بیست و پنج سال از مرگ پاریس می گذرد، پرنسس دایانا هنوز اسیر است

[ad_1] دیانا در 31 اوت 1997 هنگامی که لیموزین حامل او و معشوقش دودی الفاید در تونل Pont de L’Alma در پاریس در حالی که با سرعت از تعقیب عکاسان پاپاراتزی سوار بر موتور دور می شد، تصادف کرد، کشته شد. مرگ او سلطنت را در بحران فرو برد که پس از فروپاشی شدید ازدواج

کد خبر : 245927
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
بیست و پنج سال از مرگ پاریس می گذرد، پرنسس دایانا هنوز اسیر است

[ad_1]

دیانا در 31 اوت 1997 هنگامی که لیموزین حامل او و معشوقش دودی الفاید در تونل Pont de L’Alma در پاریس در حالی که با سرعت از تعقیب عکاسان پاپاراتزی سوار بر موتور دور می شد، تصادف کرد، کشته شد.

مرگ او سلطنت را در بحران فرو برد که پس از فروپاشی شدید ازدواج او با وارث شاهزاده چارلز به همراه افشاگری های آن در مورد خصومت، زنا و بدبختی که در نقش سلطنتی خود احساس کرده بود، رخ داد.

همانطور که تونی بلر، نخست وزیر وقت بریتانیا، دیانا را که یکی از شناخته شده ترین و عکاس ترین زن جهان بود، توصیف کرد، میلیون ها نفر در سراسر جهان برای “شاهزاده خانم مردم” عزادار شدند.

بیست و پنج سال بعد، جذابیت او نشانه کمی از تزلزل را نشان می دهد.

فیلمی «اسپنسر» در مورد پایان آشفته ازدواج چارلز و دایانا ساخته شده است. «پرنسس»، مستندی از کارگردان نامزد اسکار، اد پرکینز. در حالی که درام موفق نتفلیکس “تاج” در سریال اخیر خود بر روی دایانا متمرکز شده است.

کتاب‌ها، مقالات روزنامه‌های بی‌شماری، برنامه‌های تلویزیونی متعدد، سرزنش‌ها بر سر مصاحبه جنجالی او در سال 1995 با بی‌بی‌سی، و حتی «دیانا، موزیکال»، برنامه‌ای که مدت‌هاست و کوتاه مدت در برادوی بود، وجود داشت.

اندرو مورتون نویسنده که در سال 1992 بیوگرافی او برای اولین بار اختلافات عمیق در ازدواجش و با او را آشکار کرد، گفت: “دیانا هنوز هم تاثیر دارد، هنوز مستندهایی درباره او ساخته می شود، داستان هایی درباره او نوشته می شود، مردم هنوز مجذوب این زن هستند.” مخفیانه همکاری کرد

مورتون به رویترز گفت: «او فقط یک کاریزمای داشت، جذابیتی داشت که فراتر از نام سلطنتی او بود – این یک انسان خارق‌العاده بود.

همه جا حاضر

برای خود خانواده سلطنتی، دایانا هنوز در همه جا حاضر است، به ویژه برای دو پسرش، شاهزاده ویلیام، 40، و هری، 37، که از ضربه روحی ناشی از مرگ او و تأثیر آن بر سلامت روانی آنها برای سال‌ها پس از آن صحبت کرده‌اند.

آنها فقط 15 و 12 ساله بودند که به آرامی از پشت تابوت مادرشان گذشتند، از کنار انبوهی از عزاداران، در خیابان های لندن برای تشییع جنازه او گذشتند.

ویلیام وقتی سال گذشته مجسمه ای را به افتخار او در کاخ کنزینگتون در مرکز لندن، خانه سابقش، رونمایی کردند، ویلیام گفت: “هر روز آرزو می کنیم که او هنوز با ما بود.”

شاهزاده هری در ماه آوریل در یک مصاحبه تلویزیونی در ایالات متحده گفت: “من حضور او را تقریباً در هر کاری که اکنون انجام می دهم احساس می کنم.”

شاهزاده چارلز به آرامی از سایه مرگ همسر سابقش خارج شد و اکنون به مدت 17 سال با کامیلا، زنی که دایانا مسئول شکست رابطه آنها می دانست، ازدواج کرده است. اما، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این موضوع در برخی از افراد باقی مانده است.

مورتون گفت: “من فکر می کنم نسلی از مردم هنوز در اطراف هستند که احساس می کنند او (کامیلا) مقصر فروپاشی ازدواج افسانه ای بود.”

شیفتگی ماندگار فقط به زندگی او نیست، بلکه نحوه مرگ او نیز هست.

یک تحقیق طولانی که در سال 2008 به پایان رسید، دایانا و الفاید به طور غیرقانونی بر اثر سهل انگاری راننده راننده هنری پل و عکاسان پاپاراتزی که به دنبال لیموزین خود بودند کشته شدند.

پدر الفاید، محمد، ادعا کرده بود که قتل توسط سرویس مخفی بریتانیا به دستور شاهزاده فیلیپ، همسر فقید ملکه الیزابت انجام شده است.

تحقیقات پلیسی که به بررسی اینکه آیا او ممکن است به قتل رسیده باشد یا خیر، تعداد زیادی از تئوری های توطئه را رد کرد و مشخص کرد که پل مست بوده و با سرعت زیادی رانندگی می کرده است.

اما، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه او قربانی یک توطئه ترور بوده است، همچنان پابرجاست و یکی از محافظان سابق دیانا این هفته با بیان اینکه افسران امنیتی بریتانیا ممکن است ناخواسته باعث سقوط هواپیما شده باشند، خبرساز شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.