بیوگرافی خداداد عزیزی + عکس فرزندانش و یک عکس زیرخاکی از خودش!

بیوگرافی خداداد عزیزی: کمتر کسی است که ایننام بزرگ را نشنیده باشد. دوره ای که فوتبالایران در اوج شکوه و توانمندی خود بود خداداد عزیزی هر روز بیشتر گل می کاشت و دل مردم را شاد می کرد. به خصوص در مسابقه بین ایران و استرالیا برای انتخاب جام جهانی که خداداد حسابی گل کاشت.

کد خبر : 492323
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
بیوگرافی خداداد عزیزی + عکس فرزندانش و یک عکس زیرخاکی از خودش!


بیوگرافی خداداد عزیزی: کمتر کسی است که ایننام بزرگ را نشنیده باشد. دوره ای که فوتبالایران در اوج شکوه و توانمندی خود بود خداداد عزیزی هر روز بیشتر گل می کاشت و دل مردم را شاد می کرد. به خصوص در مسابقه بین ایران و استرالیا برای انتخاب جام جهانی که خداداد حسابی گل کاشت. ما در این نوشتار به بیوگرافی خداداد عزیزی پرداخته ایم. تصاویر از خودش و خانواده اش نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با خبرنامه همراه باشید!

بیوگرافی خداداد عزیزی

  • نام: خداداد عزیزی
  • متولد :۱ تیر ۱۳۵۰
  • محل تولد: فریمان، ایران
  • قد: ۱۶۹ سانتیمتر
  • نام مستعار: غزال تیزپای آسیا

خداداد عزیزی ۱ تیر ۱۳۵۰ در فریمان به دنیا آمده است. او در حال حاضر بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است که علاوه‌بر بازی در لیگ برتر ایران سابقه حضور در بوندس‌لیگای آلمان و همین طور لیگ برتر امارات متحده عربی را دارد. نقش پر اهمیت او در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از یاد هیچ ایرانی نخواهد رفت. خداداد به دلیل سرعت زیادش و گل تاثیرگذارش به استرالیا، توسط جواد خیابانی که گزارشگر آن بازی بود، غزال تیزپای فوتبال ایران لقب گرفت و از آن زمان همین لقب روی او مانده است.

خداداد عزیزی ۴۵ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده و ۱۱ گل نیز به ثمر رسانده است. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان بازیکن سال آسیا و در همان سال به عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.

خداداد همچین زننده تنها گل پرسپولیس مقابل تیم پوهانگ استیلزر کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی در جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۶ می‌باشد. در آن روز پرسپولیس یک پنالتی از دست داد و یک اشتباه نیز منجر به گل به خودی شد و به این ترتیب با نتیجه سه بر یک از صعود به فینال بازماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زندگی شخصی خداداد عزیزی

خداداد عزیزی در روستای چشمه ایلخی از توابع فریمان در استان خراسان رضوی متولد شده است. او در محله کوی رضائیه مشهد زندگی می‌کرد. در کودکی با کفش‌های لنگه به لنگه فوتبال بازی می‌کرد و در ۱۱ سالگی به همراه برادرش کار بنایی انجام می داد تا هزینه زندگی اش را تأمین کند. در دوران دبیرستان به دلیل اینکه به دبیر ورزش توهین کرده بود از دبیرستان حاج‌تقی آقابزرگ اخراج شد. سپس با کمک برادر جهانگیر زنده‌دل (مدیر باشگاه ابومسلم) در دبیرستان امیرکبیر ثبت نام کرد.

خداداد مادرش را به دلیل عدم توانایی مالی برای درمان سرطان در سال ۶۹ از دست داد. او سه فرزند دارد. خداداد عزیزی فوتبال را به صورت حرفه ای از تیم ابومسلم مشهد آغاز کرد و کمی بعد برای سپری کردن دوران سربازی در سال ۱۳۷۱ به تیم فوتبال فتح تهران پیوست. در سال ۱۳۷۳ که سربازی اش تمام شد به تیم بهمن تهران پیوست.

قد خداداد عزیزی 169 سانتیمتر است. چنانچه می گوید صمیمی ترین دوست او مهدی هاشمی نصب فوتبالیست است که هنوز هم دور همی های زیادی را با او می گذراند.

داستان اشتباه گرفتن خداداد عزیزی با جکی چان

ظاهرا خداداد عزیزی سفری به کره داشته است، ایرانی ها با دیدن او در کره سراغش رفتند و با او عکس یادگاری گرفتند. خارجی ها هم فکر کرده بودند که او جکی چان است و بعد از ایرانی ها سراغش رفتند که با او عکس بگیرند.

ازدواج و همسر خداداد عزیزی

خداداد عزیزی سال ها پیش عاشق دختری شد و با هم ازدواح کرد ولی تا به حال هیچ جا عمس همسرش را به اشتراک نگذاشته است و حتی بسیاری از همکاراش هم نمی دانند همسر خداداد عزیزی کیست. حاصل این ازدواج دو دختر و یک پسر به نام امیرحسین است. تصاویر فرزندان خداداد عزیزی را در زیر می بینید:

بیوگرافی خداداد عزیزیبیوگرافی خداداد عزیزی

بیوگرافی خداداد عزیزیبیوگرافی خداداد عزیزی

آمار بازی های ملی خداداد عزیزی

خداد عزیزی در مجموع 47 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال کشورمان ایران انجام داده است و در دوران شکوه فوتبال ایران یکی از بهترین ها بود. او 11 گل ملی به ثمر رسانده است و در جام جهانی سال 1998خداداد عزیزی با گل سرنوشت سازش ایران را به جام جهانی رساند.

تیم های خداداد عزیزی

  • ابومسلم 1367 تا 1371
  • فتح تهران 1371 تا 1373
  • بهمن 1373 تا 1375
  • پرسپولیس تهران 1375 تا 1376
  • کلن آلمان 1376 تا 1379
  • سن خوزه ارث کوئیکز 1379
  • النصر امارات 1380
  • پاس تهران 1380 تا 1384
  • آدمیرا واکر 1384
  • عقاب 1384 تا 1385
  • راه آهن 1385

همراهان گرامی خبرنامه در صورت تمایل به اطلاع از خبرهای تازه مرتبط با سلبریتی‌ها و افراد مشهور می توانید صفحه اخبار هنرمندان یا تازه چه خبر در خبرنامه را دنبال کنید. ما می کوشیم جدیدترین خبرها را آماده کرده و در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با مطالب تولیدی دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همیشه شنوای ایده های خوب شما هستیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.