بیش از نیمی از جمعیت جهان ریزمغذی‌های ضروری را دریافت نمی‌کنند

نتایج یک مطالعه جدید که در نشریه «سلامت جهانی لنست» (Lancet Global Health) منتشر شده است، نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت جهان ریزمغذی‌های ضروری از جمله کلسیم، آهن و ویتامین‌های ث و ای را دریافت نمی‌کنند. به گزارش هوشمند نیوز، «تای بیل»، متخصص فنی ارشد در «اتحاد جهانی برای بهبود تغذیه» (Global Alliance for Improved

کد خبر : 490845
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
بیش از نیمی از جمعیت جهان ریزمغذی‌های ضروری را دریافت نمی‌کنند



نتایج یک مطالعه جدید که در نشریه «سلامت جهانی لنست» (Lancet Global Health) منتشر شده است، نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت جهان ریزمغذی‌های ضروری از جمله کلسیم، آهن و ویتامین‌های ث و ای را دریافت نمی‌کنند.

به گزارش هوشمند نیوز، «تای بیل»، متخصص فنی ارشد در «اتحاد جهانی برای بهبود تغذیه» (Global Alliance for Improved Nutrition) که این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید: این نتایج هشداردهنده است.

او تاکید می‌کند مصرف ریزمغذی‌ها در تمام مناطق جهان و با هر سطح درآمد بسیار کمتر از آن‌ است که پیش از این تصور می‌شد. به گفته او، این کمبود پیامدهای مخاطره‌آمیزی برای سلامت دارد و قابلیت‌های انسان را محدود می‌کند.

متخصصان برای برآورد مصرف جهانی ۱۵ نوع ریزمغذی کلیدی از داده‌های غذایی استفاده کردند. ریزمغذی‌های کلیدی عبارتند از کلسیم، ید، آهن، ریبوفلاوین، فولات، روی، منیزیم، سلنیوم، تیامین، نیاسین و ویتامین‌های ث، ب۱۲، ب۶، آ و ای.

طبق یافته‌های آنها ۶۸ درصد جمعیت جهان به اندازه کافی ید دریافت نمی‌کنند. ید در غذاهای دریایی، تخم‌مرغ و شیر وجود دارد و بدن برای ساختن هورمون تیروئید به آن نیاز دارد. همچنین در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی کلسیم بسیار کم مصرف می‌شود. بیش از نیمی از جمعیت جهان نیز به اندازه کافی ریبوفلاوین، فولات و ویتامین‌های ث و ب۶ دریافت نمی‌کنند. طبق نتایج، نیاسین تقریبا به میزان کافی مصرف می‌شد و تنها ۲۲ درصد جمعیت جهان نیاسین کمی دریافت می‌کردند و پس از آن تیامین با ۳۰ درصد و سلنیوم با ۳۷ درصد قرار داشتند.

به گزارش ایندیپندنت، طبق این نتایج، زنان در مقایسه با مردان، ید، ویتامین ب۱۲، آهن و سلنیوم کمتری دریافت می‌کنند، در حالی که مردان، کلسیم، نیاسین، تیامین، روی، منیزیم و ویتامین‌های ث، آ و ب۶ کافی دریافت نمی‌کنند.

«کریس فری»، یکی از نویسندگان این پژوهش می‌گوید این مطالعه گامی بزرگ و رو به جلو است و برای اولین بار کمبود مصرف ریزمغذی‌ها را در ۳۴ گروه سنی و تقریبا در همه کشورها تخمین می‌زند و همچنین روش‌ها و نتایج را به‌ راحتی در دسترس پزشکان و متخصصان قرار می‌دهد. کمبود ریزمغذی‌ها خستگی، درد استخوان، ریزش مو و ضعف را به دنبال دارد. اگر چنین علائمی مشاهده کردید درباره رژیم غذایی و مصرف مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.