بیوگرافی کامل سودابه بیضایی + عکس های جدید

[ad_1] نام: سودابه نام خانوادگی: بیضایی تولد: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ محل تولد: شیراز پیشه: بازیگر و نویسنده وضعیت تاهل: مجرد اینستاگرام سودابه بیضایی سودابه بیضایی، هنرپیشه‌ای است که با حضور در سینما و تلویزیون ایران، به یکی از بازیگران برجسته در عرصه هنر تبدیل شده است. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه

کد خبر : 466303
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
بیوگرافی کامل سودابه بیضایی + عکس های جدید

[ad_1]

نام: سودابه

نام خانوادگی: بیضایی

تولد: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰

محل تولد: شیراز

پیشه: بازیگر و نویسنده

وضعیت تاهل: مجرد

اینستاگرام سودابه بیضایی

سودابه بیضایی، هنرپیشه‌ای است که با حضور در سینما و تلویزیون ایران، به یکی از بازیگران برجسته در عرصه هنر تبدیل شده است. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه شهید چمران اهواز دریافت کرده و با شروع فعالیت بازیگری، با فیلم سینمایی “گیس بریده” وارد صحنه سینما شد. در سال ۱۳۹۲، برای بازی در سریال “ارمغان تاریکی” به کارگردانی جلیل سامان، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره جام‌جم دریافت کرد. همچنین، با بازی در فیلم “لرد” به کارگردانی محمد رسول اف و حضور در فستیوال کن در سال ۲۰۱۶، به دستاوردهای برجسته‌ای دست یافت و جایزه بهترین فیلم برای فیلم “نوعی نگاه کن” را از آن خود کرد.

بیوگرافی سودابه بیضایی

بیوگرافی سودابه بیضایی

سودابه بیضایی علاوه بر بازیگری، به نویسندگی هم می‌پردازد و به عنوان نویسنده سریال “قصه های یاسین” شناخته می‌شود. او در سال ۱۳۶۰ در شیراز متولد شد. در سال ۱۳۸۱ وارد کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان شد و از آن زمان به بعد، به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخت. اولین فیلمی که در آن بازی کرد، “گیس بریده” بود که در سال ۱۳۸۵ اکران شد.

در این فیلم، او با محمدرضا شریفی‌نیا و گلشیفته فراهانی هم‌بازی شد. پس از این فیلم، سودابه بیضایی در سه تله‌فیلم و سریالِ «جابربن حیان» به نقش‌های مختلف پرداخت. علاوه بر بازیگری، او گاهی فیلم می‌سازد، شعر می‌خواند و به نقاشی و موسیقی نیز مشغول است.

بیضایی لیسانس ادبیات را در رشته‌ زبان و ادبیات از دانشگاه گرفته و توانسته است با تلاش و پشتکار، جایگاه خود را در عرصه‌ی هنر به دست آورد.

بهرام بیضایی کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است و هیچ ارتباطی با سودابه بیضایی، هنرپیشه ایرانی، ندارد. این تشابه اسمی ممکن است برای برخی افراد سبب ایجاد سوءتفاهم شود، اما مهم است که توضیح داده شود که این دو شخصیت هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند.

خانواده سودابه بیضایی

سودابه بیضایی فرزند اول خانواده است. دو خواهر کوچک‌تر، به نام‌های فرزانه و سپیده دارد. فرزانه گریمور است و سپیده مهندس رشته معماری است. پدرش دبیر بازنشسته شیمی و مادرش مدیر موسسه پوست در شیراز است.

نگاهی به فعالیت های هنری سودابه بیضایی

نگاهی به فعالیت های هنری سودابه بیضایی

مطابق با ویکی پدیا، سودابه بیضایی، بازیگر و نویسنده‌ای است که با حضور در سینما و تلویزیون، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است. وی از سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم “غیرمنتظره” به کارگردانی محمدهادی کریمی وارد عرصه هنر شد. اما موفقیت وی بیشتر با بازی در سریال‌های تلویزیونی بوده است.

یکی از آثار مهم سودابه بیضایی، بازی در سریال “ارمغان تاریکی” به کارگردانی جلیل سامان است که در سال ۱۳۸۹ به نقش مهمی در این سریال پرداخت. این نقش، او را به محبوبیت و شهرت بیشتر در میان تماشاگران رساند. همچنین در سال ۱۳۹۲، در سریال “هوش سیاه 2” به کارگردانی مسعود آب‌پرور نیز حضور داشت و نقش مهمی را بازی کرد.

علاوه بر بازیگری، سودابه بیضایی به عنوان نویسنده نیز در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر نویسندگی او، سریال “قصه‌های پهلوان” است که در این حوزه نیز موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

با اینکه سودابه بیضایی بیشتر به عنوان یک بازیگر شناخته می‌شود، اما فعالیت‌های گوناگونش در صنعت هنر نشان می‌دهد که او یک هنرمند توانمند است که در حوزه‌های مختلف هنری به خوبی عمل می‌کند.

سودابه بیضایی بیشتر در تلویزیون فعالیت داشته است . از مجموع 19 اثری که در کارنامه‌اش دارد، 11 اثر سریال تلویزیونی بوده‌اند. این آثار شامل سریال‌های متنوعی مانند “نفس”، “کیمیا”، “آمین”، “آسمان من”، “هوش سیاه 2″، “بال‌های خیس”، “تا افطار چیزی نمانده”، “ارمغان تاریکی”، “بندباز”، “صعود” و “جابر بن حیان” است.

از طرفی، بازی در فیلم‌های سینمایی نیز بخشی از فعالیت‌های هنری او را تشکیل می‌دهد. در این حوزه، او در 8 اثر بازی کرده است که شامل فیلم‌هایی همچون “لرد”، “جاودانگی”، “عروس برفی”، “روز روشن”، “کودک و فرشته”، “محافظ”، “غیرمنتظره” و “گیس بریده” می‌شود.

درباره زندگی سودابه بیضایی بیشتر بدانید

درباره زندگی سودابه بیضایی بیشتر بدانید

سودابه بیضایی معتقد است که بازیگر باید در مواقعی که فرصت استراحت کردن دارد بخشی از این زمان را به فیلم دیدن اختصاص دهد ، خودش هم تلاش می‌کند هر روز یک یا دو فیلم ببیند. او از جمعیت و شلوغی دوری کرده و ترجیح می‌دهد در محیطی آرام و خلوت ورزش کند. از دوران دبیرستان به رژیم غذایی اهمیت داده و برای جلوگیری از چاقی به آب درمانی روی آورده است.

با اینکه اعتقاد به شانس ندارد، اما از تلاش و کوشش‌های خود راضی است و اعتقاد دارد که هر کسی با اراده و تلاش می‌تواند به هدفش برسد. علاقه‌مندی‌هایش به موسیقی و گیتار نشان از علاقه عمیق او به هنر دارد و تلاش می‌کند تا با ادامه دادن این علاقه در هنر بازیگری نیز موفق باشد.

نگاهی به کارنامه هنری سودابه بیضایی

نگاهی به کارنامه هنری سودابه بیضایی

سودابه در مجموعه‌های تلویزیونی و سینما نقش‌های متعددی را بازی کرده است:

سودابه بیضایی در تلویزیون

سودابه بیضایی در تلویزیون

۱. وفا (۱۳۸۴) – کارگردان: محمدحسین لطیفی

۲. جابربن حیان (۱۳۸۵) – کارگردان: جواد افشار

۳. صعود (۱۳۸۵) – کارگردان: حسین قناعت

۴. بندباز (۱۳۸۶) – کارگردان: کاظم معصومی

۵. مسافر زمان ۲ (۱۳۸۷) – کارگردان: مسعود نوابی

۶. مردان تاریخ ساز (۱۳۸۸) – کارگردان: محمود معظمی

۷. ارمغان تاریکی (۱۳۸۹) – کارگردان: جلیل سامان

۸. ستاره های سربی (۱۳۸۹) – کارگردان: محمدرضا آهنج

۹. تا افطار چیزی نمانده (۱۳۸۹) – کارگردان: حامد حسینی

۱۰. هوش سیاه (۱۳۹۰) – کارگردان: مسعود آب پرور

۱۱. بال های خیس (۱۳۹۱) – کارگردان: عباس رنجبر

۱۲. نوشدارو (۱۳۹۱) – کارگردان: جواد اردکانی

۱۳. هوش سیاه ۲ (۱۳۹۲) – کارگردان: مسعود آب پرور

۱۴. کیمیا (۱۳۹۴) – کارگردان: جواد افشار

۱۵. آمین (۱۳۹۴) – کارگردان: بهرنگ توفیقی

۱۶. آسمان من (۱۳۹۴) – کارگردان: محمدرضا آهنج

۱۷. نفس (۱۳۹۶) – کارگردان: جلیل سامان

۱۸. کلبه ای در مه (١۴٠٠) – کارگردان: حسن لفافیان

فیلم های سینمایی سودابه بیضایی

۱. غیرمنتظره (۱۳۸۵) – کارگردان: محمدهادی کریمی

۲. گیس بریده (۱۳۸۵) – کارگردان: جمشید حیدری

۳. محافظ (۱۳۸۶) – کارگردان: محمدجواد کاسه ساز

۴. کودک و فرشته (۱۳۸۷) – کارگردان: مسعود نقاش زاده

۵. روز روشن (۱۳۹۱) – کارگردان: حسین شهابی

۶. پانسیون دختران (۱۳۹۳) – کارگردان: مریم ابراهیم وند

۷. عروس برفی (۱۳۹۳) – کارگردان: سیروس الوند

۸. جاودانگی (۱۳۹۴) – کارگردان: مهدی فرد قادری

۹. لرد (۱۳۹۵) – کارگردان: محمد رسول اف

۱۰. تعارض (۱۳۹۸) – کارگردان: محمدرضا لطفی

جمع بندی

سودابه بیضایی، بازیگر و نویسنده ایرانی، با حضور در سریال‌ها و فیلم‌های متنوع به عنوان یکی از بازیگران برجسته در صنعت سینما و تلویزیون ایران شناخته می‌شود. او علاوه بر بازیگری، در نویسندگی هم دستی داشته است. از جمله آثار برجسته‌اش می‌توان به بازی در سریال “ارمغان تاریکی” و فیلم “لرد” اشاره کرد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.