بیوگرافی حسین پاکدل (او از دیدن مهدی پاکدل سیر نمی شود)

حسین پاکدل بازیگر، گوینده، مجری، نمایشنامه نویس، تهیه کننده و داستان نویس است که مدتی هم مدیریت شبکه یک سیما را عهده دار بود. در بیوگرافی حسین پاکدل علاوه بر توضیح فعالیت های او در حوزه نویسندگی از فعالیت او در حوزه گویندگی نیز نوشته ایم. بهترین آثار صوتی با صدای حسین پاکدل کتاب‌های صوتی

کد خبر : 501591
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۳۳
بیوگرافی حسین پاکدل (او از دیدن مهدی پاکدل سیر نمی شود)


حسین پاکدل بازیگر، گوینده، مجری، نمایشنامه نویس، تهیه کننده و داستان نویس است که مدتی هم مدیریت شبکه یک سیما را عهده دار بود. در بیوگرافی حسین پاکدل علاوه بر توضیح فعالیت های او در حوزه نویسندگی از فعالیت او در حوزه گویندگی نیز نوشته ایم. بهترین آثار صوتی با صدای حسین پاکدل کتاب‌های صوتی «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی و «ثریا در اغما» اثر اسماعیل فصیح هستند. در ادامه در مورد زندگی حسین پاکدل بیشتر بخوانید.

نام: حسین
نام خانوادگی: پاکدل
سال تولد:  7 دی 1338
محل تولد: اصفهان
تحصیلات: مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی
زمینه فعالیت: نمایش نامه نویس، کارگردان و مجری
همسر: عاطفه رضوی
فرزندان: صبا پاکدل

بیوگرافی حسین پاکدل

حسین پاکدل در هفتم دی ماه سال 1338 در اصفهان به دنیا آمده است. آقای پاکدل فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه شیراز است که موفق شد در سال 1366 مدرک لیسانسش را به دست آورد.

ازدواج و همسر حسین پاکدل و فرزندان

حسین پاکدل ازدواج کرده است. همسر حسین پاکدل عاطفه رضوی است. حسین پاکدل در اواسط دهه 1360 با عاطفه رضوی، بازیگر و چهره پرداز معروف ازدواج کرد. حاصل زندگی مشترک آن ها دختری به اسم صبا پاکدل است که در سال 1367 به دنیا آمده است.

بیوگرافی عاطفه رضوی

عاطفه رضوی متولد 15 اسفند سال 1347 در تهران است. همسر عاطفه رضوی، بازیگر و چهره پرداز ایرانی، حسین پاکدل است. خانم رضوی در سال 1363 در دوره دبیرستان توانست رتبه اول را در اجرای نمایش به دست آورد. پس از آن نیز توسط آموزش و پرورش ناحیه به وزارت ارشاد معرفی شد.
او مدرک دوره های گریم را با شرکت در کلاس های عبدالله اسکندری در سال 1365 به دست آورده است. خانم رضوی از نوجوانی پا به دنیای بازیگری گذاشته است. او یک ازدواج ناموفق نیز با مهرداد شکرآبی داشته است. در حال حاضر خانواده خانم رضوی همه در عرصه هنر فعالیت می کنند.
عاطفه رضوی اولین بار 17 سال داشت که در فیلم آن سوی آتش ساخته کیانوش عیاری در سال 1366 جلوی دوربین رفت. پس از آن یک دوره دو ساله تئاتر را در وزارت ارشاد آموزش دهید.

رابطه حسین پاکدل و مهدی پاکدل

رابطه حسین پاکدل و مهدی پاکدل رابطه ای بسیار صمیمی و نزدیک است. مهدی پاکدل بیست ساله بود که پدرشان را از دست دادند. او پس از آن زمان حسین پاکدل را تنها تکیه گاه و حریم امنش میشناسد که جای پدرش را همیشه پر کرده است.
حسین پاکدل در مصاحبه ای در مورد مهدی پاکدل گفته است: “من فکر نمی کنم که برای مهدی جای برادر بزرگش بوده و هستم یا جایگاه پدر یا رفیق را دارم زیرا مهدی می داند که من در لحظه زندگی می کنم و به همان دقایق اهمیت می دهم. برخی اوقات من به مهدی می گویم کجایی؟ یکجایی همدیگر را ببینیم. سپس وقتی او را دیدم می گویم دیدمت. با این که از دیدین او سیر نمی شوم اما می دانم که کار دارد و همان چند لحظه برای من که از دیدن مهدی سیر نمی شوم، کافی است.”

آغاز زندگی حرفه ای حسین پاکدل

او که به عنوان مجری، تهیه کننده، نمایشنامه نویس و نویسنده شناخته می شود که دوره ای هم مدیر شبکه صدا و سیما بود. این کارگردان و بازیگر ایرانی دو برادر به نام های مهدی پاکدل و مسعود پاکدل دارد که هر دو در زمینه هنر فعالیت دارند. آقای پاکدل پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در بین سال‌های 1366تا 1373 در شبکه یک سینما مدیر بود که بعد از 7 سال فعالیت در این شبکه، در سال 1373 استعفا داد. مدیریت دوره های دهم و یازدهم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز بر عهده او بود.
همچنین حسین پاکدل مدیریت تئاتر شهر را نیز در کارنامه اش دارد. از آثار او می توان به کارگردانی و نویسندگی نمایش های حضرت والا و رقص زمین اشاره کرد.

حسین پاکدل پس از استعفا از بخش مدیریت پخش شبکه یک، در بخش برنامه سازی صدا و سیما مشغول شد. او در سال 1374 تهیه کنندگی و نویسندگی برنامه قصه های شب بر عهده داشت. سپس تهیه کننده برنامه اینجا ایران شد. همچنین او تهیه کننده مجموعه عروسکی صفرآقا در سال 1376 است.

با تمام این ها او اولین بار در سال 1376 پا به دنیای بازیگری گذاشت. اولین فیلمی که او در آن به عنوان بازیگری حضور داشته است، یاس های وحشی ساخته محسن محسنی نسب است. پس از آن نیز در سریال تفنگ سرپر و فیلم مسافر ری در سال 1379 بازی کرد. اما بعد از آن به دلایلی ممنوع الکار شد. در نهایت با 11 سال دوری از تلویزیون و سینما در سال 1390 با فیلم سینمایی برف روی کاج ها به کارگردانی پیمان معادی به سینما برگشت.

حسین پاکدل در عرصه نویسندگی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، حسین پاکدل برعلاوه نوشتن برنامه قصه های شب، فیلم نامه سریال هایی مانند شلیک نهایی ساخته سال 1375، همسایه ها ساخته 1378، سفر سبز ساخته سال 1379 و شبی از شب ها ساخته 1381 را نیز نوشته است. او همچنین در عرصه تئاتر نیز فعالیت زیادی دارد. باید یادآور شویم که او نه تنها در سال 1396 در تئاتر کنکل نقش آفرینی کرد بلکه به عنوان نویسنده و کارگردان در نمایش هایی چون حضرت والا، رقص زمین، سمفونی درد و دکتر نون نیز برعهده داشته است.

همچنین از آثار او در بخش نویسندگی در کنار نمایش نامه ها می توان به عنوان نویسنده نام او را روی کتاب های مختلفی چون دروازه صراط، الیاس و عشقش، آن ها فقط کدهای خود را فراموش کرده اند، براده های فکر، با هر خانه تکانی می میرند حلزون ها و یاغی که در قالب داستان و رمان نوشته شده نیز مشاهده کرد.

همچنین باید از کتاب های صوتی معروفی که حسین پاکدل راوی آن هاست نیز حرف بزنیم. او در سال های اخیر کتاب های صوتی یا شنیداری پرطرفدار زیادی دارد که با صدای حسین پاکدل تولید و عرضه شد. از کتاب های صوتی معروف او می توان به «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی، «چهل عاشقانه‌ی سرگردان» اثر سید علی شجاعی، «ثریا در اغما» نوشته اسماعیل فصیح و «زیر آفتاب هیچ چیز تازه‌ای نیست» نوشته‌ ارنست همینگوی نام برد که بهترین آثار حسین پاکدل به عنوان راوی شناخته می شوند.

بهترین کتاب‌های حسین پاکدل

این مجموعه از بهترین کتاب های صوتی حسین پاکدل است که می توانید آن ها را با صدایش گوش کنید. حسین پاکدل که با صدایش که تجربه گویندگی نیز دارد، توانسته کتاب های فوق العاده جذابی را بخواند تا طرفداران کتاب های صوتی از شنیدنشان لذت ببرند. ما خلاصه ای از کتاب را این زیر نوشته ایم.

  • کتاب پنج حکایت ویلیام شکسپیر
    نویسنده کتاب پنج حکایت ویلیام شکسپیر، علی اصغر حکمت در این کتاب، پنج نمایشنامه‌ی معروف ویلیام شکسپیر را به سبکی جدید بازنویسی کرده است. صدای حسین پاکدل، لذت شنیدن آن را از خواندنش بیشتر کرده است.

فعالیت‌های حسین پاکدل در عرصه هنر

همانطور که در بالا توضیح دادیم، حسین پاکدل به عنوان تهیه کننده، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس، کارنامه ای پربار از فعالیت در عرصه هنر دارد که بیشتر آثار او معروف و پرطرفدار هستند. ما در زیر فهرست کامل از فعالیت های حسین پاکدل در عرصه هنر را گردآوری کرده ایم.

تئاتر

بازی در تئاتر کلنل
نویسندگی و کارگردانی حضرت والا
نویسندگی و کارگردانی رقص زمین
نویسندگی و کارگردانی سمفونی درد
نویسندگی نمایش‌نامه دکتر نون (به کارگردانی هادی مرزبان) برداشتی از رمان نوشته شهرام رحیمیان
نویسندگی نمایش‌نامه پروانه‌های آسیایی (به کارگردانی محمد حاتمی) با نگاهِ آزاد به رمان تنهایی پرهیاهو اثر بهومیل هرابال
کارگردانی نمایش کابوس حضرت اشرف

سینما

هفتاد سی (کارگردان بهرام افشاری)
معجزه پروین (کارگردان محمدرضا ورزی)
پرونده بالاست (کارگردان کیومرث پوراحمد)
دیدن این فیلم جرم است (کارگردان رضا زهتابچیان)
آستیگمات (کارگردان مجیدرضا مصطفوی)
پشت دیوار سکوت (کارگردان مسعود جعفری جوزانی)
خانه کاغذی (کارگردان مهدی صباغ زاده)
خوب بد جلف (کارگردان پیمان قاسم خانی)
لانتوری (کارگردان رضا درمیشیان)
شیفت شب (کارگردان نیکی کریمی)
آزادی مشروط (کارگردان حسین مهکام)
برف روی کاج‌ها (کارگردان پیمان معادی)
مسافر ری (کارگردان داوود میرباقری)
یاس‌های وحشی (کارگردان محسن محسنی‌نسب)

تلویزیون

از سرنوشت
نوار زرد (فصل ۲)
شاهرگ
احضار روح
از یادها رفته
ایراندخت
تفنگ سرپر
همسایه‌ها
یک مرد آبی
نمایش خانگی
مانکن
عقرب عاشق
عالیجناب
قلب یخی ۳
نویسندگی
دکتر حسابی
شلیک نهایی
قصه شب سیما
همسایه‌ها
سفر سبز
شبی از شب‌ها
تهیه‌کنندگی
قصه شب سیم
اینجا ایران است
مجموعه عروسکی صفر آقا

 

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.