بیت کوین در برابر سیگنال های فضیلت مقاومت می کند – مجله بیت کوین
این یک سرمقاله نظری توسط جیمی سانگ، توسعه دهنده، مدرس و کارآفرین و برنامه نویس بیت کوین با بیش از 20 سال تجربه است. جهان اخلاقی ما مورد تهاجم فیات قرار گرفته است. بسیاری از آنها پرچم های اوکراین را نمایش می دهند، ماسک می پوشند و از ضمایر ترجیحی استفاده می کنند. حتی یک
این یک سرمقاله نظری توسط جیمی سانگ، توسعه دهنده، مدرس و کارآفرین و برنامه نویس بیت کوین با بیش از 20 سال تجربه است.
جهان اخلاقی ما مورد تهاجم فیات قرار گرفته است.
بسیاری از آنها پرچم های اوکراین را نمایش می دهند، ماسک می پوشند و از ضمایر ترجیحی استفاده می کنند. حتی یک نفر از پنج سال پیش در مورد این رفتارها گیج می شود. دلیلش هم واضح است، اینها همه قوانین اخلاقی است که اخیراً بر ما تحمیل شده است و شهودی و ذاتی نیست. ما مجبور شدیم این رفتارها را به خاطر گفته های مسئولان یاد بگیریم. آنها چیزی هستند که من آن را «اخلاق فیات» می نامم.
اخلاق فیات مجموعه ای از ارزش هاست که از نخبگان به ما تحمیل شده است. هر سال موارد جدید وجود دارد و می توانند به سرعت تغییر کنند. آنچه را که همین چند سال پیش رفتار اخلاقی تلقی می شد، اکنون می توان زشت و توهین آمیز دانست و بالعکس. قوانین بیشتر از سیاست پولی اتریوم تغییر می کنند.
همه ما به طور غریزی می دانیم که به سمت مجموعه خاصی از ارزش ها سوق داده می شویم. یک ترس ناخوشایند در مورد دستور کار در جریان است و بدبینی درونی ما را آشکار می کند. اخلاقیاتی که تحت فشار قرار می گیرند مانند یک بازی خیابانی مونت سه کارتی به نظر می رسد.
چرا ما مجبور به اتخاذ این رفتارهای جدید هستیم؟ چرا آنها به عنوان خوب ما را تحت فشار قرار می دهند؟ مهمتر از آن، ما به کجا رانده شده ایم؟ در این مقاله، من سعی میکنم از چشمانداز اخلاقی مهآلود عبور کنم و طبق معمول تقصیر را مستقیماً به گردن پولهای فیات بیندازم.
مکانیک اخلاق فیات
اخلاق فیات مانند پول فیات عمل می کند، یعنی از بالا اعلام می شود. از ما انتظار می رود که قوانین اخلاقی جدیدی را بپذیریم زیرا بقیه آنها را می پذیرند. زیر سؤال بردن قواعد اخلاقی که تحمیل می شوند پیامدهایی دارد، مانند لغو، طرد شدن یا فریاد زدن. خطوط قرمز روشن زیادی وجود دارد که نمی توانیم از آنها عبور کنیم. آنها مانند یک سیستم امنیتی حرکتی لیزری در فیلم ها ما را جمع می کنند و به دام می اندازند.
اخلاق فیات به دلیل منطق عقیده غالب، نیروی عظیمی دارد. اگر تعداد زیادی از مردم فکر کنند برخی رفتارها زشت است، نگرانی کمی در مورد اینکه آیا آن رفتار واقعاً زشت است وجود دارد. بدون در نظر گرفتن این رفتار از آن اجتناب خواهد شد. مردم به همان دلیلی که مردم از قلدر مدرسه اجتناب می کنند از رویارویی اجتناب می کنند: این فقط امن تر است. با تغییر رفتارمان، میتوانیم اجازه دهیم یک مکنده بیچاره دیگر کتک بخورد.
نخبگان از تبلیغات برای انتشار قواعد جدید اخلاقی فیات استفاده می کنند. نهادهایی که این کار را انجام می دهند شامل رسانه ها، کالج ها و سیاستمداران هستند. به عنوان مثال، بسیاری از اخبار عصر به بینندگان خود می گویند: “شما باید X را انجام دهید.” در مورد تحصیلات دانشگاهی و تجمعات سیاسی هم همینطور. آنها به اندازه گفتن، گزارش یا آموزش نمی دهند. این موسسات بلندگوهای دولت هستند و مانند آن عمل می کنند دفتر سیاسی اتحاد جماهیر شوروی، از بالا دستور می گیرد و به دیگران می گوید که برای ماندن در صف چه باید بکنند.
تبلیغات ضروری است زیرا این رفتارهای جدید شهودی نیستند. برای مثال، ماندن در خانه در طول COVID-19 اخلاقی تلقی نمی شد، تا زمانی که مقامات بهداشتی آن را اعلام کردند. اخلاق فیات از بالا منتقل می شود و به صورت فردی تصمیم گیری نمی شود. در نتیجه، اخلاق فیات میتواند دلبخواه باشد و قوانین جدیدی ایجاد کند که بسته به شرایط میتواند به یک سمت یا آن طرف پیش برود. به تعبیر جورج اورول، یک روز ما در جنگ با اوراسیا هستیم، روز دیگر در جنگ با ایستازیا.
سیگنال دهی فضیلت
شما فکر می کنید که چنین دیکته های خودسرانه ای استبداد تلقی می شود و مردم علیه آنها تجمع می کنند. متاسفانه اینطور نیست. اکثر مردم به این دلیل پیروی می کنند که نمی خواهند هدف قلدرها قرار بگیرند. برخی نه تنها رعایت نمی کنند، بلکه وفاداری خود را با ذوق و شوق اعلام می کنند و تبدیل به قلدرهای جایگزین می شوند. ما به این فضیلت سیگنال دهی می گوییم و این شاخص اصلی اثربخشی تبلیغات است.
“علامت دادن به فضیلت” نام اشتباهی است زیرا به نمایش فضیلت سنتی بی توجه است. این نه تنها نشان دهنده انطباق با اصول اخلاقی، بلکه حمایت مشتاقانه از آن است. بیشتر مردم از سرزنش یا طرد شدن خودداری میکنند، اما تا آنجا که نشانههای فضیلت هستند پیش نمیروند. سیگنال دهندگان فضیلت در تلاش برای ورود به صفوف آنها، لطف نخبگان را جلب می کنند. عضویت در نخبگان مستلزم این انطباق است.
همانطور که ممکن است تصور کنید، نخبگان دارای موقعیت های پردرآمد و رانتی زیادی از چاپ پول هستند. پس جای تعجب نیست که مشتاق ترین سیگنال دهندگان فضیلت افرادی هستند که در موقعیت های رانت جویانه قرار دارند. بوروکرات دولتی معمولی شما نسبت به کارگر معمولی شما به احتمال زیاد در حمایت از ESG، نقاب زدن یا حمله به عراق کاملاً قاطعانه عمل می کند. رانت خواران می خواهند همه آنچه را که نخبگان می گویند انجام دهند، در حالی که افراد مولد عموماً می خواهند تنها بمانند.
فرصت های رانت جویی چیزی است که رفتار سیگنال دهی فضیلت را هدایت می کند. اینجاست که بخش “سیگنال” وارد می شود. افرادی که فضیلت دارند، رفتاری را الگوبرداری می کنند که می خواهند دیگران آن را تقلید کنند. چه پوشیدن نقاب باشد، چه حمایت از حمله به عراق یا کنترل اسلحه، موضع گیری در مورد چیزی که نخبگان از آن حمایت می کنند، این رفتار را اخلاقی می داند. آنها مانند هواداران گروهی هستند که از هر تیمی که برنده است حمایت می کنند. وفاداری کمی به خود اخلاق وجود دارد، همه چیز در مورد جلب لطف افرادی است که قوانین را وضع کرده اند.
بنابراین اخلاق فیات دائماً چشم انداز اخلاقی را تغییر می دهد. سیگنال دهی فضیلت راهی است برای ارتقاء جایگاه اخلاقی فیات تازه ایجاد شده.
قانون طبیعی
این در تضاد شدید با اخلاق سنتی است که در آن رفتار صالح از الف نشات می گیرد پیشینی قوانین اخلاقی اخلاق سنتی مبتنی بر حقوق طبیعی است. اینها قوانین رفتاری شهودی هستند، مانند دزدیدن اموال دیگران.
قانون طبیعی اساس چیزی است که ما آن را عدالت می دانیم یا با یکدیگر منصفانه رفتار می کنیم. جنایات یک دولت شیطانی، مثلاً کره شمالی، شرورانه تلقی می شود زیرا ما آنها را بر اساس معیار عدالت قضاوت می کنیم. آن معیار قانون طبیعی است. برای مردم رایج است، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن قانون عام یا حتی عقل سلیم می گویند.
دولتها در طول تاریخ سعی کردهاند این استاندارد را به نفع خود تغییر دهند و نتیجه آن اخلاق واقعی است. هنگامی که عدالت با اخلاقیات واقعی خراب می شود، عواقب قابل توجهی در پی خواهد داشت. کسانی که زجر می کشند، همان هایی هستند که اخلاق فیات بر آنها تحمیل می شود.
چرا نخبگان به اخلاق فیات فشار می آورند؟
نخبگان جامعه می خواهند از رفتاری که طبق قوانین طبیعی منفور تلقی می شود دور شوند. برای مثال دزدی را در نظر بگیرید. پول فیات به نخبگان اجازه می دهد از طریق تورم از دیگران دزدی کنند. آنها چاپ پول را به عنوان “نقشه های نجات” یا چیزی که از فروپاشی کل سیستم جلوگیری می کند، تغییر می دهند.
اعطای رفتار مساعد به شرکت ها و افراد خاص طبق قوانین طبیعی ناعادلانه تلقی می شود. اما بازنگری در مورد محیط زیست و قضاوت در مورد اینکه کدام شرکتها اخلاقیتر هستند، انتخاب برندهها و بازندگان را معقول میکند.
از لحاظ تاریخی، جنگ رایج ترین دلیل برای اخلاقیات فیات بوده است. دولتها میخواهند جنگ را توجیه کنند و از اخلاقیات بینظیر برای جلب حمایت از جنگ استفاده کنند. هر جنگی، حتی در دوران باستان، نیاز به توجیه داشت. تهاجمات عراق به عنوان جنگ های صلیبی اخلاقی در نظر گرفته شد. دفاع از اوکراین و میلیاردها دلار خرج شده در ماه نیز به همین ترتیب شکل می گیرد.
در نهایت، اخلاق فیات مربوط به قدرت سیاسی است. نخبگان اخلاقی را مطرح می کنند که به آنها اقتدار اخلاقی بیشتری می دهد. برای مثال، جنبش BLM، افرادی را که این دستور کار را پیش می برند، به عنوان داوران اخلاقی قرار می دهد. با جنبش ESG مشابه است. نخبگان قدرت تصمیم گیری در مورد اخلاقی بودن یا نبودن را از طریق مکانیسم اخلاق فیات به دست می آورند. آنها می توانند به جای جلب اعتماد مردم، به طور ضمنی با معرفی خود به عنوان داور اعتماد کنند.
پول فیات منجر به اخلاق فیات می شود
اخلاق فیات مانند پول فیات است. موقعیت های ناپایداری ایجاد می کند که به شدت فوران می کند. هر گاه پول تحقیر شود، اخلاق نیز با حکم ضایع می شود. من در این مورد با احترام به طلاق بدون عیب و پایان استاندارد بورس طلا نوشتم. تحمیل اخلاق فیات تحت استاندارد پول آسان آسان تر است. اگر پول را می توان تغییر داد، چرا معیارهای اخلاقی را نمی توان تغییر داد؟
پول، مانند معیارهای اخلاقی، برای تسهیل تعاملات قابل اعتماد بین افراد وجود دارد. یک جامعه با اعتماد بالا، جامعه ای اخلاقی است که در آن بدهی ها بازپرداخت می شود، قراردادها حفظ می شود و تقلب مجازات می شود. تحقیر پول باعث می شود همه این گونه تعاملات با خطر بیشتری همراه باشد و کمتر قابل اعتماد باشد. بنابراین، تحقیر پول نیز تحقیر اعتماد و در نهایت، تحقیر معیارهای اخلاقی است.
شاید بدهی ها با کمک مالی (بخوانید: سرقت شده) بازپرداخت شود. یا اجازه داده می شود که قراردادهای سپرده بانکی به منظور جلوگیری از فروپاشی اقتصاد شکسته شود. و تقلبی که کشور را به جنگ می کشاند در شرایط خاص مجاز است. همه اینها مستلزم توجیهاتی هستند و اینجاست که اخلاق فیات وارد می شود. توجیه رفتار جدید، به ویژه رفتاری که نخبگان را غنی یا توانمند می کند، مستلزم برخی منطق یا قوانین جدید است. هر قانون اخلاقی فیات در واقع توجیهی برای چیزی است که نخبگان می خواهند بر دیگران تحمیل کنند. آنها بخش ضروری و پرهزینه هر بازی سیاسی هستند.
قوانین اخلاقی جدید نه تنها تغییرات بزرگ را توجیه می کند، بلکه تغییرات بسیار کوچک را نیز توجیه می کند. هرگز کوچک بودن بوروکرات ها را دست کم نگیرید. بنابراین، ما الزامات اخلاقی درستی مانند بازیافت، یا عدم ریختن زباله یا فاصله گذاری اجتماعی را دریافت می کنیم. اینها واقعاً راه هایی هستند که ما را به آسان کردن کار بوروکرات ها ترغیب می کنند.
اخلاق فیات، بردگی فیات است
اخلاق فیات نشان دهنده تغییر در نحوه نگاه مقامات به مردم است. بر اساس قانون طبیعی، حکمرانی در واقع به معنای اجرای معیارهای اخلاقی موجود است. بر اساس اصول اخلاقی، مردم به عنوان منابع دولت در نظر گرفته می شوند که باید هر طور که نخبگان بخواهند با آنها رفتار کنند. مردم از طریق اخلاق فیاته دستکاری می شوند تا به دستور مقامات عمل کنند.
وقتی مقامات با مردم به عنوان برده خود رفتار می کنند، قوانین جزئی استبدادی مانند بازیافت را اجباری می کنند. کنترل پول، مقامات را در موقعیتی قرار می دهد که اخلاقیاتی را که به نفع آنهاست، تحمیل کنند. شهروندان با تبلیغات برده آنها می شوند.
یک درس تاریخی خوب در این زمینه، کمپین چهار آفت در چین مائوئیست است. گنجشک با حکم اخلاقی فیات به دشمن تبدیل شد زیرا تصور می شد که محصول را کاهش می دهد. مردم برده نظام شدند و مأمور کشتن گنجشک ها شدند. این کمپین یک شکست چشمگیر بود زیرا به قحطی و گرسنگی کمک کرد، اما سوال بزرگتر این است: چرا مردم وظیفه دارند یک بهشت سوسیالیستی بسازند؟
پول فیات از طریق اخلاق فیات، دید برده ای از مردم ایجاد می کند. سیستم پولی فیات تحت حمایت بانک مرکزی ما را بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنیم به سوسیالیسم نزدیک می کند.
پول بهتر، اخلاق بهتر
بیت کوین یک استاندارد پولی پایدار به ما می دهد. به جای یک پول در نوسان و دائما در حال تغییر، پولی استاندارد شده و بدون تغییر دریافت می کنیم. از آنجایی که پول نیمی از هر معامله بازار و بخش بزرگی از تقریباً هر رابطه دیگری است، ثابت کردن پول باعث می شود که معاملات یا تجارت قابل اعتمادتر شوند.
امید بیت کوین این است که تعاملات بین افراد بهتر شود زیرا بانک مرکزی از این تعامل حذف شده است. همچنین هیچ افکت Cantillon برای برنده شدن وجود ندارد. این به معنای نیاز کمتر به توجیه است. نداشتن رانت خواری یعنی کمتر اخلاقیات! وقتی نمی توانید دزدی کنید، برای دزدی نیازی به بهانه ندارید.
در نتیجه، شبح سرایت فیات از بین می رود و نیاز به اخلاق فیات کاهش می یابد. هزینه های مرتبط با تبلیغات و هماهنگی سنگین از بین رفته و مورد استفاده سازنده قرار می گیرد. نخبگان برای رفتار بد خود نیاز به توجیه کمتری دارند زیرا نمی توانند از اثرات Cantillon سود ببرند. حکمرانی به جای حاکمان، مربوط به حاکمان می شود و شهروندان را برده ای نمی بینند که باید دستکاری شوند. ما می توانیم به استفاده از قانون طبیعی برگردیم و از نظر اخلاقی دچار انحراف نشویم.
به طور خلاصه، ما میتوانیم اخلاقیات واقعی را از بین ببریم و از دستکاری سیگنالهای فضیلت دست برداریم.
رهایی خوب
ده قانون اخلاقی فیات به زودی خواهد آمد
- پیشنهاد این که تورم ناشی از چیز دیگری غیر از طمع شرکتی است، نژادپرستانه است
- پوشیدن توری مو برای جلوگیری از انتشار شپش ضروری است
- ساکت کردن اجباری افرادی که هر چیزی توهین آمیز به کسی می گویند نه تنها موجه است، بلکه مستحق پاداش است.
- انتشار هر چیزی که باعث بد جلوه دادن مقامات شود خیانت است
- کودکان متعلق به دولت هستند و والدینی که می خواهند چیزی را به آنها بیاموزند که دولت آن را نمی پسندد مجرم هستند
- داشتن چربی زیاد در بدن نشانه فضیلت است
- این ریا نیست مگر اینکه مسئولان بگویند
- وحشی گری و محارم اشکال مختلف عشق هستند
- تزریق آخرین محصول فایزر به بدن شما از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر است
- قومیت چیزی است که شما می توانید از خود تعریف کنید و باید به آن احترام بگذارید
این یک پست مهمان توسط جیمی سانگ است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اخلاق ، برابر ، برگه آهنگ بیت کوین ، بیت ، در ، سیگنال ، سیگنال دهی فضیلت ، فرهنگ ، فضیلت ، کند ، کوین ، مجله ، مقاومت ، می ، نظر ، های
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰