بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 3 دسامبر 2021

بیانیه در 3 دسامبر 2021، دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، بیانیه زیر را در مورد COVID-19 صادر کرد. 3 دسامبر 2021 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند.

کد خبر : 137875
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۲۸
بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 3 دسامبر 2021


بیانیه

3 دسامبر 2021 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا

همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند. از طریق پورتال آنلاین Wellness Together Canada، افراد در هر سنی در سراسر کشور می توانند به پشتیبانی فوری، رایگان و محرمانه سلامت روان و مصرف مواد در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دسترسی داشته باشند.

امروز، کمیته ملی مشاوره ایمن سازی کانادا (NACI) توصیه های به روز شده ای را در مورد دوزهای تقویت کننده واکسن mRNA COVID-19 و همچنین توصیه هایی در مورد استفاده از واکسن های mRNA COVID-19 در نوجوانان و بزرگسالان جوان ارائه کرد.

NACI مجدداً تأیید کرده است که مزایای دریافت واکسن mRNA COVID-19 همچنان بر خطرات احتمالی ناشی از تجربه عوارض جانبی نادر پس از واکسیناسیون با واکسن mRNA، از جمله خطر نادر میوکاردیت مرتبط با واکسن و/یا پریکاردیت که اغلب در مردان دیده می‌شود، بیشتر است. رده سنی 12 تا 29 سال NACI همچنین توصیه می‌کند، و مقامات بهداشتی در کانادا موافقت می‌کنند، که ایمن‌سازی در افرادی که واجد شرایط هستند – اما هنوز سری اولیه خود را دریافت نکرده‌اند – باید همچنان در اولویت اصلی خود در کانادا و در سراسر جهان باقی بماند.

در مورد تقویت‌کننده‌ها، NACI شواهد در حال ظهوری را در مورد کاهش حفاظت از واکسن‌ها در طول زمان و ایمنی و مزایای بالقوه دوزهای تقویت‌کننده واکسن mRNA در نظر گرفت. در زمینه واریانت دلتا، شواهد نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن در برابر عفونت و بیماری علامت‌دار با گذشت زمان کاهش می‌یابد، و احتمالاً در برابر بیماری‌های شدید، به‌ویژه در افراد مسن‌تر کاهش می‌یابد. به دنبال دوزهای تقویت کننده واکسن mRNA، هیچ نگرانی ایمنی اضافی مشاهده نشد. به نظر می رسد که خطر نادر میوکاردیت و/یا پریکاردیت بعد از دوز تقویت کننده کمتر از بعد از دوز دوم سری اولیه باشد – البته بیشتر از بعد از دوز اول. بر این اساس، NACI قدرت توصیه‌های خود را افزایش داده و اکنون می‌گوید – یک دوز تقویت‌کننده واکسن مجاز mRNA COVID-19 باید 6 ماه یا بیشتر پس از تکمیل سری واکسن‌های اولیه COVID-19 ارائه شود. این توصیه قوی همچنین برای شامل بزرگسالان در جمعیت های زیر گسترش یافته است:

  • افراد 50 ساله یا بیشتر
  • بزرگسالانی که در مراقبت های طولانی مدت از سالمندان یا سایر محیط های زندگی جمعی زندگی می کنند که مراقبت از سالمندان را فراهم می کند.
  • افرادی که یک سری واکسن ناقل کووید-19 منحصراً ویروسی دریافت کرده‌اند که فقط از AstraZeneca/COVISHIELD و/یا واکسن جانسن کووید-19 تشکیل شده است.
  • بزرگسالان در یا از جوامع اول، اینویت و متیس
  • کارکنان مراقبت های بهداشتی خط مقدم که تماس مستقیم فیزیکی نزدیک با بیماران دارند

NACI همچنین توصیه می‌کند که دوز تقویت‌کننده یک واکسن مجاز mRNA COVID-19 ممکن است 6 ماه یا بیشتر پس از تکمیل سری واکسن‌های اولیه COVID-19 به بزرگسالان 18 تا 49 ساله با در نظر گرفتن خطرات قانونی و فردی ارائه شود.

در نهایت، با توجه به واکسیناسیون نوجوانان و بزرگسالان جوان، NACI داده های جدید کانادایی و بین المللی را در نظر گرفت که نشان می دهد خطر نادر میوکاردیت پس از دریافت واکسن mRNA COVID-19 ممکن است با واکسن 30 میکروگرمی Pfizer-BioNTech Comirnaty در مقایسه با واکسن کمتر باشد. واکسن 100 میکروگرمی Moderna Spikevax. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که فاصله طولانی‌تر بین دوز اول و دوم در سری واکسیناسیون اولیه منجر به پاسخ ایمنی قوی‌تر و اثربخشی بیشتر واکسن می‌شود و همچنین فواصل طولانی‌تر ممکن است با خطر کمتر میوکاردیت و/یا پریکاردیت همراه باشد.

بر این اساس، برای نوجوانان و بزرگسالان جوان 12 تا 29 ساله، NACI اکنون توصیه می‌کند که استفاده از واکسن Pfizer-BioNTech Comirnaty بر استفاده از واکسن Moderna Spikevax برای شروع یا تکمیل یک سری واکسن اولیه ترجیح داده شود. NACI همچنین توصیه می‌کند که دوز دوم از سری واکسن‌های اولیه mRNA COVID-19 باید 8 هفته پس از اولین دوز ارائه شود.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به نظارت بر شاخص‌های اپیدمیولوژیک COVID-19 برای شناسایی سریع، درک و برقراری ارتباط موضوعات نگران‌کننده در حال ظهور ادامه می‌دهد. در زیر خلاصه ای از آخرین اعداد و روندهای ملی ارائه شده است.

از زمان شروع همه‌گیری، 1798872 مورد کووید-19 و 29737 مورد مرگ در کانادا گزارش شده است. این اعداد تجمعی درباره بار کلی بیماری کووید-19 تا به امروز به ما می گوید، در حالی که تعداد موارد فعال که اکنون به 26611 نفر رسیده است و میانگین متحرک 7 روزه نشان دهنده روند فعلی و شدت بیماری است.

داده های نظارتی همچنان تنوع منطقه ای قابل توجهی را در فعالیت بیماری کووید-19 در سراسر کشور نشان می دهد. در سطح ملی، تعداد موارد روزانه به تدریج در حال افزایش است و نرخ بالای عفونت در بسیاری از مناطق ادامه دارد. طی 7 روز اخیر (26 نوامبر تا 2 دسامبر) به طور میانگین 2821 مورد جدید گزارش شده است که نسبت به هفته قبل 8 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر، روند بستری شدن در بیمارستان و پذیرش در مراقبت‌های ویژه هنوز به آرامی در حال کاهش است، اما اگر نرخ عفونت تسریع شود، روند ممکن است دوباره افزایش یابد. آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که در آخرین دوره ۷ روزه (۲۶ نوامبر تا ۲ دسامبر) روزانه به‌طور میانگین ۱۵۴۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های کانادا تحت درمان بوده‌اند که ۴ درصد کمتر از هفته گذشته است. این به طور میانگین شامل 465 نفر می شود که در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان بودند، 1٪ کمتر از هفته گذشته و به طور متوسط ​​19 مرگ روزانه (26 نوامبر تا 2 دسامبر) گزارش شده است. پایین نگه داشتن نرخ عفونت برای جلوگیری از افزایش مجدد روند بیماری‌های شدید در هفته‌ها و ماه‌های آینده و همچنین کاهش فشار طولانی‌مدت بر سیستم سلامت، به‌ویژه در مناطق شدیداً آسیب‌دیده، کلیدی است.

در حالی که دلتا همچنان نماینده اکثر موارد اخیر COVID-19 در کانادا است، تا تاریخ 2 دسامبر 2021، 11 مورد با نوع جدید نگرانی (VOC)، Omicron گزارش شده است که در انتاریو، کبک، آلبرتا و گزارش شده است. بریتیش کلمبیا. همانطور که ما به ارزیابی اهمیت و تأثیر این VOC جدید ادامه می دهیم، از کانادایی ها خواسته می شود که مراقب باشند و به حفظ لایه های حفاظتی ادامه دهند.

صرف نظر از اینکه کدام نوع SARS-CoV-2 غالب است، می دانیم که واکسیناسیون، در ترکیب با اقدامات بهداشت عمومی و اقدامات فردی، برای کاهش شیوع بیماری و پیامدهای شدید کار می کند. به طور خاص، شواهد نشان می‌دهد که یک سری کامل دو دوز از واکسن‌های COVID-19 تایید شده توسط Health-Canada محافظت قابل‌توجهی در برابر بیماری‌های شدید، به ویژه در میان گروه‌های سنی جوان‌تر، فراهم می‌کند. بر اساس آخرین داده ها از 9 استان و منطقه برای جمعیت 12 ساله یا بیشتر، در هفته های اخیر (17 اکتبر – 13 نوامبر 2021) و با تعدیل سن، میانگین نرخ هفتگی نشان می دهد که افراد واکسینه نشده به طور قابل توجهی بیشتر در بیمارستان بستری می شوند. با COVID-19 در مقایسه با افراد کاملاً واکسینه شده.

  • در میان جوانان و بزرگسالان 12 تا 59 ساله، افراد واکسینه نشده 37 برابر بیشتر از افراد واکسینه شده به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری می شوند.
  • در میان افراد مسن 60 ساله یا مسن تر، افراد واکسینه نشده 18 برابر بیشتر از افراد واکسینه شده به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری می شوند.

از 2 دسامبر 2021، استان ها و مناطق بیش از 60.8 میلیون دوز واکسن کووید-19 را تجویز کرده اند. با تأیید اخیر فرمول اطفال واکسن کووید-19 Pfizer-BioNTech Comirnaty برای استفاده در کودکان 5 تا 11 ساله، جمعیت واجد شرایط برای واکسیناسیون در کانادا افزایش یافته است و اکنون حدود 95 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد. آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که نزدیک به ۸۰ درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند و نزدیک به ۷۶ درصد اکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند. داده‌های پوشش واکسن مخصوص سن، تا 27 نوامبر 2021، نشان می‌دهد که بیش از 89 درصد از افراد 40 سال یا بالاتر حداقل یک دوز و بیش از 86 درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالی که 86 درصد از افراد جوان‌تر بین 18 تا 39 سال واکسینه شده‌اند. حداقل یک دوز و بیش از 81٪ به طور کامل واکسینه شده اند. از آنجایی که برنامه واکسیناسیون کودکان در سراسر کانادا در حال اجراست، والدین و سرپرستان را تشویق می‌کنم که اطلاعات معتبری را از منابع قابل اعتماد، مانند Canada.ca برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد واکسیناسیون کووید-19 جستجو کنند. من همچنین از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و دیگران می‌خواهم که با گوش دادن، به اشتراک‌گذاری اطلاعات معتبر و مشارکت در گفتگوی محترمانه از کودکان و مراقبان آنها حمایت کنند.

در حالی که کووید-19 هنوز در کانادا و در سطح بین المللی در حال گردش است، واکسیناسیون در ترکیب با اقدامات بهداشت عمومی به موقع و هدفمند و اقدامات حفاظتی فردی همچنان برای کاهش نرخ ابتلا به کووید-19 و کاهش تأثیر بر ظرفیت مراقبت های بهداشتی مهم است. این شامل ماندن در خانه/خود انزوا در صورت داشتن علائم است. آگاهی از خطرات مرتبط با تنظیمات مختلف؛ پیروی از توصیه های بهداشت عمومی محلی و رعایت مداوم اقدامات احتیاطی فردی. به ویژه، پوشیدن مناسب ماسک صورت مناسب و خوش ساخت در مکان‌های عمومی یا خصوصی با دیگران خارج از خانه، اجتناب از ازدحام و دریافت بهترین تهویه ممکن در فضاهای داخلی، لایه‌های محافظتی هستند که می‌توانند شما را کاهش دهند. خطر در همه تنظیمات همچنین می‌توانیم با به‌روزرسانی واکسن‌های توصیه‌شده، مانند آنفولانزا و سایر واکسن‌های معمول برای کودکان و بزرگسالان، سالم‌تر بمانیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون در منطقه خود، با مقامات بهداشت عمومی محلی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، یا سایر منابع قابل اعتماد و معتبر مانند Canada.ca و Immunize.ca تماس بگیرید. Canada.ca طیف گسترده ای از اطلاعات و منابع COVID-19 را برای کمک به کانادایی ها در درک مزایای واکسینه شدن در برابر COVID-19 ارائه می دهد.

کانادایی ها نیز می توانند با اشتراک گذاری مایل بیشتری را طی کنند معتبر اطلاعات در مورد خطرات COVID-19 و اقدامات پیشگیری و اقدامات برای کاهش COVID-19 در جوامع. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و منابع COVID-19 در مورد راه های کاهش خطرات و محافظت از خود و دیگران، از جمله اطلاعات مربوط به واکسیناسیون COVID-19، پیشینه من را بخوانید.

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.