بیوگرافی کامل شهره آغداشلو + عکس های خانوادگی جدید

نام :شهره نام خانوادگی: آغداشلو نام خانوادگی اصلی: وزیری تبار تاریخ تولد: 1331 محل تولد : تهران تحصیلات: فارغ التحصیل روابط بین الملل – لندن وضعیت تاهل: متاهل اسم همسر سابق: آیدین آغداشلو (نقاش و گرافیست) اسم همسر: هوشنگ توزیع (نویسنده، کارگردان و بازیگر) فرزندان: یک دختر به اسم تارا زمینه فعالیت: بازیگر تئاتر، سینما

کد خبر : 462260
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
بیوگرافی کامل شهره آغداشلو + عکس های خانوادگی جدید


نام :شهره

نام خانوادگی: آغداشلو

نام خانوادگی اصلی: وزیری تبار

تاریخ تولد: 1331

محل تولد : تهران

تحصیلات: فارغ التحصیل روابط بین الملل – لندن

وضعیت تاهل: متاهل

اسم همسر سابق: آیدین آغداشلو (نقاش و گرافیست)

اسم همسر: هوشنگ توزیع (نویسنده، کارگردان و بازیگر)

فرزندان: یک دختر به اسم تارا

زمینه فعالیت: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

محل سکونت: آمریکا

انستاگرام شهره آغداشلو

شهره آغداشلو یا شهره وزیری تبار که فامیلیش را از همسرش آیدین آغداشلو گرفته است، در تهران به دنیا آمده و تحصیلات ابتدایش را نیز در همین کشور به پایان رسانده است. او یک ازدواج ناموفق داشته و بعد از طلاق با هوشنگ توزیع ازدواج کرده است. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دختری به اسم تارا دارد.

بیوگرافی شهره آغداشلو

مطابق با ویکی پدیا، شهره آغداشلو یا همان شهره وزیری تبار در 21 اردیبهشت 1331 در تهران به دنیا آمده است. او مدرک لیسانس از رشته علوم سیاسی دانشگاه لندن دارد و فعالیت هنریش را در بخش تئاتر در تهران آغاز کرد تا این که در سال 1357 به انگلستان سفر کرد و در آن کشور به بازیگری ادامه داد.

اعضای خانواده

خانم آغداشلو در خیابان جامی تهران و با سه برادر و یک خواهر در یک خانواده بسته بزرگ شد. پدر او انوشیروان وزیری تبار و مادرش خانم افتخار قطب عمادی نام داشت.

حضور در صحنه تئاتر

شهره آغداشلو در سال 1349 وقتی تنها 18 سال داشت وارد کارگاه آموزش بازیگری نمایش شد تا بازیگری بیاموزد، اما پدرش به شدت مخالف ورود او به سینما بود. پدر خانم آغداشلو آنچنان مخالف کار او در سینما بود که در نهایت دو انتخاب برای او باقی گذاشت این که یا هنر را انتخاب کند یا خانواده اش را.

ازدواج اول شهره آغداشلو با آیدین آغداشلو

با این حال شهره همچنان مصمم بود تا وارد این عرصه شود و بین این رفت و آمدها با آیدین آغداشلو نقاش و نویسنده آشنا شد. آن‌ها در سال 1351 وقتی خانم آغداشلو تنها 20 سال داشت با هم ازدواج کردند.

حمایت آیدین از شهره در عرصه هنر

حمایت آیدین از شهره در عرصه هنر

پس از ازدواج، آقای آغداشلو فرصت بیشتری در اختیار شهره گذاشت تا او بتواند به بازیگری ادامه دهد. همچنین با نفوذی که داشت توانست فرصت حضور شهره آغداشلو را در چند فیلم کانون پرورش فکری کودکان فراهم کند.

تغییر نام وزیری تبار به آغداشلو

فشار پدرش در نهایت باعث تغییر اسم خانوادگی او به آغداشلو شد. پس از دیده شدن در تئاتر در سال 1356 زمانی که 25 ساله بود با دعوت عباس کیارستمی برای بازی در فیلم گزارش دعوت شد و جلوی دوربین رفت. فیلم بعدی او نیز سوته دلان ساخته علی حاتمی بود.

مهاجرت و علت طلاق

شهره آغداشلو در اوایل بهمن سال 1357 زمانی که شاپور بختیار هنوز به عنوان نخست وزیر سرکار بود، از مسیر زمینی با همسرش به ترکیه رفت. از آنجا نیز از طریق مسیر هوایی به لندن مهاجرت کردند اما همسرش آیدین آغداشلو پس از دو سال در سال 1359 می‌خواست به ایران برگردد که شهره با این کار او مخالف بود. در نهایت آن‌ها مجبور شدند از هم طلاق بگیرند تا هر کسی مسیر خودش را برود.

کار در فروشگاه لباس زنانه و زندگی در انگلیس

بعد از جدایی، شهره همچنان امکان بازیگری نداشت. به همین دلیل او برای گذراندن زندگی چندین سال در یک فروشگاه لباس زنانه کار کرد و در کنار آن مشغول تحصیل شد. چند سال بعد برای دیدن دوستانش به آمریکا دعوت شد.

ازدواج دوم شهره آغداشلو با هوشنگ توزیع

ازدواج دوم شهره آغداشلو با هوشنگ توزیع

او سه ماه در آمریکا اقامت داشت که در این مدت با هوشنگ توزیع از بازیگران تئاتر ساکن لس آنجلس آشنا شد. آن‌ها در سال 1366 با هم ازدواج کردند و خانم آغداشلو با گرفتن تابعیت دائم در آمریکا ماندگار شد. ثمره این ازدواج نیز دختری به اسم تاراست.

بازگشت دوباره به صحنه سینما و تلویزیون

خانم بازیگر بار دیگر در سال 1378 با چندین سال دوری از بازیگری با فیلم ایرانی – آمریکایی راز بهشت به سینما برگشت. او در مدت خیلی کوتاه دعوت‌نامه های مختلفی برای بازیگری دریافت کرد تا این که در سال 1381 برای بازی در فیلم آمریکایی “خانه ای از شن و مه” ساخته وادیم پرلمن در کنار بازیگرانی چون بن کینگزلی و جنیفر کانلی نقش آفرینی کرد و کاندید جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

شهره آغداشلو علاوه بر این جایزه، چهار جایزه منتخب انجمن منتقدین لوس آنجلس، نیویورک، سین سیتانی و Onlime را نیز به دست آورد.

آثار ماندگار شهره آغداشلو

  • خانم آغداشلو با فیلم شطرنج باد ساخته محمدرضا اصلانی در سال 1355 وارد سینما شد. او همچنین در فیلم هایی چون گزارش ساخته سال 1356، سوته دلان ساخته 1356، میهمانان هتل آستوریا، مریم سال 2001، خانه ای از شن و مه ساخته سال 2003 نقش آفرینی کرده است.
  • از نمایش های شهره در ایران می‌توان به قویتر، چرخ فلک، گلدونه خانم، بانویی می‌میرد، موضوع جدی نیست، شبی خون و… نیز یادآور شد.
  • همچنین او چندین نمایش در آمریکا نیز دارد که عبارتند از: هفت رنگ، کافه اکبر آقا نوستالژی، بوی خوش عشق، سهم ما از خانه پدری، امیرارسلان.
  • از تهیه کنندگی برنامه نیز می‌توان به برنامه هایی چون زیر آسمان کبود در تلویزیون ایران، برنامه رادیویی صدا و نوای ایران (پخش از کانال بین المللی سراسری آمریکا) اشاره کرد.

صدای قوی و نیرومند در گویندگی

صدای قوی و نیرومند در گویندگی

شهره آغداشلو صدای نیرومند، قوی و خاصی دارد که باعث شده به گوینده‌ای حرفه و به نام در فیلم های مستند تبدیل شود. او در بخش دوبله نیز کار می کند. از طرفی نباید فراموش کرد که او به عنوان دکلمه خوان نیز فعالیت کرده و کارهای ماندگاری دارد.

کوچه عشق و یاسمن های زرد از خاطرات شهره وزیری تبار

شهره وزیری تبار نه تنها در بخش تئاتر، سینما و تلویزیون نقش آفرینی کرده و در عرصه دوبله، دکلمه خوانی و گویندگی فیلم های مستند تجربه دارد، بلکه دو کتاب به نام های کوچه عشق و یاسمن های زرد نوشته که خاطرات زندگیش را بازگو می‌کنند. او در این کتابها که خود به آنها کتاب زندگی می‌گوید، زندگیش را به زبانی ساده روایت کرده است.

حتما بخوانید:

کوچه عشق و یاسمن های زرد از خاطرات شهره وزیری تبار

  • مهم‌ترین آثار شهره آغداشلو شامل سریال 24، فیلم Window Horses و فیلم آخرین شوالیه ها می شود.
  • از طرفی او بیشترین همکاری را با این بازیگرانی چون پیمان معادی 2 مرتبه، امید ابطحی دو مرتبه، Bernard White دو مرتبه، اسکار آیزاک 2 مرتبه و نوید نگهبان 2 مرتبه داشته است.
  • در واقع خانم آغداشلو 92 درصد آثار سینمایی و 8 درصد آثار تلویزیونی دارد.
  • همچنین بر اساس نظرسنجی، مردم به بازی شهره در سریال 24 بیشترین امتیاز و به بازی او در فیلم Twenty Bucks کمترین امتیاز را داده اند.

بیوگرافی کامل شهره آغداشلو

شهره آغداشلو





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.