بیانیه مشترک وزیران امور خارجه رومانی و کانادا

[ad_1] 7 مارس 2022 – بخارست، رومانی – امور جهانی کانادا بوگدان اورسکو وزیر امور خارجه رومانی و ملانی جولی وزیر امور خارجه محترم امروز بیانیه مشترکی صادر کردند. ما امروز در بخارست و در چارچوب تهاجم نظامی گسترده و مستمر روسیه علیه تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین ملاقات کردیم. نشست امروز ما به

کد خبر : 175616
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۴
بیانیه مشترک وزیران امور خارجه رومانی و کانادا

[ad_1]

7 مارس 2022 – بخارست، رومانی – امور جهانی کانادا

بوگدان اورسکو وزیر امور خارجه رومانی و ملانی جولی وزیر امور خارجه محترم امروز بیانیه مشترکی صادر کردند.

ما امروز در بخارست و در چارچوب تهاجم نظامی گسترده و مستمر روسیه علیه تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین ملاقات کردیم. نشست امروز ما به دنبال گفتگوی مستمری است که تلفنی و حضوری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و همچنین در جریان نشست وزیران خارجه ناتو و شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در 4 مارس داشتیم.

در این مناسبت، ما عزم خود را برای حفظ ارتباط نزدیک و هماهنگی در جامعه بزرگتر متفقین و شرکای همفکر، با اراده برای حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، که برای حفظ صلح و امنیت جهانی ضروری است، تکرار می‌کنیم. و برای حفاظت از دموکراسی و آزادی. رومانی و کانادا توافق دارند که اتحادها و مشارکت‌های تقویت‌شده برای رویارویی با چالش‌های فعلی و آینده بسیار مهم است و تلاش‌ها را برای تقویت روابط ترانس آتلانتیک در همه فرم‌های همکاری هماهنگ خواهند کرد.

تهاجم روسیه تلفات هنگفتی را بر مردم اوکراین وارد می کند. ما تعداد زیادی از اوکراینی هایی را که قبلاً کشته و زخمی شده اند ابراز تاسف می کنیم. میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر اوکراین از محرومیت رنج می‌برند، زیرا زیرساخت‌های حیاتی ویران می‌شوند. بیش از یک میلیون پناهجو تاکنون از اوکراین به کشورهای همسایه از جمله رومانی گریخته اند. ما توافق کردیم که درد و رنجی که بر مردمی که مجبور به ترک خانه‌های خود هستند، باید با بالاترین اولویت رسیدگی شود.

«بحث‌های ما بر تلاش‌های دولت رومانی متمرکز بود تا اطمینان حاصل شود که همه پناهندگانی که از جنگ در اوکراین فرار می‌کنند و از مرز رومانی عبور می‌کنند، از جمله از طریق جمهوری مولداوی، کمک‌های مناسب دریافت می‌کنند. در این رابطه، ما توافق کردیم که با هم کار کنیم تا اطمینان حاصل شود که نیازها با منابع مطابقت دارند و تلاش‌های کمکی را هماهنگ کنیم. ما هر دو از تلاش‌های جمهوری مولداوی قدردانی کردیم و نیاز به حمایت بیشتر از مقامات این کشور در مقابله با بحران‌های متداخل و بار فزاینده بشردوستانه را تصدیق کردیم. ما توافق کردیم که باید از انعطاف‌پذیری جمهوری مولداوی، از جمله در بعد انرژی، و همچنین تاب‌آوری سایر شرکای شرقی و کشورهای بالکان غربی حمایت کنیم.

ما در مورد اهمیت تقویت بیشتر موقعیت بازدارندگی و دفاعی ناتو و نیاز به تحکیم جناح شرقی آن، به ویژه در دریای سیاه، از جمله با استقرار نیروهای متحد و از طریق ایجاد یک گروه جنگی ناتو در رومانی، بحث کردیم. رومانی از کانادا برای تمام کمک هایی که تاکنون برای امنیت رومانی و منطقه وسیع تر دریای سیاه انجام داده است، سپاسگزار است.

ما به همکاری در کنار شرکا و متحدان خود برای مشورت و هماهنگی درباره تحریم‌های بیشتر احتمالی علیه روسیه و بلاروس ادامه خواهیم داد.

به عنوان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، ما به تلاش‌ها برای استناد به مکانیسم مسکو سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ایجاد یک مأموریت حقیقت یاب از کارشناسان برای رسیدگی به حقوق بشر و تأثیرات بشردوستانه تجاوز روسیه به اوکراین، از جمله جنایات جنگی احتمالی و جنایات علیه بشریت، پیوستیم.

ما همچنین با سایر کشورهای عضو اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی رم همکاری کردیم تا وضعیت اوکراین را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع دهیم تا جنایات ادعایی نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ارتکاب یافته در خاک اوکراین مورد بررسی قرار گیرد. بدون تاخیر.

رومانی و کانادا به عنوان متحدان ناتو، در سازمان ملل متحد و سازمان امنیت و همکاری اروپا و به عنوان اعضای سازمان بین المللی فرانکفونی همکاری نزدیکی دارند.

ما تصمیم گرفتیم کارهایی را که قبلاً انجام داده‌ایم به منظور تقویت همکاری بین دولت‌های رومانی و کانادا در زمینه‌های مختلف، از بخش انرژی هسته‌ای غیرنظامی، که برای تضمین امنیت انرژی و کربن زدایی اقتصاد ضروری است، دنبال کنیم.

ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط دوجانبه خود با اهمیت استراتژیک در سال 2022 هستیم که پنجاه و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین رومانی و کانادا است. ما موافقت کردیم که بر روی یک اعلامیه مشارکت تلفیقی بین رومانی و کانادا و نقشه راه روابط دوجانبه خود کار کنیم، تا بیانگر تعهد ما برای تقویت و گسترش روابط نزدیک بین کشورهایمان باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.