بیش از 22 میلیون دلار از می 2022 گم شده است

[ad_1] بیشتر کلاهبرداری ها به “گروه گسترده تر” هکرها مرتبط هستند طبق گزارش اخیر یک شرکت امنیتی Web3 TRM Labs، جامعه NFT طعمه هکرها شده است و از ماه می بیش از 22 میلیون دلار در این فرآیند از دست داده است. Chainabuse، یک پلت فرم گزارش کلاهبرداری که توسط TRM اداره می شود، بیش

کد خبر : 234384
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
بیش از 22 میلیون دلار از می 2022 گم شده است

[ad_1]

بیشتر کلاهبرداری ها به “گروه گسترده تر” هکرها مرتبط هستند

طبق گزارش اخیر یک شرکت امنیتی Web3 TRM Labs، جامعه NFT طعمه هکرها شده است و از ماه می بیش از 22 میلیون دلار در این فرآیند از دست داده است.

Chainabuse، یک پلت فرم گزارش کلاهبرداری که توسط TRM اداره می شود، بیش از 100 گزارش کلاهبرداری را در دو ماه گذشته ثبت کرده است. در این گزارش آمده است که برخی از پروژه های قابل توجه مانند BAYC دو بار هک شده اند.

تجزیه و تحلیل TRM اشاره کرد که هکرها از مهندسی اجتماعی پیچیده مانند فیشینگ و حساب‌های جعلی که ادعا می‌کردند یک مدیر هستند برای کلاهبرداری از کاربران Discord استفاده می‌کردند.

آنها همچنین از «آرایه‌ای از تاکتیک‌ها» مانند ربات‌ها استفاده کرده بودند که به مدیران اجازه می‌دهد بدون اطلاع کاربر به طور خودکار پیام‌هایی را برای جامعه ارسال کنند. انتشار خاطرنشان کرد،

هکرها عمداً کاربرانی را که قبلاً دارندگان NFT‌های ارزشمند بودند، هدف قرار دادند، «BAYC، MAYC و Otherside EXCLUSIVE Giveaway» را تبلیغ کردند و یک پیوند جعلی ارائه کردند که کاربران را وادار به ارسال هزینه برش در ETH.0 کرد.»

پس از به دست آوردن کنترل کیف پول قربانیان، NFT ها از هر حساب در معرض خطر به یک کیف پول منفرد متصل به پیوند فیشینگ منتقل شدند.

این بررسی نشان داد که حرکات هکرها از NFT های سرقت شده به یک شبکه “گسترده تر” مرتبط است. با این حال، تعداد گروه های درگیر ناشناخته است.

Yuga Labs، شرکتی که تا به امروز به خاطر ایجاد بزرگترین و سودآورترین پروژه NFT جهان، Bored Ape Yacht Club (BAYC) شناخته شده است، به کاربران خود هشدار داد که مراقب حملات مخرب باشند.

NFT ها بستری برای هکرها هستند

با افزایش مداوم تعداد کاربران NFT، فیشرها، هکرها و سایر مجرمان سایبری نیز این بازار را هدف قرار داده اند و امنیت جامعه NFT را بیشتر تهدید می کنند.

به عنوان مثال، پروژه ای به نام MoonManNFT نزدیک به 400 NFT را تحت نام نعناع رایگان به سرقت برد.

کارشناسان چند راه برای جلوگیری از قربانی شدن در کلاهبرداری های NFT پیشنهاد کرده اند. دلیل اصلی هک NFT به دلیل بازدید کاربران از وب سایت های غیر رسمی است. مهم است که کاربران برنامه یا کیف پول Web3 را از وب سایت رسمی دانلود کنند.

راه دیگر برای ایمن سازی ارزهای دیجیتال یا کلکسیونی، بررسی نام دامنه است. یکی از تاکتیک‌های هکرها ایجاد سایت‌هایی است که نام دامنه‌شان شبیه به سایت اصلی است.

کارشناسان خاطرنشان کردند که بهتر است اعتبار ورود به سیستم و کلیدهای خصوصی را با افرادی که ادعا می کنند متعلق به شرکت یا مدیر هستند به اشتراک نگذارید.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.