بیت کوین یک نام تجاری است که بدان معناست
همانطور که مارک اپل از نظر فناوری ، مک دونالد برای همبرگر ، نایک برای کفش های کتانی و کوکا از کولا استفاده می کند ، نام تجاری بیت کوین نیز برای ارزهای رمزنگاری شده است. “وای … تلفن را نگه دار!” تو بگو. “بیت کوین یک نام تجاری نیست. این یک ارز است. ارزها
همانطور که مارک اپل از نظر فناوری ، مک دونالد برای همبرگر ، نایک برای کفش های کتانی و کوکا از کولا استفاده می کند ، نام تجاری بیت کوین نیز برای ارزهای رمزنگاری شده است.
“وای … تلفن را نگه دار!” تو بگو. “بیت کوین یک نام تجاری نیست. این یک ارز است. ارزها مارک نیستند! ”
خوب ، این یک روش سنتی برای نگاه کردن به آن است. و بیت کوین هر چیزی جز سنتی نیست.
اینطور فکر کنید: بلاک چین یک فناوری است. سکه یک دارایی در بلاک چین است. بیت کوین برندی است که پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را به بلاک چین ارائه می دهد.
به طور واضح ، بیت کوین یک نام تجاری معمولی نیست. این چیزی است که من آن را نام تجاری ایجاد شده توسط کاربر (UGB) می نامم. از آنجا که بیت کوین فاقد یک صاحب نام تجاری متمرکز یا مدیر ارشد بازاریابی است ، توسط اکوسیستم بزرگی از اعضای بنیاد ، فناوران ، سرمایه گذاران ، معدنچیان ، مفسران ، رهبران فکری ، مبتکران ، روزنامه نگاران و غیره شکل می گیرد. با این وجود ، به عنوان یک UGB ، اثر تجمعی آن است دارایی های نام تجاری برای چیزی ایستادن
هنوز شک دارید؟ این را در نظر بگیرید:
- بیت کوین داستانی حول جنبشی برای اصلاح اشتباهات مالی متمرکز دارد. و دارای بنیانگذار است که سفر قهرمانی را برای حل آن آغاز کرده است (بیشتر در مورد آن در یک لحظه).
- دارای ویژگی های مارک فرقه ای است. به هر حال ، آخرین باری که دیدید شخصی پیراهنی با علامت دلار یا یورو بر تن داشت کی بود؟ یا ببینید که 12000 نفر به شهری مانند میامی فرود می آیند تا روزهای خود را صرف انجام هیچ کاری جز صحبت در مورد تکامل و آینده یک ارز نکنند.
- هویت دارد. شمایل نگاری “₿” امروزه به اندازه یک ایموجی شست بالا در همه جا وجود دارد.
- مترادف با مقوله است. افراد عطسه کلنکس می کنند ، نه “بافت صورت”. در دهه های گذشته ما صفحات “زیراکسد” را برای ایجاد کپی تهیه می کردیم. از یک فرد خارجی بخواهید یک ارز رمزنگاری شده را نام ببرد و او می گوید: “بیت کوین”.
- این یک موقعیت برتر در بازار دارد. بازیگر اول و غالب بودن مزایای رقابتی قابل توجهی را به ارمغان می آورد-که مهمترین آنها آگاهی بالا و وفاداری به نام تجاری نیست ، که منجر به اثرات قدرتمند شبکه می شود.
- این یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دارد. به طور خاص ، عرضه محدود سکه ، که در نتیجه باعث ایجاد جذابیت در برابر تورم می شود در حالی که شکل جدیدی از دارایی ایجاد می کند.
علاوه بر این ، چیزی که نام تجاری بیت کوین را بسیار جذاب می کند ، برخی دیگر از عوامل کاهش دهنده و خشک هستند:
- موسس آن نام مستعار دارد و سالها پیش بدون ردیابی ناپدید شد. من استدلال می کنم که راز ساتوشی ناکاموتو فقط به روایت و عرفان سوخت می افزاید. همانطور که ما در تبلیغات دوست داریم بگوییم: وقتی مردم در مورد نام تجاری ما صحبت می کنند ، این یک چیز بسیار خوب است.
- در هر روز می توانید یک متخصص به اصطلاح پیش بینی کنید که قیمت بیت کوین تا پایان سال به 300000 دلار می رسد و روز دیگر نیز با پیش بینی کاهش قیمت زیر 20000 دلار. جدای از علاقه آشکار آن به سرمایه گذاران ، بحث های جاری مانند این تنها آتش مشارکت برند را از طرف حرفه ای ها و مبتدیان به طور یکسان شعله ور می کند. چنین دیدگاه های متفاوتی باعث می شود مردم صحبت کنند و – شما تمرین را می دانید – وقتی مردم در مورد مارک ما صحبت می کنند ، این یک چیز بسیار خوب است.
خوب ، بنابراین شما در کشتی هستید: بیت کوین یک نام تجاری است. یک برند تولید شده توسط کاربر. س Nextال بعدی که ممکن است بپرسید این است: پس چه؟ اینها را در نظر بگیرید:
قرارداد – یک نام تجاری عالی ، در پایان روز ، یک قول (یک “قرارداد”) است که مجموع آنچه که آن را نشان می دهد و نحوه رفتار آن اطمینان و آرامش را ایجاد می کند که اگر به آن ایمان داشته باشید (توسط خرید ، سرمایه گذاری ، حمایت و غیره) ، پاداش خواهید گرفت. به دلایلی که در بالا ذکر شد ، بیت کوین در موقعیتی قابل رشک قرار دارد ، به ویژه در مورد جذب سرمایه گذاران نهادی و کمیته های تخصیص آنها که پس از خرید کامل ، نقطه عطف واقعی در رقابت برای پذیرش بیت کوین را نشان می دهند. برای پیشبرد این امر ، به عنوان یک UGB ، بر بیشتر مومنان جامعه این وظیفه است که نه تنها با یکدیگر صحبت نکنند (همانطور که مستعد هستند) بلکه با توده ها به شیوه هایی که آن وعده را روشن خواهد کرد آنهابه
جامعه – یک نام تجاری عالی اشتیاق فعال ترین کاربران خود را تغذیه می کند. در واقع اشتیاق سوختی است که آتش هر مارکی را شعله ور می کند. بنابراین در حالی که بیت کوین ، به عنوان یک UGB ، ممکن است یک مدیر بازاریابی اصلی نداشته باشد ، دارای ارتشی از افسران بازاریابی عملا (بسیاری از آنها این مجله را می خوانند) دارد. در مجموع ، آنها بر این باورند که بیت کوین و فناوری زیربنایی آن یک نیروی واقعی برای دموکراتیزه کردن امور مالی است و مجامع زیادی برای به اشتراک گذاشتن این دیدگاه دارند. برای آنها ، مهم است که کلمه را منتشر کنند: هدف اصلی بیت کوین درآمدزایی نیست ، ایجاد تغییر است. و مانند هر حرکتی ، لاستیک زمانی با جاده برخورد می کند که داستان آن را می توان با اصطلاحات آرام و ساده با استفاده از قیاس هایی که همه می فهمند ، بیان کرد.
Coattails در مقابل The Contrarian – بنیانگذاران پروژه ، بنیادها و سازمانهای مستقل غیر متمرکز در هر اندازه و شکل باید تصمیمی بگیرند: صرف نظر از رابطه فنی یا عملکردی آنها ، آیا سوار بیت کوین می شوند یا آن را به عنوان یک محصول خوب اما معیوب که برای اختلال آماده است ، کنار می گذارند؟ مطمئناً از موردی به مورد دیگر متفاوت خواهد بود ، اما باید به افراد متقابل هشدار داد: مارک هایی با جامعه ، قرارداد ، اشتیاق و هدفی که بیت کوین دارد وحشتناک هستند. در حالی که گروه کوچکی از شورشیان ممکن است از فکر سقوط پادشاه خوشحال شوند ، اما اکثر تلاش های این مخالفان به طور کامل توسط جامعه بیت کوین رد می شود ، همانطور که توسط هارد فورک های قبلی ثابت شده است.
حکمت متعارف – معمولاً انتظار می رود مارک های غالب به شیوه های معمولی عمل کنند. در واقع ، می توان استدلال کرد ، این قید و بندهای دسته های قراردادی است که آنها را در جعبه قرار می دهد و به چالشگران اجازه می دهد تا موقعیت خود را از بین ببرند یا سبقت بگیرند. بنابراین آیا بیت کوین یک بازیگر معمولی در یک گروه غیر متعارف است؟ به ندرت. رفتارهای متعارف با گذشت زمان و احساس تسلط ایجاد می شود که یک خندق نفوذ ناپذیر تلقی می شود. این منجر به حالت دفاعی و ریسک گریز و رکود احتمالی می شود. اما بیت کوین هنوز در مراحل اولیه خود است و در مرکز سونامی نوآوری قرار دارد. به جامعه UGB که مرزها را زیر پا گذاشته و وضعیت موجود را به چالش می کشد ، می گویم: “ادامه دهید!”
به طور خلاصه: برای برخی ، تصور بازاریابی متمرکز و سنتی در فضای بیت کوین برخلاف آن دسته است. مانند هر تغییر اساسی در قراردادها و هنجارها ، این قابل درک است. اما ، حتی به عنوان یک نام تجاری تولید شده توسط کاربر ، بازاریابی بیت کوین به طور حتم از راه هایی تأثیرگذار است که مطمئناً در طول زمان تکامل می یابد. همانطور که رجیس مک کنا ، کهنه کار تبلیغات ، می گوید: “بازاریابی همه چیز است و همه چیز بازاریابی است.”
امروزه ، در حالی که معیارهایی مانند مشترکان Reddit ، نظرات اجتماعی در ساعت ، دنبال کنندگان توییتر ، ترافیک وب سایت و اندازه جامعه در بحث سلامت برند غالب هستند (و توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر هستند) ، مطمئناً معیارهای دیگری نیز وجود خواهد داشت که شاید تأثیرگذارتر باشند. نقش ها ، شاخ ها و انگیزه های صداهای کلیدی – غیر متمرکز و متمرکز – در اکوسیستم تکامل می یابد.
با این وجود ، می توانید مطمئن باشید که بیت کوین در خط مقدم این تکامل خواهد بود. زیرا اگر شبیه یک نام تجاری باشد ، مانند یک مارک عمل کند و مانند یک مارک عمل کند ، پس یک برند است. این UGB به سادگی به این معناست که شما نمی توانید انتظار داشته باشید همان قواعدی که در 25 سال گذشته بر مارک و بازاریابی حاکم بوده است ، اعمال شود.
این پست مهمان ریچ فلدمن است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً منعکس کننده نظرات BTC Inc یا مجله بیت کوینبه
به
لینک منبع : هوشمند نیوز
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :ایده ها ، بازار یابی ، فرهنگ
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰