بیوگرافی شاهرخ استخری – چطور

شاهرخ استخری یکی ازبازیگران محبوب و بااخلاق و البته خوش‌قیافه‌ سینما و تلویزیون به شمار می‌رود. او با بازی در سریال دلنوازان به شهرت رسید و بعد از آن در فیلم و سریال‌های متعددی نقش‌آفرینی کرد. این آقای بازیگر، یکی از افرادی است که با حفظ تعادل در زندگی حرفه‌ای و زندگی خصوصی‌اش توانسته از

کد خبر : 505588
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
بیوگرافی شاهرخ استخری – چطور


شاهرخ استخری یکی ازبازیگران محبوب و بااخلاق و البته خوش‌قیافه‌ سینما و تلویزیون به شمار می‌رود. او با بازی در سریال دلنوازان به شهرت رسید و بعد از آن در فیلم و سریال‌های متعددی نقش‌آفرینی کرد. این آقای بازیگر، یکی از افرادی است که با حفظ تعادل در زندگی حرفه‌ای و زندگی خصوصی‌اش توانسته از حاشیه دور بماند. این موضوع می‌تواند الگویی برای بسیاری از سلبریتی‌ها و بازیگران جوان باشد.

بیوگرافی شاهرخ استخری از دلنوازان تا جوکر

نام: شاهرخ
نام خانوادگی: استخری
تاریخ تولد: ۱۴ مهر ۱۳۵۹
محل تولد: تهران
تحصیلات: فارغ التحصیل مهندسی صنایع
زمینه فعالیت: بازیگر
وضعیت تأهل: متأهل (سپیده بزمی پور)
فرزندان: دو دختر‌(پناه و نبات)

این آقای بازیگر مهرماهی، در روز چهاردهم مهر سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. پدر او از کارمندان پتروشیمی و مادرش خانه‌دار بود. او دوران کودکی و نوجوانی خود را هم در تهران گذراند و به سینما و تلویزیون علاقه‌مند بود، اما در این دوران فعالیتی جدی و حرفه‌ای در بازیگری نداشت. او مسیر تحصیلی دانشگاهی خود را در رشته‌ مهندسی صنایع به اتمام رساند و بعد از فارغ‌التحصیلی قدم به دنیای بازیگری گذاشت. شروع بازیگری او با تئاتر رقم خورد و کم‌کم به دنیای تلویزیون سوق پیدا کرد. او با دلنوازان شروع کرد و امروز به جوکر احسان علی خانه رسیده است.

شاهرخ استخری و همسرش

او در سال ۱۳۹۰ با سپیده بزمی‌پور ازدواج کرد و خانواده‌ کوچکی تشکیل داد. آن‌ها دو فرزند به نام‌های پناه و نبات دارند. شاهرخ استخری در شبکه‌های اجتماعی تا حدودی فعال است و درباره رابطه‌ صمیمانه و خوبی که با همسر و فرزندان خود دارد صحبت می‌کند. در عین حال، او همواره به رعایت حریم خصوصی خود و خانواده‌اش اهمیت می‌دهد و از انتشار تصاویر و محتوای بی‌مورد در شبکه‌های اجتماعی پرهیز می‌کند.

تحصیلات پیش از بازیگری

یک واقعیت جالب که بسیاری از افراد درباره شاهرخ استخری نمی‌دانند این است که او پیش از ورود به دنیای بازیگری، در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده و مدرک خود را در این حوزه دریافت کرده‌است. برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند او از ابتدا به‌طور آکادمیک در دنیای هنر فعالیت داشته، استخری پس از پایان تحصیلات دانشگاهی تصمیم گرفت وارد عرصه بازیگری شود و همین تغییر مسیر باعث شد تا به یکی از چهره‌های شناخته‌‌شده سینما و تلویزیون ایران تبدیل شود.

شاهرخ استخری در جوکر طبقه ۲۱

ژانر: ریالتی شو
تاریخ تولید: ۱۴۰۳
کارگردان: احسان علیخانی
نقش: فراز
بازیگران اصلی: شاهرخ استخری، علی اوجی، حمید لولایی، قدرت الله ایزدی، نیما فلاح، امین زندگانی، علی صادقی و مجید یاسر

شاهرخ استخری حضور موفقی در سریال‌هایی مانند دلنوازان و فاصله‌ها با حضور او به محبوبیت رسیده‌اند. با این وجود، او تا کنون در سریال‌های نمایش خانگی ایفای نقش نکرده و حضور او در جوکر ۲ اولین نقش آفرین در یکی از تولیدات نمایش خانگی است. حالا او با جوکر احسان علیخانی بار دیگر مهمان خانه مردم شده است.

سریال‌های تلویزیونی شاهرخ استخری

بیشتر افراد شاهرخ استخری را از سریال دلنوازان، یکی از محبوب‌ترین سریال‌های صدا و سیما به‌خاطر می‌آورند. اما او قبل از این سریال هم در دنیای بازیگری فعالیت کرده بود. با این حال، سریال دلنوازان شروع اوج کاری و محبوبیت او بوده‌است. فهرست نام سریال‌هایی که این بازیگر در آن‌ها ایفای نقش کرده عبارت اند از:

۱. پریدخت

ژانر: درام، تاریخی
تاریخ تولید: ۱۳۸۶
کارگردان: سامان مقدم
نقش: فراز
بازیگران اصلی: داریوش ارجمند، کامبیز دیرباز، شاهرخ استخری، لیلا حاتمی، علی مصفا، حسن پورشیرازی، سید مهرداد ضیایی

پریدخت نام سریالی تاریخی است که پیرامون وقایعی در دوران پهلوی اول اتفاق می‌افتد. داستان از این قرار است که دختر یکی از تاجران سرشناس شهر، دو خواستگار دارد. ماجرای تصمیم این دختر برای ازدواج در حالی صورت می‌گیرد که واقعه‌ مسجد گوهرشاد اتفاق می‌افتد.

۲. مثل هیچ کس

ژانر: درام
تاریخ تولید: ۱۳۸۷
کارگردان: عبدالحسین برزیده
نقش: محمد امیر
بازیگران اصلی: شاهرخ استخری، جواد عزتی، آتنه فقیه‌نصیری، اصغر همت، پروانه معصومی، پرویز پورحسینی

مثل هیچ کس داستان خانواده‌ای است که پدر خود را از دست می‌دهند. با فوت پدر خانواده، برادر بزرگتر آن‌ها زیر بار مسئولیت‌های فراوانی می‌رود. او تصمیم می‌گیرد طبق وصیت پدرش، اموال او را بین همه تقسیم کند که ماجراهایی به جریان می‌افتد.

۳. ماه عسل

ژانر: درام، عاشقانه
تاریخ تولید: ۱۳۸۷
کارگردان: شاهد احمدلو
نقش: فرهاد
بازیگران اصلی: شاهد احمدلو، کمند امیرسلیمانی، شاهرخ استخری، پروانه معصومی، محمد مطیعی، سعید پورصمیمی، نفیسه روشن، امیرحسین صدیق، یوسف تیموری، سحر ولدبیگی

یک دختر و پسر جوان به نام‌های شیرین و امیر قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. آن‌ها در راه ازدواج خود با موانع زیادی روبه‌رو می‌شوند که باعث می‌شود لحظات تلخ و شیرین زیادی رقم بخورد.

۴. دلنوازان

ژانر: درام، عاشقانه
تاریخ تولید: ۱۳۸۸
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
نقش: بهزاد سپهری
بازیگران اصلی: شاهرخ استخری، سحر قریشی، سیاوش خیرابی، سمانه پاکدل، حدیث میرامینی، عبدالرضا اکبری، زهره فکور صبور

داستان سریال دلنوازان درباره خانواده‌ای است که دختر گمشده‌ای دارند و سال‌هاست که در فراق او هستند. آن‌ها بارها تلاش می‌کنند تا او را بیابند اما موفق نمی‌شوند. در همین بین، مادر خانواده، خواهرزاده‌ شوهرش را برای ازدواج با تنها پسرش بهزاد، در نظر گرفته است. اما بهزاد به ازدواج با دختر‌عمه‌اش علاقه‌ای ندارد. او در ادامه‌ داستان، عاشق دختر دیگری می‌شود اما این عشق و علاقه با مخالفت خانواده و چالش‌هایی همراه است.

۵. فاصله‌ها

ژانر: درام، عاشقانه
تاریخ تولید: ۱۳۸۹
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
نقش: سعید کریمی
بازیگران اصلی: بهاره افشاری، شاهرخ استخری، نیما شاهرخ‌شاهی، دانیال حکیمی، شهرام عبدلی، فاطمه گودرزی، پندار اکبری، مریم کاویانی، حسن جوهرچی، رضا توکلی

فاصله‌ها ماجرای پدر و پسری با دیدگاه‌هایی کاملاً متفاوت است. آن‌ها با چالش‌هایی درام در روابط عاطفی خود مواجه می‌شوند که دلیل آن‌ها همین تفاوت نظر است. پدر خانواده فردی به‌شدت مذهبی است و پسرش از نسلی جدیدتر است و دید متفاوتی دارد. پس از مدتی تصادفی اتفاق می‌افتد که اختلافات پدر و پسر را بیشتر می‌کند.

۶. آمین

ژانر: درام، اکشن، جنایی
تاریخ تولید: ۱۳۹۴
کارگردان: بهرنگ توفیقی، منوچهر پورهادی
نقش: یاشا تمدن
بازیگران اصلی: امین حیایی، شهرزاد کمال‌زاده، بهناز جعفری، مجید واشقانی، سودابه بیضایی، داریوش فرهنگ، آشا محرابی، شاهرخ استخری، افسانه ناصری

در آمین که یک مجموعه‌ پلیسی است، یک تیم به فرماندهی یک سرهنگ باتجربه، دنبال دستگیری خلافکار و مجرمی به نام همایون تمدن هستند. این خلافکار، در یک سال قبل، برادر این سرهنگ را گروگان گرفته و او را می‌کشد. پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. شاهرخ استخری در نقش پسر همایون، برای مراسم سالگرد مرگ همسرش وارد ایران می‌شود و پلیس‌ها پس از شناسایی او، برای رسیدن به همایون، پسرش را تحت نظر قرار می‌دهند.

۷. ماه و پلنگ

ژانر: درام، خانوادگی
تاریخ تولید: ۱۳۹۵
کارگردان: احمد امینی
نقش: محسن شفیعی
بازیگران اصلی: داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، پوران دخت مهیمن، علی شادمان، آتنه فقیه‌نصیری، امیرمحمد زند، زهرا سعیدی

این سریال، درباره مرد ۶۰ ساله‌ درستکاری است که معتقد است چون در طول زندگی، در قلب خود را بر روی شیطان بسته، می‌تواند تا زمان مرگ خود این رویه را ادامه دهد. اما از این موضوع غافل است که دزد برای هر خانه‌ای بهانه‌ای برای ورود می‌یابد.

۸. دلدادگان

ژانر: درام، خانوادگی
تاریخ تولید: ۱۳۹۶
کارگردان: منوچهر هادی
نقش: هاتف برزگر
بازیگران اصلی: رویا میرعلمی، سمیرا حسن‌پور، لیندا کیانی، حمید گودرزی، شاهرخ استخری، پانته‌آ بهرام

داستان درباره دو خانواده است که به‌شدت رقیب یکدیگرند و کارهای بسیار ناجوانمردانه‌ای در حق یکدیگر انجام می‌دهند. آن‌ها در پی این دشمنی و رقابت دچار مشکلات بسیار زیادی می‌شوند و حتی برخی از عزیزان خود را به همین خاطر از دست می‌دهند. این سریال، در سه فصل ساخته شده و از شبکه ۳ سیما پخش شد.

همه فیلم‌های سینمایی شاهرخ استخری

۱. ساعت شلوغی

ژانر: درام
تاریخ تولید: ۱۳۹۰
کارگردان: آرش معیریان
نقش: نوید همسر سحر
بازیگران اصلی: پژمان بازغی، سحر قریشی، شاهرخ استخری، نرگس محمدی، مهران رجبی، بهنوش بختیاری

این فیلم سینمایی یک ملودرام اجتماعی بوده و درباره زن و مردی است که زیر یک سقف زندگی می‌کنند. با این حال، هر یک از این دو نفر زندگی خود را دارند. زن حضور غریبه‌ای را در زندگی خود متوجه می‌شود و از این موضوع، شدیداً عصبانی است. آتش خشم او دامن افراد مختلف و حتی خودش را می‌گیرد.

۲. پس کوچه‌های شمرون

ژانر: کمدی، رومانتیک
تاریخ تولید: ۱۳۹۱
کارگردان: کامران قدکچیان
نقش: امیر
بازیگران اصلی: شاهرخ استخری، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، زهره حمیدی

امیر یک نوازنده‌ جوان و آینده‌دار است که در آستانه‌ انتشار اولین آلبوم خود به سر می‌برد. با این حال، موفقیت او تحت‌الشعاع وقایع زندگی شخصی‌اش قرار می‌گیرد و ازدواج او نیز در حال فروپاشی است. با فاش شدن خیانت امیر به همسرش، آن‌ها حوادث و اتفاقات ناگواری را از سر می‌گذرانند.

۳. چک

ژانر: کمدی، درام
تاریخ تولید: ۱۳۹۴
کارگردان: کاظم راست‌گفتار
نقش: میثم
بازیگران اصلی: فرهاد آییش، همایون ارشادی، شاهرخ استخری، نفیسه روشن، جمشید مشایخی، مریم سعادت، سپند امیرسلیمانی

داستان درباره چهار نفراست که شخصیت‌ها و اعتقادات متفاوتی دارند. آن‌ها موظفند دو شب و یک روز کامل را با هم بگذرانند، زیرا قرار است پس از وصول یک فقره چک، هر یک از آن‌ها سهام خود را داشته ‌باشند. اگرچه آن‌ها از هر جهت با یکدیگر در تضاد هستند، اما هر یک از آنان باید حداقل به‌مدت سی ساعت شرایط را تحمل کند و به دیگران احترام بگذارند. در پس ماجرا، اتفاق دیگری هم می‌افتد و همه به‌دنبال راهی هستند که کل پول را دریافت کنند.

از بازیگری تا برند جواهرات سنجاق

علاقه‌ شاهرخ استخری به هنر، محدود به بازیگری نمی‌شود. او مانند خیلی از بازیگران، شغل دیگری نیز دارد. یکی دیگر از علایق هنری شاهرخ استخری که شغل او نیز به شمار می‌آید، جواهرسازی است. او صاحب برندی به نام سنجاق است که حوزه فعالیت آن مربوط به ساخت طلا و زیورآلات است.

تماشای شاهرخ استخری در دورهمی

در ادامه با هم نگاهی داریم به گفت‌وگوی شاهرخ استخری با مهران مدیری در برنامه دورهمی.

هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید




لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.