بیوگرافی ابوالفضل پورعرب + عکس

ابوالفضل پورعرب در 1 تیر 1340 در محله شاه عبدالعظیم تهران در یک خانواده 5 نفری به دنیا آمده است. ابوالفضل پورعرب فرزند آخر است و یک برادر و خواهر بزرگتر از خودش دارد. خواهر او معلم بود که فوت کرده است. پدرش آریا پورعرب از کارمندان آموزش و پرورش بود که بعد از انتقالیش

کد خبر : 460108
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۰۳
بیوگرافی ابوالفضل پورعرب + عکس


ابوالفضل پورعرب در 1 تیر 1340 در محله شاه عبدالعظیم تهران در یک خانواده 5 نفری به دنیا آمده است. ابوالفضل پورعرب فرزند آخر است و یک برادر و خواهر بزرگتر از خودش دارد. خواهر او معلم بود که فوت کرده است.

پدرش آریا پورعرب از کارمندان آموزش و پرورش بود که بعد از انتقالیش همه خانواده به همراه ابوالفضل پورعرب مدتی در بندر بوشهر و سنندج نیز زندگی کرده اند.

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

آقای پورعرب لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر دارد. سه بار ازدواج کرده و توانسته بیماری سرطان را شکست دهد.

علاقه شدید به سینما

او اولین بار در چهار سالگی فیلم هندی سنگام را تماشا کرد اما با دیدن فیلم سلطان قلبها در دوران اول دبستان عاشق سینما و بازیگری شد. پدرش هیچ علاقه ای به سینما نداشت، اما او را برای شرکت در کلاس های موسیقی تشویق می‌کرد.

موسیقی تا تئاتر

آقای پورعرب با تشویق پدر وارد کلاس ویولن و پیانو شد، اما کنار موسیقی در دوران دبیرستان تئاتر نیز کار می‌کرد تا این که توانست به گروه کارگردانی یک نمایش بپیوندد.

با این حال ابوالفضل پورعرب در سال 1369 وقتی تنها 19 سال داشت، اولین کار حرفه‌ای خود را به نام ماموریت حساس در سالن چهارسوی تئاتر شهر اجرا کرد و بعد در سال 1360 به عنوان کارمند تلویزیون مشغول به کار شد.

از دستیاری تا بازیگری

از دستیاری تا بازیگری

بر اساس کارنامه حرفه‌ای آقای پورعرب او تا سال 1364 در صدا و سیما دستیار کارگردان بود و بعد به طور کامل مشغول کار در تئاتر شد تا در نهایت یک روز  بهروز افخمی به تئاتر آمد و او برای بازی در فیلم عروس انتخاب کرد. همین امر باعث شد تا او در سال 1369 و در سن 29 سالگی با یک قرارداد 30 هزار تومانی جلوی دوربین حاضر شود.

اوج شهرت ابوالفضل پورعرب و دریافت سیمرغ

آقای پورعرب با بازی در کنار نیکی کریمی در فیلم «عروس» به اوج شهرت دست یافت. اما او در سال 1375 با نقش آفرینی در فیلم مردی شبیه باران جایزه سیمرغ بهترین بازیگر فجر را به دست آورد.

ازدواج سوم

انا نعمتی همسر سابق ابوالفضل پورعرب

با این حال او برای سوم در سال 1379 و در سن 39 سالگی با آنا نعمتی 23 ساله ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دختری به اسم رایکاست. آقای پورعرب که مخالف بازیگری همسرش بود تنها در فیلم مسافر ساخته سال 1379 کنار او بازی کرد و بعد از هم جدا شدند.

شکست سرطان

ابوالفضل پورعرب در 30 دی 1389 در سن 49 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت شیمی درمان قرار گرفت. او سپس بعد از 5 سال و انجام 3 عمل جراحی توانست بر این بیماری غلبه کند و سلامتیش را به دست آورد.

جوایز

  • او برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ برای بازی در فیلم «عروس» شد.
  • همچنین آقای پورعرب برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «مردی شبیه باران» شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.