بیوگرافی سهراب بختیاری زاده + عکس

برای خواندن بیوگرافی سهراب بختیاری زاده حتما به خواندن کامل این مطلب دقت کنید. خواندن داستان انتخاب اسم او نیز جالب است. چند روز قبل باشگاه استقلال در بیانیه‌ای اعلام کرد که سهراب بختیاری زاده، مدافع پیشین تیم استقلال و یکی از گلزنان تیم ملی در جام‌های جهانی قرار است هدایت این تیم را تا

کد خبر : 505405
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۴۰
بیوگرافی سهراب بختیاری زاده + عکس


برای خواندن بیوگرافی سهراب بختیاری زاده حتما به خواندن کامل این مطلب دقت کنید. خواندن داستان انتخاب اسم او نیز جالب است.

چند روز قبل باشگاه استقلال در بیانیه‌ای اعلام کرد که سهراب بختیاری زاده، مدافع پیشین تیم استقلال و یکی از گلزنان تیم ملی در جام‌های جهانی قرار است هدایت این تیم را تا پایان مسابقه آن ها مقابل هوادار برعهده بگیرد و تازه ترین اخبار نیز حکات از برد استقلالی ها دارد. در مسابقه استقلال و هوادار، آبی ها برنده شد. اگر می خواهید این مربی را بشناسید، حتما بیوگرافی سهراب بختیاری را به طور کامل مطالعه کنید.

فراموش نکنید که شما می توانید در بخش افراد معروف خبرنامه بیوگرافی ورزشکاران، فوتبالیست ها و بازیگران را مطالعه کنید.

نام: سهراب
نام خانوادگی: بختیاری زاده
تاریخ تولد: 20 شهریور 1352
محل تولد: اهواز
وضعیت تاهل: مجرد
قد: 185 سانتی متر
زمینه فعالیت: فوتبالیست و تاجر
سال های فعالیت: 1376 تا اکنون

بیوگرافی سهراب بختیاری زاده

بیوگرافی سهراب بختیاری زاده

سهراب بختیاری زاده فوتبالیست در 20 شهریور 1352 در اهواز به دنیا آمد. او قبلا بازیکن فوتبال و سپس به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و فوتبال اهل ایران فعالیت کرده است.

خانواده فوتبالیست سهراب بختیاری زاده

همانطور که گفتیم سهراب بختیاری زاده متولد دهه 50 در اهواز ایران است که 7 برادر و 2 خواهر دارد. با این که پدر آقای بختیاری زاده کارمند شرکت نفت بود و مادرش نیز خانه دارد اما در واقع در خانواده ای ورزشکار بزرگ شده است. علی بختیاری زاده کاپیتان سابق نفت آبادان، فرشاد بختیاری زاده دروازه بان سابق فولاد خوزستان و مربی فعلی استقلال خوزستان، حسین بختیاری‌زاده دفاع سابق فولاد خوزستان و مربی بر حال نوجوانان نفت و افشین بختیاری‌زاده همه برادران سهراب بختیاری زاده هستند. همچنین سیاوش، داریوش و کوروش بختیاری‌زاده نیز پسر عموهای او هستند.

داستان انتخاب نام سهراب

جالب است بدانید وقتی برادر سهراب بختیاری زاده، رستم به دنیا آمد، پدرش پس از تولد او نام سهراب را برایش انتخاب کرد.

ازدواج و همسر سهراب بختیاری زاده

هرچند اطلاعات دقیقی از ازدواج سهراب بختیاری زاده در دست نیست. اما طبق گزارش های منتشر شده او مجرد بوده و ازدواج نکرده است.

شروع فعالیت های حرفه ای بختیاری زاده در فوتبال

آقای بختیاری زاده ورزش فوتبال را به پیروی از برادرانش از محله باهنر اهواز آغاز کرد و در سال 1362 وقتی تنها 9 سال داشت، علاقه شدیدی به تیم استقالال تهران پیدا کرد و در آرزوی پوشیدن پیراهن این تیم همچنان به بازی فوتبال ادامه داد.

از بازی در فولاد تا ورود به استقلال

سهراب بختیاری زاده در 23 سالگی و در سال 1376 به صورت حرفه ای پا به زمین فوتبال گذاشت و عضو تیم فوتبال شد. او سپس در سال 1378 به آرزویش رسید و به تیم استقلال پیوست. اما پس از 1 سال در سال 1379 به ارزروم اسپور ترکیه رفت و پس از آن نیز در 1380 دوباره به استقلال برگشت و تا سال 1382 برای این تیم بازی کرد.

او در طول سال های 1382 تا 1383 در تیم فولاد خوزستان و از سال 1383 تا 1386 در تیم صبا باتری مشغول بازی بود. سپس نیز در سال 1386 به تیم پاس همدان پیوست. از سال بعد از نیز تا 1388 دوباره به تیم فولاد برگشت و در اواخر همان سال تا سال 1391 یک بار دیگر با تیم صبا بازی کرد.

در آخر نیز در سال 1392 به استقلال پیوست و پس از آن در سال 1393 و در سن 40 سالگی به عنوان پیرترین بازیکن فوتبال لیگ برتر بازنشسته شد.

شما همچنین می توانید بیوگرافی های فوتبالیست های ایرانی را مطالعه کنید. ما بیوگرافی های کامل برخی فوتبالیست های ایرانی را نوشته ایم:

بیوگرافی حمید استیلی

بیوگرافی اشکان دژاگه

بیوگرافی نبیل باهویی

عنوان مسن ترین گلزن تاریخ لیگ برتر

عنوان مسن ترین گلزن تاریخ لیگ برترعنوان مسن ترین گلزن تاریخ لیگ برتر

سهراب بختیاری در تیم ملی فوتبال ایران و در سال 2006 در جام جهانی فوتبال و جام ملت های آسیا در سال 2000 حضور داشته است. او همچنین در جام جهانی 2006 یکی از گلزنان ایران بود. او همچنین در دیدار سوم ایران مقابل آنگولا تک گل تساوی را به ثمر رساند.

سهراب بختیاری‌زاده همچنین سابقه گلزنی در شهرآورد تهران با پیراهن استقلال تهران را نیز دارد. او در تیم استقلال در سال 1999 توانست عنوان نائب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. کارشناسان فوتبال ایران او را فنی ترین و با هوش ترین مدافعان تاریخ فوتبال کشور می شناسند. همچنین از بازی های فوق العاده او می توان به مسابقه استقلال و آنیانگ کره جنوبی در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه آزادی نام برد.
او همچنین وقتی کاپیتان استقلال خوزستان بود، با گلی که به صبای قم زد، توانست عنوان مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر را نیز از آن خود کند.

کناره گیری از فوتبال

سهراب بختیاری زاده در مدت کوتاهی به دلیل اختلاف با سران باشگاه پاس همدان فوتبال را کنار گذاشت اما وقتی به فوتبال برگشت توانست در تیم های فولاد و صبا خوش بدرخشد. همچنین او به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی برای دوره ای از فوتبال دور ماند. او همچنین پیشنهاد صبا مبنی بر سرمربیگری این تیم را نپذیرفت. با این که محمود یاوری کاندیدای اصلی سرمربیگری صبای قم نیز حذف شده بود.

گل زدن در جام جهانی

آقای سهراب بختیاری ششمین گلزن تاریخ جام جهانی فوتبال ایران است. او در ترکیب تیم ملی توانست در جام جهانی آلمان به تیم آنگولا گل بزند.

بیوگرافی سهراب بختیاری و خداحافظی او از فوتبال

بیوگرافی سهراب بختیاری و خداحافظی او از فوتبالبیوگرافی سهراب بختیاری و خداحافظی او از فوتبال

همانطور که خواندید، این فوتبالیست سابقه بازی در تیم‌های فولاد خوزستان، استقلال تهران، صبای قم و استقلال خوزستان را دارد و در 41 سالگی برای همیشه با فوتبال خداحافظی کرد. او با انتشار نامه ای اعلام کرد که از فوتبال خداحافظی کرده است.

افتخارات و دستاورد های سهراب بختیاری زاده

استقلال تهران

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران: ۷۹–۱۳۷۸، ۸۱–۱۳۸۰
نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا: ۹۹–۱۹۹۸
نایب قهرمان لیگ فوتبال ایران:۷۸–۱۳۷۷، ۷۹–۱۳۷۸، ۸۱–۱۳۸۰

صبای قم

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران: ۸۴–۱۳۸۳

برای خواندن بیوگرافی سعید مهری فوتبالیست ایرانی حتما این مقاله را کامل بخوانید.

علایق سهراب بختیاری زاده

آقای بختیاری زاده به خواندن کتاب های روانشناسی و فلسفی علاقه شدید دارد. او همچنین هوادار تیم بارسلونا است و گواردیولا از مربیان محبوب اوست. او در کنار یک فوتبالیست حرفه ای، یک آشپز حرفه ای نیز است که در کنار علاقه شدیدش به فوتبال به بیلیارد و والیبال ساحلی نیز نه نمی گوید.
دوست دارد ساعت ها فیلم ببیند. از بازیگران محبوب او می توان از آل پاچینو نام ببریم.

جالب است بدانید:

سهراب بختیاری زاده به شدت فردی منضبط و خونگرم است. به همین دلیل خیلی ها او را دوست دارند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.