بیانیه مشترک در مورد استقرار گروه واگنر در مالی

23 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا ما، شرکای بین‌المللی که متعهد به حمایت از مالی و مردم آن در تلاش‌هایشان برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم هستیم، استقرار نیروهای مزدور در خاک مالی را قاطعانه محکوم می‌کنیم. این استقرار تنها می تواند وضعیت امنیتی در غرب

کد خبر : 146519
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
بیانیه مشترک در مورد استقرار گروه واگنر در مالی


23 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

ما، شرکای بین‌المللی که متعهد به حمایت از مالی و مردم آن در تلاش‌هایشان برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم هستیم، استقرار نیروهای مزدور در خاک مالی را قاطعانه محکوم می‌کنیم. این استقرار تنها می تواند وضعیت امنیتی در غرب آفریقا را وخیم تر کند، به تشدید وضعیت حقوق بشر در مالی منجر شود، توافقنامه صلح و آشتی در مالی حاصل از روند الجزایر را تهدید کند و تلاش های جامعه بین المللی برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ارائه پشتیبانی از نیروهای مسلح مالی.

ما عمیقا از انتخاب مقامات انتقالی مالی برای استفاده از بودجه عمومی در حال حاضر کمیاب برای پرداخت به مزدوران خارجی به جای حمایت از نیروهای مسلح مالی و خدمات عمومی به نفع مردم مالی متاسفیم.

ما از دخالت دولت فدراسیون روسیه در ارائه حمایت مادی از استقرار گروه واگنر در مالی آگاه هستیم و از روسیه می خواهیم که به رفتار مسئولانه و سازنده در منطقه بازگردد.

ما تصمیمات جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) و نگرانی آن در مورد خطر بی ثباتی در منطقه در صورت استقرار شرکت های امنیتی خصوصی در مالی را به یاد می آوریم (60).هفتم جلسه عادی در ابوجا، 12 دسامبر 2021). ما همچنین تصویب مجموعه ای از اقدامات محدودکننده توسط اتحادیه اروپا علیه خود گروه واگنر و علیه هشت فرد مرتبط و سه نهاد مرتبط با آن (شورای امور خارجه در 13 دسامبر 2021) را به یاد می آوریم که در نقض جدی حقوق بشر از جمله شکنجه نقش داشتند. ; اعدام های فراقضایی، اجمالی یا خودسرانه؛ و کشتار یا فعالیت های بی ثبات کننده در برخی از کشورهایی که در آنها فعالیت می کنند.

ما از تلاش خود برای رسیدگی به نیازهای جمعیت مالی دست نخواهیم کشید. در راستای اهداف ائتلاف بین المللی برای ساحل، ما تعهد خود را به ادامه تلاش ها برای محافظت از غیرنظامیان، حمایت از مبارزه با تروریسم در ساحل و کمک به ایجاد ثبات دراز مدت با حمایت از توسعه پایدار، احترام به حقوق بشر و کمک به ایجاد ثبات درازمدت تایید می کنیم. استقرار خدمات عمومی ما به پیگیری دقیق و ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد.

ما از مقامات انتقالی مالی می خواهیم که اصلاحات را انجام دهند و نظم قانون اساسی را از طریق آماده سازی و سازماندهی به موقع انتخابات، که آنها متعهد شده اند در برابر مردم مالی، ECOWAS و جامعه بین المللی انجام دهند، بازگردانند. ما کاملاً از تصمیمات اخیر ECOWAS در این زمینه حمایت می کنیم.

بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لیتوانی، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.