بیانیه وزیر حسین در روز رائول والنبرگ

[ad_1] اتاوا، 17 ژانویه 2022 امروز ما شجاعت فداکارانه رائول والنبرگ، دیپلمات سوئدی را به یاد می آوریم که ابتکار عمل را برای نجات هزاران یهودی تحت آزار و اذیت در طول جنگ جهانی دوم به عهده گرفت. در سال 1944، والنبرگ سفارت سوئد را در بوداپست افتتاح کرد، جایی که 400000 مرد، زن و

کد خبر : 156993
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
بیانیه وزیر حسین در روز رائول والنبرگ

[ad_1]

اتاوا، 17 ژانویه 2022

امروز ما شجاعت فداکارانه رائول والنبرگ، دیپلمات سوئدی را به یاد می آوریم که ابتکار عمل را برای نجات هزاران یهودی تحت آزار و اذیت در طول جنگ جهانی دوم به عهده گرفت.

در سال 1944، والنبرگ سفارت سوئد را در بوداپست افتتاح کرد، جایی که 400000 مرد، زن و کودک یهودی قبلاً توسط نازی ها اخراج شده بودند. او تلاش های خود را برای حفاظت از جامعه یهودی در مجارستان از طریق روش های غیر متعارف آغاز کرد.

والنبرگ برای بیش از 4000 یهودی، گذرنامه های حفاظتی ویژه ای به نام شوتز پاسس ارائه کرد. او توانست بیمارستان ها، مهدکودک ها، یک سوپ آشپزی و بیش از 30 خانه امن را تحت حفاظت سفارت سوئد برای پنهان کردن و محافظت از یهودیان تأسیس کند. هنگامی که آنها مجبور شدند در راهپیمایی های مرگ در نوامبر 1944 شرکت کنند، والنبرگ شخصاً در چندین موقعیت برای نجات هرچه بیشتر یهودیان تا آنجا که می توانست مداخله کرد.

در شش ماهی که در بوداپست گذراند، او بیش از هر فرد، سازمان یا دولتی، بیش از 100000 یهودی مجارستانی را از آزار و اذیت نجات داد.

در 17 ژانویه 1945، والنبرگ توسط نیروهای شوروی در حالی که نازی ها را از مجارستان بیرون رانده بودند، دستگیر شد. اگرچه سرنوشت او ناشناخته است، اما میراث او همچنان باقی است.

امروز یادآوری است برای همه کانادایی ها به یاد والنبرگ که در سال 1985 به عنوان اولین شهروند افتخاری کانادا انتخاب شد. درست مانند روز جهانی یادبود هولوکاست در اواخر این ماه، این روز فرصتی است برای تأمل در مورد جنایات هولوکاست و احترام به میلیون ها قربانی. ، بازماندگان و خانواده های آنها.

دولت کانادا همیشه در کنار جوامع یهودی در اینجا و خارج از کشور خواهد ایستاد و در عین حال به مبارزه با یهودی ستیزی و نژادپرستی در تمام اشکال آن ادامه خواهد داد.

من به عنوان وزیر مسکن و تنوع و شمول، همه کانادایی ها را تشویق می کنم تا در مورد شجاعت، مهربانی و شفقت رائول والنبرگ تأمل کنند و بر تعهد خود برای ساختن کشوری قوی تر و فراگیرتر تأکید کنند.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.