بیش از ۶ میلیون نسخه الکترونیک در زنجان صادر شد

هوشمند نیوز؛ گروه استان‌ها _ سعید کرمی زنجانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با تعامل و همکاری خوب سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد در حال اجراست. وی اظهار داشت: طی سال گذشته نیز بیش از ۲ میلیون نسخه الکترونیک در

کد خبر : 503741
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
بیش از ۶ میلیون نسخه الکترونیک در زنجان صادر شد



هوشمند نیوز؛ گروه استان‌ها _ سعید کرمی زنجانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با تعامل و همکاری خوب سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته نیز بیش از ۲ میلیون نسخه الکترونیک در راستای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این استان صادر شد.

مدیرکل بیمه سلامت زنجان با بیان اینکه یکی از اجزای پرونده سلامت الکترونیک تحقق طرح نسخه نویسی الکترونیک است، یادآور شد: هم اکنون ۹۸ درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

این مسوول یادآور شد: در مواقع قطعی سامانه ها یا اینترنت حدود یک درصد نسخ به صورت کاغذی صادر می شود.

وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک یکی از طرح های موفق و بزرگ و در حال اجرای سازمان بیمه سلامت است، گفت: این موضوع به ایجاد بستر های مختلف منجر شده است که نتایج آن اجرای صحیح راهنماهای بالینی و پروتکل‌های درمانی، اجرا و پیگیری رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد، امکان رصد خدمات دریافت شده برای بیمه شدگان و ارزیابی کیفیت خدمات ارایه شده به آنها را امکان پذیر کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: همچنین اجرای این طرح ابزاری برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل فرآیند رسیدگی به اسناد، نظارت و نظام پرداخت، صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت منابع و بررسی و تکمیل قواعد بیمه‌ای به صورت برخط در بخش سرپایی است.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعمال تعرفه‌های جدید در سامانه نسخه الکترونیک، به روز رسانی قواعد رسیدگی آنلاین از نظر داروهای مشمول ارز ترجیحی، بسته‌های خدمتی صندوق خاص و صعب العلاج، پوشش خدمات توانبخشی ستاره‌دار توانخواهان و دیگر قوانین مربوط به پوشش خدمات سرپایی در سامانه اعمال شده است.

کرمی زنجانی افزود: همچنین پوشش سهم صندوق خاص و صعب‌العلاج برای نسخ دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از مهر ۱۴۰۲ درحال اجراست.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر ایجاد امکان ثبت نسخه الکترونیک برای کلیه افراد دارای بیمه پایه (از طریق استعلام از مسیر پایگاه برخط) بدون محاسبه سهم سازمان، ایجاد امکان تبادل الکترونیک با سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی جهت محاسبه برخط سهم بیمه تکمیلی، اجرا و گسترش فرآیند مدیریت نشان در راستای پیاده‌سازی راهنماهای بالینی و سایر تکالیف سازمانی نیز وجود دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: استقرار ارجاع الکترونیک در بستر سامانه نسخه الکترونیک برای تمامی بیمه شدگان، تبادل الکترونیک اسناد بستری بیمه شدگان بیمه سلامت و تامین اجتماعی برای محاسبه و پرداخت سهم صعب‌العلاج و تبادل الکترونیک اسناد پیوند اعضا و کاشت حلزون برای محاسبه و پرداخت از محل صندوق صعب العلاج برای تمامی افراد دارای بیمه پایه از نتایج دیگر استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.