بیانیه محترم ماری کلود بیبو در مورد زگیل سیب زمینی در جزیره پرنس ادوارد

در اکتبر سال جاری، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) وجود زگیل سیب زمینی را در دو مزرعه در جزیره پرنس ادوارد (PEI) تایید کرد. CFIA بلافاصله تحقیقات را آغاز کرد و اقدامات نظارتی دقیقی را برای جلوگیری از گسترش احتمالی به اجرا درآورد. از امروز، من یک دستور وزیر را برای محدود کردن جابجایی

کد خبر : 132739
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۲۲
بیانیه محترم ماری کلود بیبو در مورد زگیل سیب زمینی در جزیره پرنس ادوارد


در اکتبر سال جاری، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) وجود زگیل سیب زمینی را در دو مزرعه در جزیره پرنس ادوارد (PEI) تایید کرد. CFIA بلافاصله تحقیقات را آغاز کرد و اقدامات نظارتی دقیقی را برای جلوگیری از گسترش احتمالی به اجرا درآورد.

از امروز، من یک دستور وزیر را برای محدود کردن جابجایی بذر سیب‌زمینی از PEI امضا کرده‌ام و اقدامات جدید کاهش خطر را برای ذخیره‌سازی و فرآوری سیب‌زمینی PEI برای اطمینان از اینکه زگیل سیب‌زمینی به سایر نقاط کشور سرایت نمی‌کند، معرفی کنم. دستور وزیر به CFIA فرصت می دهد تا به همکاری با دولت استانی و صنعت سیب زمینی برای کشف راه حل های مبتنی بر شواهد علمی ادامه دهد. این دستور یک رویکرد مبتنی بر علم مسئولانه است که حفاظتی را که صنعت ما در داخل به آن نیاز دارد، ارائه می‌کند.

علی‌رغم این کنترل‌های بهداشتی گیاهی که توسط کانادا اعمال شده است، ایالات متحده همچنین نگرانی‌های جدی خود را نسبت به کشف اخیر زگیل سیب‌زمینی در جزیره پرنس ادوارد به کانادا ابراز کرد و به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده همچنین قصد دارد یک دستور فدرال برای ممنوعیت واردات تمام محصولات تازه اعمال کند. سیب زمینی PEI اگر کانادا ابتدا برای تعلیق تجارت اقدام نکرد.

ما به این علم اعتقاد داریم که به ما می گوید قصد ایالات متحده برای تعلیق تجارت سیب زمینی تازه از PEI فراتر از آن چیزی است که برای کاهش خطر ضروری است. با اقدامات کاهشی مناسب، تجارت انبار و سیب زمینی فرآوری شده کاملاً ایمن باقی می ماند.

اما برای از سرگیری تجارت در سریع ترین زمان ممکن و جلوگیری از تحمیل اقدامات مضرتر و طولانی مدت، ما باید با نگرانی های ایالات متحده تعامل داشته باشیم. بنابراین، از 21 نوامبر 2021، CFIA به طور موقت تجارت سیب زمینی تازه از PEI به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده است. ما این اقدام را ساده نمی‌گیریم.

ما مصمم هستیم که برای منافع کانادا محکم بایستیم و متعهد به حمایت از پرورش دهندگان سیب زمینی و جزیره پرنس ادوارد هستیم. من این موضوع را دو بار با همتای خود، وزیر کشاورزی تام ویلساک، مطرح کرده‌ام، و ما هر کانال ممکن را بررسی خواهیم کرد تا به این موضوع توجهی که شایسته آن در دولت ایالات متحده است بدهیم. کانادا و ایالات متحده سابقه طولانی در تجارت دوجانبه مبتنی بر علم دارند و حفظ زنجیره تامین قوی برای هر دو کشور ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در حالی که تلاش ها برای ازسرگیری دسترسی کامل به سیب زمینی تازه PEI در حال انجام است، ما در حال کار بر روی طرحی برای حمایت از تولیدکنندگان سیب زمینی هستیم که تحت تأثیر این تعلیق موقت بازار قرار گرفته اند. این شامل برنامه‌های مدیریت ریسک کسب‌وکار با هزینه مشترک و تلاش‌های مشترک برای تعیین نحوه تغییر مسیر موجودی موجود در انبار در PEI است. ما همچنین با استان PEI کار خواهیم کرد تا مشخص کنیم چه حمایت‌های اضافی ممکن است برای حمایت از تولیدکنندگان آسیب دیده مورد نیاز باشد.

ما به تعامل با صنعت برای درک نیازها و نگرانی های آنها ادامه خواهیم داد و یک کارگروه سیب زمینی با ذینفعان استانی و صنعتی ایجاد کرده ایم.

PEI سابقه طولانی در تولید سیب زمینی با بالاترین کیفیت برای کانادایی ها و مصرف کنندگان بین المللی دارد. دولت کانادا در غرور بزرگ تولیدکنندگان سیب زمینی PEI ما شریک است.

به تولیدکنندگان سیب زمینی PEI می توان اطمینان داد که دولت کانادا هر کاری که می توانیم انجام می دهد تا دسترسی به بازار این صنعت حیاتی را به ایالات متحده بازگرداند.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.