بیانیه کتابدار و بایگانی کانادا در پی تحقیقات سیستمی دفتر کمیسر اطلاعات در مورد دسترسی به اطلاعات

[ad_1] در کتابخانه و بایگانی کانادا (LAC)، ما به حفظ و به اشتراک گذاری میراث مستند کانادا اختصاص داریم. ما به کانادایی ها دسترسی به سوابق تحت مراقبت خود را به طرق مختلف و به صورت روزانه فراهم می کنیم. با این حال، در یک شکل دسترسی، ما کوتاهی می‌کنیم: تکمیل درخواست‌های دسترسی به اطلاعات

کد خبر : 198877
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۰۶
بیانیه کتابدار و بایگانی کانادا در پی تحقیقات سیستمی دفتر کمیسر اطلاعات در مورد دسترسی به اطلاعات

[ad_1]

در کتابخانه و بایگانی کانادا (LAC)، ما به حفظ و به اشتراک گذاری میراث مستند کانادا اختصاص داریم. ما به کانادایی ها دسترسی به سوابق تحت مراقبت خود را به طرق مختلف و به صورت روزانه فراهم می کنیم. با این حال، در یک شکل دسترسی، ما کوتاهی می‌کنیم: تکمیل درخواست‌های دسترسی به اطلاعات (ATI) برای اسناد دولت کانادا در چارچوب زمانی قانونی.

امروز کمیسر اطلاعات کانادا منتشر کرد دو گزارش بر اساس نتایج تحقیقات او در مورد مشکلات ما در رعایت مهلت های تعیین شده در قانون دسترسی به اطلاعات. ما یافته های او و ده توصیه او را تأیید می کنیم و قبلاً اقداماتی را برای بهبود وضعیت انجام داده ایم. همانطور که در گزارش‌های وی مشخص شد، کتابخانه و آرشیو کانادا برای چندین سال در انجام مسئولیت منحصر به فرد خود برای دسترسی به سوابق تاریخی بیش از 150 بخش و سازمان فدرال (از جمله سوابق مورد نیاز در دعوای حقوقی طبقاتی و حل و فصل علیه تاج). کمیسیونر تشخیص می دهد که نقش منحصر به فرد LAC از طرف دولت کانادا تابع عوامل داخلی و خارجی سازمان است.

کمیسر اطلاعات فقدان یک برنامه ملی حذف طبقه بندی اسناد فوق سری را به عنوان یک موضوع کلیدی که نیاز به راه حلی در سطح دولت دارد، شناسایی کرد و این امر باعث شد که او امروز گزارش ویژه ای را در پارلمان ارائه کند. LAC چندین سال است که به طور فعال در بحث‌ها و ابتکارات بین‌بخشی برای بهبود طبقه‌بندی‌زدایی مشارکت داشته است و از یک فرآیند توافق‌شده با چارچوب‌های زمانی مشخص برای حذف طبقه‌بندی استقبال می‌شود. یک راه حل کل دولت در این زمینه به LAC کمک می کند تا مهلت های قانونی در این زمینه را رعایت کند قانون دسترسی به اطلاعات.

رایزنی‌ها در مورد درخواست‌های دسترسی نیز توسط کمیسر اطلاعات به‌عنوان منبع اصلی تأخیر مورد تأکید قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد که نیاز به شفافیت بیشتر در مورد اینکه چه زمانی و تا چه حد به مشاوره نیاز است وجود دارد. LAC متعهد به توسعه و استفاده از تخصص خود برای اطلاع بیشتر در مورد استفاده از اختیارات تفویض شده خود در این شرایط است.

کمیسر اطلاعات همچنین چالش های سیستمی قابل توجهی را که LAC با توجه به عملیات و ظرفیت داخلی ATI با آن مواجه است، تشخیص می دهد. برای رسیدگی به این مسائل، ما قبلاً شروع به جذب نیرو برای رشد تیم ATIP خود کرده‌ایم. من در حال ایجاد یک گروه ویژه هستم که مسئول تجدید خط‌مشی‌ها و رویه‌های ATI ما خواهد بود و مسئولیت آن را بر عهده دارد. توسعه یک برنامه اقدام با نقاط عطف واضح. ما این طرح را در هفته‌های آتی در وب‌سایت خود منتشر خواهیم کرد و به طور منظم پیشرفت خود را گزارش خواهیم داد، زیرا در تلاش برای انجام مسئولیت‌های خود تحت قانون دسترسی به اطلاعات.

LAC از دسترسی باز و شفاف به سوابق دولت کانادا پشتیبانی می کند و من به کانادایی ها متعهد می شوم که به بهبود خدمات ATI خود ادامه دهیم. همانطور که اشاره کردم، تعدادی تغییرات مهم در راه است، اما دستیابی به نتایج قابل توجه و ملموس همچنان زمان می برد. با حمایت وزیرمان، ما تمام ابزارها و مجاری موجود در داخل دولت کانادا را دنبال خواهیم کرد تا وظایف خود را به درستی انجام دهیم و به مسائل مطرح شده توسط کمیسر اطلاعات رسیدگی کنیم.

ما همیشه از نقشی که موسسه ما در یک جامعه آزاد و دموکراتیک ایفا می کند آگاه هستیم و هدف نهایی ما این است که خاطره ماندگار دولت کانادا و اطلاعاتی را که به ما سپرده شده است در دسترس همگان قرار دهیم. من و کارکنان LAC به فوریت این موضوع پی می‌بریم و از هیچ تلاشی برای اطمینان از اجرای هر و همه اقدامات ممکنی که برای به‌موقع‌تر کردن این دسترسی لازم است، دریغ نمی‌کنیم. ما نه تنها این را مدیون کانادایی‌ها هستیم، بلکه آن‌ها هم شایسته آن هستند.

لزلی ویر
کتابدار و بایگانی کانادا

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.