بیوگرافی جلیله هیبتان + علت فوت

پیکر جلیله هیبتان هنرمند تئاتر، فردا 26 آبان ساعت 10 و نیم صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود. جلیله هیبتان این هنرمند تئاتر عروسی، روز سه شنبه 23 آبان بر اثر عفونت ریه درگذشته است. از صبح روز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه زمزمه‌هایی در میان جامعه نمایشگران عروسکی و به

کد خبر : 431011
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
بیوگرافی جلیله هیبتان + علت فوت

[ad_1]

پیکر جلیله هیبتان هنرمند تئاتر، فردا 26 آبان ساعت 10 و نیم صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

جلیله هیبتان این هنرمند تئاتر عروسی، روز سه شنبه 23 آبان بر اثر عفونت ریه درگذشته است.

از صبح روز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه زمزمه‌هایی در میان جامعه نمایشگران عروسکی و به ویژه دانش‌آموختگان دانشکده سینما تئاتر شنیده می‌شد که حاوی خبری تلخ بود؛ جامعه تئاتری، جلیله هیبتان، یکی دیگر از فعالان خود را از دست داد.

جلیله هیبتان

برخی از فعالان نمایش عروسکی این خبر را در صفحات مجازی خود منتشر کردند. با این حال به درخواست دوستان نزدیک جلیله هیبتان که نگران حال و روز مادر این هنرمند بودند و با در نظر گرفتن این نکته که این مادر هنوز از درگذشت دختر خود بی‌اطلاع بود، بهتر دیدیم اصول حرفه‌ای را کنار بگذاریم و از انتشار این خبر خودداری کردیم.

هنرمندان تئاتر در دوران کرونا نیز شرایط مشابهی را به هنگام درگذشت آیدین الفت تجربه کرده بودند. در آن مقطع نیز جامعه تئاتری صبر کردند تا شرایط خانواده الفت برای اعلام این خبر به مادرش فراهم شود.

نزدیکان جلیله هیبتان نیز تصمیم داشتند خبر درگذشت او را زمانی به مادرش اطلاع بدهند که شرایط لازم برای اعلام این خبر فراهم شده باشد.

هیبتان روز سه‌شنبه ۲۳ آبان به دلیل عفونت ریه از دنیا رفت.

جلیله هیبتان

او متولد اوایل دهه ۵۰ بود و دانش‌آموخته تئاتر از دانشکده سینما تئاتر بود که به عنوان طراح و سازنده عروسک، بازی دهنده عروسک و طراح لباس و … با پروژه‌های مختلف تئاتر و نمایش عروسکی همکاری داشت.

بیوگرافی جلیله هیبتان

هرچند از بیوگرافی جلیله هیبتان اطلاعات کمی در دست است اما او در اوایل دهه 50 به دنیا آمده است و مدرک تحصیلی خود را از رشته تئاتر دانشکده سینما تئاتر به دست آورده بود. این هنرمند مشهور در بخش‌های طراحی، سازندگی عروسک، بازی دهنده عروسک و طراح لباس و سایر پروژه های مختلف تئاتر کار کرده بود.

کارنامه هنری او پر است از نام هنرمندانی چون امیررضا کوهستانی، محمد عاقبتی، بهروز غریب‌پور، کیومرث مرادی، سجاد افشاریان، مرجان پورغلامحسین، رکسانا مهرافزون، حسین چراغی و … که با آن‌ها همکاری داشته است.

در کارنامه هنری جلیله هیبتان، همکاری با هنرمندانی چون امیررضا کوهستانی، محمد عاقبتی، بهروز غریب‌پور، کیومرث مرادی، سجاد افشاریان، مرجان پورغلامحسین، رکسانا مهرافزون، حسین چراغی و … دیده می‌شود.  

او با اجرای پروژه‌هایی همچون «ایران استرالیا» کار سجاد افشاریان، «در میان ابرها» به کارگردانی امیرضا کوهستانی، «ماهی سیاه کوچولو»، «شب‌های خیمه شب بازی»،«من شاه ریچارد بودم» و «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به کارگردانی محمد عاقبتی، اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به کارگردانی بهروز غریب‌پور، «سمیرغ» کار کیومرث مرادی، «پرواز شماره ۷۴۵» کار مرجان پورغلامحسین، «اصفهان، شهر بچه‌های لهستان» کار رکسانا مهرافزون، «راز کوه مهربان» به کارگردانی حسین چراغی و …  همکاری داشته است.

هیبتان همچنین نمایش‌ «من باید برم خیلی دیرم شده»  را با نمایشنامه‌ای از محمد چرم شیر که برگرفته از رمان «خیابان بوتیک‌های تاریک» نوشته پاتریک مودیانو است، کارگردانی کرده بود که این نمایش سال ۸۹ در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفت. او در دوره دانشجویی نیز نمایش «پری کوچک دریایی» را در جشنواره نمایش عروسکی دانشجویی اجرا کرده بود.

بیوگرافی جلیله هیبتان

در این مراسم هنرمندانی چون حمید پورآذری، هما جدی کار، آرزو عالی، شهرام صیف و دختر جلیله هیبتان جملات کوتاهی درباره او بیان کردند.

حمید پورآذری با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند گفت: باید به همه تسلیت بگویم چون جلیله هیبتان خیلی بی‌دریغ بود و هر زمان که به او نیاز داشتیم، در کنارمان بود.

آرزو عالی، دیگر هنرمند حاضر در برنامه نیز با تسلیت گویی به دلیل درگذشت هیبتان افزود: این بدترین خبری بود که می‌شد شنید. یکی از خلاق‌ترین هنرمندان را از دست دادیم.

همچنین هما جدی کار، رییس انجمن نمایشگران عروسکی و هنرمند پیشکسوت این رشته نیز گفت: جلیله هیبتان با آثارش زنده است.

برتیبا عاقبتی، دختر جوان جلیله هیبتان نیز در سخنان کوتاهی خطاب به مادر خود گفت: من خوشبخت بودم که دختر تو بودم.

شهرام صیف، هنرمند نقاش نیز در جملات کوتاهی درباره هیبتان گفت: ممنون که مفهوم زندگی را به من آموختی.

لیلی رشیدی، حسن معجونی، مهدی قلعه، حمید پور آذری، حسام نورانی، آرزو عالی،  
رویا کاکاخانی، هما جدیکار،  محمد عاقبتی، بنفشه بدیعی، الکا هدایت، آزاده مویدی فرد، مریم معینی، کیوان سر رشته، امیر اثباتی، بهرام بهبهانی، شهرام صیف ( نقاش)، هنگامه سازش، کاملیا نوحی، مهدی چاکری و … از جمله هنرمندانی بودند که برای بدرقه جلیله هیبتان به قطعه هنرمندان بهشت زهرا آمدند.

تاتر جلیله هیبتان

نام آثار هنری جلیله هیبتان

جلیله هیبتان در پروژه‌های زیر اجرا داشته است:

  • “ایران استرالیا” به کارگردانی سجاد افشاریان
  • “در میان ابرها” ساخته امیرضا کوهستانی
  • “ماهی سیاه کوچولو”، “شب‌های خیمه شب بازی”، “من شاه ریچارد بودم” و “تنها خدا حق دارد بیدارم کند” ساخته محمد عاقبتی
  • اپرای عروسکی “رستم و سهراب” ساخته بهروز غریب‌پور
  • “سمیرغ” به کارگردانی کیومرث مرادی
  • “پرواز شماره 745” ساخته مرجان پورغلامحسین
  • “اصفهان، شهر بچه‌های لهستان” به کارگردانی رکسانا مهرافزون
  • “راز کوه مهربان” ساخته حسین چراغی و سایر پروژه های اجرایی او.

این هنرمند به نام، نمایش‌ “من باید برم خیلی دیرم شده” با نمایشنامه‌ای از محمد چرم شیر که برگرفته از رمان “خیابان بوتیک‌های تاریک” نوشته پاتریک مودیانو است، کارگردانی کرده بود که در سال 89 در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه اجرا رفت. جلیله هیبتان در دوره دانشجویی خود نمایش “پری کوچک دریایی” را در جشنواره نمایش عروسکی دانشجویی هم اجرا کرده بود.

ازدواج جلیله هیبتان

هرچند از همسر و فرزندان این هنرمند مشهور اطلاعاتی در دست نیست، اما این هنرمند ازدواج کرده و صاحب فرزند است.

[ad_2]


لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.