بیوگرافی بانیپال شومون، بازیگر آشوری تبار + عکس کودکی و عکس های شخصی

بیوگرافی بانیپال شومون: آقای بانیپال شومون بازیگری است که در کارهای زیادی حضور نداشته اما با همین تعداد اثر سینمایی و سریال که دارد به خوبی توانسته مهارت بازیگری خودش را نشان دهد. ما در این نوشتار به بیوگرافی بانیپال شومون پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید! بیوگرافی بانیپال شومون نام: بانیپالنام فامیل: شومونتاریخ تولد:

کد خبر : 500217
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
بیوگرافی بانیپال شومون، بازیگر آشوری تبار + عکس کودکی و عکس های شخصی


بیوگرافی بانیپال شومون: آقای بانیپال شومون بازیگری است که در کارهای زیادی حضور نداشته اما با همین تعداد اثر سینمایی و سریال که دارد به خوبی توانسته مهارت بازیگری خودش را نشان دهد. ما در این نوشتار به بیوگرافی بانیپال شومون پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید!

بیوگرافی بانیپال شومون

نام: بانیپال
نام فامیل: شومون
تاریخ تولد: 30 آذر 1357
محل تولد: تهران
تحصیلات: مهندسی عمران از دانشگاه اهواز
حیطه فعالیت: بازیگری و صداپیشگی
شغل: بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون
آغاز فعالیت: 1391 تاکنون

بیوگرافی بانیپال شومون

بانیپال شومون ٣ آذر ۱۳۵۷در تهران متولد شده است. او مدرک مهندسی عمران دارد و از مدرسه سینما و تئاتر تهران فارغ‌التحصیل شده است. شومون کارش را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و در کنار هنرپیشگی، در موسیقی نیز فعالیت دارد. او عضو گروه کر ارکستر فیلارمونیک تهران است.

کودکی بانیپال شومون کودکی بانیپال شومون

بانیپال از آشوری تباران کشورمان است. بانیپال شومون مدرک مهندسی عمران دارد. او در سال ۱۳۷۶ در حوزه تئاتر دانشجویی فعالیت می کرد و شاید بتوان گفت همین جا آغاز هنرپیشگی او بوده است. او بعد از دانشگاه وارد کار ساختمان‌سازی شد اما بعدها تصمیم گرفت بازیگری را ادامه دهد و در مؤسسه کارنامه و آموزش‌های بازیگری حضور یافت.

شروع فعالیت حرفه ای بانیپال شومون

آقای بانیپال شومون، فعالیت حرفه‌ای اش را با انیمیشن سینمایی آخرین داستان به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر شروع کرد. او در این انیمیشن، صداپیشگی نقش «روزبه» را به عهده داشت و تجربهٔ حضور در کنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حامد بهداد و لیلا حاتمی را کسب کرد. انیمیشن سینمایی آخرین داستان با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، فریدون و کاوه آهنگر می‌پردازد. بانیپال شومون بعد از صداپیشگی در این انیمیشن، در فصل اول سریال نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی در نقش «رئیس آذر گل‌دره‌ای» ایفای نقفش کرد.

سال ۱۳۹۶ سال پرکاری برای بانیپال شومون بود چرا که او در ۴ فیلم سینمایی خجالت نکش، جاده قدیم ساخته منیژه حکمت، تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی، لس آنجلس-تهران به کارگردانی تینا پاکروان، دو فیلم کوتاه و دو تئاتر تنهایی پرهیاهو به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان و لاسارو به کارگردانی مسعود رایگان بازی کرد. در این سال دو فیلم خجالت نکش و تنگه ابوقریب با بازی او در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شدند.

بیوگرافی بانیپال شومونبیوگرافی بانیپال شومون

بانیپال شومون  برای بازی در نمایش خانه وا ده در دوازدهمین جشن بازیگر (سال ۱۳۹۳) لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر را از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت کرد. از تئاترهایی که او به عنوان بازیگر در آن‌ها ایفای نقش داشته‌است می‌توان به دخترک شب طولانی، شعبده و طلسم، حریم ولایت، مسخ و سوءتفاهم، شماره ۹۱۹۱۳، کسی در خانه نیست، ایرلند نباید جای بدی هم باشه و بیضایی به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات اشاره کرد.

بانیپال شومون عضو ارکستر کُر فیلارمونیک ایران و عضو ارکستر فیلارمونیک آشوریان تهران به رهبری اِمیل مٓلِک است. او همچنین در سال ۱۲۹۱در اُپرای مانا و مانی اثر حسین دهلوی به رهبری علی‌رضا شفقی‌نژاد و کارگردانی محمد عاقبتی در تالار وحدت اجرا داشته‌ است. شومون نامزد کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۸ شد.

همسر بانیپال شومون

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد همسر یا ازدواج آقای بانیپال شومون در اختیار نیست و احتمال می رود که ایشان مجرد باشند.

دین بانیپال شومون

دین بانیپال شومون آشوری و ایشالا پیرو دین مسیحیت است. جالب است بدانید که معنای اسم او (بانی پال) بزرگ ترین پادشاه آشور است.

همراهان گرامی خبرنامه در صورت تمایل به اطلاع از خبرهای تازه مرتبط با سلبریتی‌ها و افراد مشهور می توانید صفحه اخبار هنرمندان یا تازه چه خبر در خبرنامه را دنبال کنید. ما می کوشیم جدیدترین خبرها را آماده کرده و در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با مطالب تولیدی دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همیشه شنوای ایده های خوب شما هستیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.