بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی + عکس جوانی و عکس های دختر و پسرش

بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی: سال‌هاست از زمان درگذشت آقای جمشید اسماعیل خانی گذشته است، با این حال هنرآفرینی او در نقش های مختلف از یاد هیچ کس نمی‌رود. او یکی از توامندترین بازیگران کشورمان بود که مرگ زودهنگام فرصت هنرنمایی‌های بیشتر را به او نداد. ما در این نوشتار به بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی پرداخته

کد خبر : 498469
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی + عکس جوانی و عکس های دختر و پسرش


بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی: سال‌هاست از زمان درگذشت آقای جمشید اسماعیل خانی گذشته است، با این حال هنرآفرینی او در نقش های مختلف از یاد هیچ کس نمی‌رود. او یکی از توامندترین بازیگران کشورمان بود که مرگ زودهنگام فرصت هنرنمایی‌های بیشتر را به او نداد. ما در این نوشتار به بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی پرداخته ایم. همچنین تصاویری از جوانی و فرزندان او با شما به اشتراک گذاشته ایم. با بخش اخبار هنرمندان خبرنامه همراه باشید!

بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی

بیوگرافی جمشید اسماعیل خانی

نام: جمشید اسماعیل خانی
حیطه فعالیت: تئاتر، سینما، تلویزیون
تاریخ تولد: یکم فروردین ۱۳۲۹ داراب
مرگ: ۱۸ فروردین ۱۳۸۱
محل زندگی: تهران
محل تدفین: قطعه هنرمندان بهشت زهرا
همسر: گوهر خیراندیش

جمشید اسماعیل‌خانی یکم اردیبهشت ۱۳۲۹ در فُرگ_داراب به دنیا آمده است. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد. آغاز کار او در سینما نیز به سال ۱۳۶۸ و بازی در فیلم زیر بام‌های شهر به کارگردانی اصغر هاشمی بر می‌گردد. آقای جمشید اسماعیل‌خانی در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۶۹ و ۱۳۷۸، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد. همسر او گوهر خیراندیش نیز بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است.

آغاز فعالیت حرفه‌ای جمشید اسماعیل خانی

 

آقای جمشید اسماعیل خانی فعالیت خودرا در حیطه هنر از سال ۱۳۴۹ و با بازی در تئاتر شروع کرد. در سال ۱۳۶۴ شروع فعالیت او در تلویزیون بود به این ترتیب که بازی در تله تئاتر عروسک ها به کارگردانی خودش را تجربه کرد. در سال ۱۳۶۸ هم آقای اصغر هاشمی جمشید اسماعیل خانی را برای بازی در فیلم زیر بام های شهر انتخاب کرد و به این ترتیب حضور او در سینما نیز رقم خورد.

جمشید اسماعیل خانی پس از حضور در فیلم زیر بام های شهر، در فیلم بعدی اصغر هاشمی هم بازی کرد و با ایفای نقش در کنار هنرمندانی مثل بیژن امکانیان، اکبر عبدی و مهدی فتحی توانایی خود را در بازیگری بیش از پیش نمایان کرد. آقای اسماعیل خانی در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی و ۳۵ مجموعه تلویزیونی نقش آفرینی کرد.

ازدواج و همسر جمشید اسماعیل خانی

آقای جمشید اسماعیل خانی در سال 1349 با گوهر خیر اندیش بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان پیمان ازدواج بست. زمانی که این دو با هم آشنا شدند، خانم گوهر خیراندیش محصل دوره دبیرستان بود. حاصل ازدواج این دو یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتاست. آقای اسماعیل خانی در شیراز هم با همسرش در زمینه تئاتر فعالیت می‌کرد. تا اینکه گوهر خیراندیش در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شد و به همین دلیل به ایران آمدند.

عکس دختر و پسر جمشید اسماعیل خانی

درگذشت جمشید اسماعیل خانی

آقای جمشید اسماعیل‌خانی، در تاریخ ۱۸ فروردین سال ۱۳۸۱ بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد. پیکر او در ۲۰ فروردین ۱۳۸۱ در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.