بیوگرافی وحید بادپی قهرمان بدنسازی ایران کیست؟

در این مقاله ما به بیوگرافی وحید بادپی پرداخته ایم. وحید بادپی قهرمان بدنسازی ایران است که و ورزش را با کیک بوکسینگ شروع کرده و وقتی 28 ساله بود وارد ورزش بدنسازی شد. او در دسته فیزیک کلاسیک جزء بهترین ورزشکاران در این زمینه است. بر اساس بیوگرافی وحید بادپی او 37 ساله بود

کد خبر : 507594
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۲۰
بیوگرافی وحید بادپی قهرمان بدنسازی ایران کیست؟


در این مقاله ما به بیوگرافی وحید بادپی پرداخته ایم. وحید بادپی قهرمان بدنسازی ایران است که و ورزش را با کیک بوکسینگ شروع کرده و وقتی 28 ساله بود وارد ورزش بدنسازی شد. او در دسته فیزیک کلاسیک جزء بهترین ورزشکاران در این زمینه است.

بر اساس بیوگرافی وحید بادپی او 37 ساله بود که به مستر المپیا راه یافت.

نام: وحید
نام خانوادگی: بادپی
تاریخ تولد: 1365
محل تولد: خرم آباد لرستان
شغل: قهرمان بدنسازی
وضعیت تاهل: متاهل
همسر: همسر دوم (سحر رحمانی)
فرزندان: پسری به اسم رهام از ازدواج اول
قد: 178
وزن: 91 کیلوگرم

اینستاگرام وحید بادپی

همچنین می توانید بیوگرافی هادی چوپان را در این مقاله مطالعه کنید.

بیوگرافی وحید بادپی

وحید بادپی در سال 1365 در خرم آباد لرستان به دنیا آمده است. او وقتی 15 سال داشت ورزش کیک بوکسینگ را شروع کرد و 28 ساله بود که ورزش بدنسازی را در پیش گرفت. وحید بادپی در 37 سالگی وارد مستر المپیا شد و جزء بهترین ورزشکاران در دسته فیزیک کلاسیت است. این ورزش کار 178 سانتی متر قد و 91 کیلوگرم وزن دارد.

ازدواج و همسر وحید بادپی (طلاق)

وحید بادپی سال هاست که ازدواج کرده و متاهل است اما او با وجود داشتن یک پسر به اسم رهام از همسر اولش جدا شده است. از اسم همسر سابق وحید بادپی اطلاعاتی در دست نیست.

ازدواج دوم

او پس از جدایی در سال 1402 برای بار دوم با سحر رحمانی یکی از قهرمانان پرورش اندام بانوان ازدواج کرده است.

شروع بدنسازی تا قهرمانی

همانطور که در ابتدا گفتیم، وحید بادپی با کیک بوکسینگ شروع کرد اما همان ابتدا تمرین وزنه نیز انجام می داده است. او در سال 1386 در یک باشگاه بدنسازی در زادگاه‌اش شروع به تمرین بدنسازی کرد. اما هرگز فکر نمی کرد روزی با این ورزش وارد مسابقات جهانی شود.

اما او در سال 1393 به خاطر ژنتیک مناسب و تشویق دوستانش به صورت حرفه ای بدنسازی را شروع کرد و در همان سال در اولین مسابقه استانی مقام اول را به دست آورد. سال بعد از آن نیز در مسابقات کشوری به رشت رفت و در دسته بادی کلاسیک چهارم شد. در سال 1395 نیز در یاسوج در مسابقه مقام چهارم را به دست آورد.

ورود به تیم ملی و عدم شرکت در مسابقات جهانی

وجید بادپی در سال 2015 وارد تیم ملی شد و در همان سال قرار بود در اولین مسابقه جهانی اش شرکت کند اما ویزایش آماده نشد و او نتوانست در مسابقه شرکت کند. سپس او سال بعد در 2016 توانست در مسابقات آسیایی شرکت کند و مقام دوم را کسب کند.

همچنین این ورزشکار معروف در سال 2017 توانست قهرمان آسیا شود و در سال 2018 توانست عنوان قهرمانان جام الماس و قهرمان قهرمانان جهان در بادی کلاسیک را از آن خود کند.

خروج از تیم ملی تا مستر المپیا

بر اساس بیوگرافی وحید بادپی او در سال 2019 تصمیم می گیرد تا از تیم ملی بیرون بیاید و در مسیر حرفه ایش ادامه دهد که در همین سال موفق می شود در مستر المپیا آماتور چین اورال شود و کارت حرفه ایش را بگیرد.

در 2020 نیز در مسابقات پرو رومانی حضور داشت که برای نخستین بار در مسابقات روی استیج پرو، مقام دوم را کسب کرد.

آقای بادپی برای سال 2021 در مسابقات اسپانیا شرکت کرد که مقام پنجم را به دست آورد. همچنین در مسابقه رومانی در همین سال توانست چهارم شود.

جواز مستر المپیا وحید بادپی

جواز مستر المپیا وحید بادپیجواز مستر المپیا وحید بادپی

بر اساس گفته وحید بادپی او در سال 2022 حضور در مسابقات تایلند کوالی فای شد، به طوری این اتفاق برایش با اهمیت و مهم بود که نتوانسته جلوی اشک هایش را بگیرد. او با همین رویداد جواز حضور در مستر المپیا 2022 را کسب کند اما به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

با همه این اتفاق ها آقا بادپی همچنان به تمرین و تلاش ادامه داد، تا این که سال بعد از آن، در هند دوباره کوالی فای شد و برای بار دوم جواز المپیا 2023 را بدست آورد. او این بار در مسابقات شرکت کرد و بین 10 نفر، مقام اول را کسب کرد.

در بیوگرافی وحید بادپی جالب است بدانید:

حتما این بخش را بخوانید در مورد جمله انگیزیش مورد علاقه وحید بادپی و اشتباهی که در زندگیش کرده است نیز خواهید دانست.

به قول وحید بادپی (زیبایی مهم تر از سایز) است

او در مصاحبه ای گفته است: “من در مورد بدنم معتقدم زیبایی بدنم خیلی بیشتر از بیلدینگ بدنم در مسابقات در چشم بوده است. در بسیاری از مسابقات که شرکت کردم خیلی از کسانی که با من رقابت کردند از من حجیم تر با پاها و دست‌های بهتری بودند، ولی پکیج زیبایی نداشتند. بعضی وقت ها برخی می آیند و می گویند که سایز بدنت را بالا ببر، ولی میتوانم بگویم دوست عزیز مگر شما بدن من را از نزدیک دیدی؟ کسی که من را از نزدیک میبیند کلا نظرش در موردم عوض می شود.”

وحید بادپی از حضورش در دبی پشیمانی است

او ظاهرا تصمیم گرفته بوده تا دبی زندگی کند اما به قول خودش هرچقدر بیشتر دبی مانده، بیشتر از تصمیمی که گرفته پشیمان شده است. او در گفتگویش با رسانه ها گفته است: “با این که دبی ایرانی زیاد دارد ولی باز یک کشور غریب است و آنجا حتی دلت برای بقال سر کوچه ات هم تنگ می شود. من اینجا وحید بادپی هستم و اما از ایران بروم همه چیزم را از دست می دهم و دیگر هیچی نیستم.”

نقاط قوت و ضعف بدن وحید بادپی

به قول وحید بادپی یکی از نقاط قوت او پشتش است که هرچند ممکن است به خاطر ژنتیک باشد اما او معتقد است که این سال ها سخت روی آن کار کرده و علاوه بر مدتی که به ورزش کشتی و کیک بوکسینگ می پرداخته، وقتی به صورت حرفه ای تمرینات بدنسازی را شروع کرده است، یعنی از سال 1393 به طور مرتب وزنه زده است. او به عضلات پشت علاقه زیادی دارد و به همین دلیل بیتشر روی آن تمرکز کرده است.

همچنین به نظر او یکی از نقاط ضعف بدن او جلوی پاهایش است که باید روی آن ها کار کند. او تصمیم دارد برای المپیاد سال های دیگر بهتر عمل کند.

متن انگیزیشی مورد علاقه قهرمان بدنسازی

شیفتگان پرواز را میل به خزیدن نیست، در قاموس یک مبارز تسلیم اصلا قشنگ نیست متن انگیزشی مورد علاقه اش است

رژیم غذایی 6 وعده ای وحید بادپی (بیوگرافی وحید بادپی)

آنطور که بیوگرافی وحید بادپی نشان می دهد، او در مصاحبه هایش گفته که در روز 5 وعده غذا می خورد و در بدنسازی میان وعده معنایی ندارد. بلکه او به طور عموم 5 تا 6 وعده اصلی غذا می خورد.

او در طول دوران رژیم تنها همین 5 وعده غذا را میل می کند و حتی یک قاشق کره بادام زمینی و یک تخمه هم اضافه از آن چه در رژیمش وجود دارد نمی خورد. او در طول رژیم غذایی خود هر وعده 200 گرم مرغ یا گوشت می خورد و برخی اوقات تا 250 گرم نیز گوشت مصرف می کند.

هزینه غذای وحید بادپی در یک روز (گوشت تنها تا 3 میلیون تومان)

هرچند آقای بادپی گفته که هرگز هزینه هایش را حساب نکرده است اما او در روز یک و دویست تا یک و نیم کیلو گوشت می خورد که هزینه آن بین 2 و نیم تا 3 میلیون تومان در روز می شود. ناگفته نماند که او برای تامین هزینه هایش یک حامی مالی دارد.

بزرگترین اشتباه وحید بادپی در زندگیش

وحید بادپی معتقد است که دیر وارد دنیای رقابت شده و اگر به عقب برگردد حتما زودتر برای حضور روی سکو اقدام می کرده است. همین دلیل او این مورد را بزرگترین اشتباهش می پندارد.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.