی» در ماه نوامبر سیل‌های ویرانگر را ایجاد کرد. طوفان سیل باران منجر به تلفات غم انگیز حداقل شش نفر و تخلیه هزاران نفر شد. همچنین منجر به تخریب زیرساخت‌های حیاتی و خسارات مالی در سراسر منطقه شد که انتظار می‌رود بازسازی آن میلیاردها هزینه داشته باشد.

هوای شدید در سال گذشته محدود به غرب نبود. از دیگر رویدادهای آب و هوایی برتر، «سال گردباد EF2» است. امسال کانادا مجموعه‌ای از گردبادها را تجربه کرد که در مقیاس پیشرفته فوجیتا (EF) رتبه 2 را داشتند که با سرعت باد بین 180 تا 220 کیلومتر در ساعت مشخص می‌شد. این گردبادها شامل پیچنده مرگبار در کبک در ژوئن و مجموعه ای از EF2 ها در 15 ژوئیه در انتاریو، از جمله گردباد ویرانگر باری بود.

همانطور که این رویدادهای شدید آب و هوایی نشان می دهد، تغییرات آب و هوایی واقعی است و کانادایی ها در حال حاضر اثرات آن را احساس می کنند. هزینه عدم اقدام بسیار زیاد است، به همین دلیل است که دولت کانادا در حال توسعه اولین استراتژی ملی سازگاری کانادا با همکاری استان ها، مناطق، شهرداری ها و مردم بومی است.

این رویدادهای آب و هوایی شدید همچنین نشان می‌دهد که چرا دولت کانادا میلیاردها دلار در برنامه‌های سازگاری فدرال هدفمند، توسعه ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مقاوم در برابر آب و هوا، و پیشبرد راه‌حل‌های اقلیمی مبتنی بر طبیعت مانند درختکاری، احیای خطوط ساحلی، و حفظ و گسترش را آغاز کرده است. باتلاق ها و تالاب ها.

دولت بیش از 1.9 میلیارد دلار از طریق صندوق کاهش بلایا و انطباق، برای 69 پروژه زیرساختی در مقیاس بزرگ اختصاص داده است که به محافظت از جوامع در سراسر کشور در برابر تهدیدات تغییرات آب و هوایی، از جمله فرسایش سواحل کمک می کند.

تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین تهدیدهای درازمدت کانادا و جهان است و افزایش فراوانی رویدادهای آب و هوایی شدید به این معنی است که کانادا باید اقدامات خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای کمک به جلوگیری از اثرات خطرناک تغییرات آب و هوایی و ساخت و ساز سرعت بخشد. تاب آوری جامعه رسیدگی به تغییرات اقلیمی و سازگاری با آب و هوای سخت مستلزم اقدام جمعی است و دولت کانادا متعهد به همکاری با دولت‌های استانی و منطقه‌ای، مردم بومی و سهامداران در راهبرد سازگاری ملی و رسیدن به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کانادا در سال 2030 است.

10 داستان برتر آب و هوای کانادا در سال 2021 با توجه به تعدادی از عوامل که شامل تأثیر آنها بر کانادا و کانادایی ها، وسعت منطقه آسیب دیده، تأثیرات اقتصادی مرتبط، و طول عمر به عنوان یک خبر برتر، از 1 تا 10 رتبه بندی شده است. داستان.

10 داستان برتر آب و هوا در سال 2021

  1. رکورد گرمای زیر گنبد
  2. سیل بریتیش کلمبیا
  3. ساحل خشک کانادا به ساحل
  4. فصل آتش‌سوزی – زود، فعال و بی‌امان
  5. کانادا چهار موج گرما را پشت سر می گذارد
  6. سال تورنادو EF2
  7. انفجار مخوف قطب شمال در ماه فوریه کانادا را منجمد کرد
  8. یک بار دیگر در کلگری
  9. طوفان لری متعلق به نیوفاندلند بود
  10. ژانویه پریری کلیپر

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.